Peta generacija modela, ki je začel hibridno ero, je okoljski in zeleni noti dodala (končno) tudi več voznega užitka in zabave.
Nedvomno velja Toyotin model Prius za znanilca nove dobe, za pionirja hibridne tehnologije, ki je pogonsko kombinacijo motorja z notranjim zgorevanjem in elektromotorja že leta 1997 predstavil svetu. Zdaj je na vrsti že peta generacija, ki pa so jo zasnovali z nekoliko drugačnim poslanstvom. Ker se je četrta generacija ob koncu precej slabo prodajala in so avto v Evropi pravzaprav umaknili iz prodaje, so pri Toyoti naredili miselni preskok. Novi model ne bo le promotor varčne in zelene mobilnosti, temveč bo potencialnim strankam ponujal tudi več vozne zabave, zmogljivosti in veselja za volanom. Seveda brez kompromitiranja svojega ”zelenega” statusa.
Športnejša podoba, daljša medosna razdalja
Zunanja podoba sicer nekoliko spominja na predhodnika, vendar je tekoča in nizka linija še boj poudarjena, strešna linija je še pet centimetrov nižja, avtomobil je širši (dobra dva cm), zdaj celo nekaj krajši (s skupno dolžino tik pod 4,5 metra). In s pet centimetrov daljšo medosno razdaljo so krajši tudi previsi in prostornejša je kabina. Skratka, poleg aerodinamike je zdaj v teh potezah tudi nekaj več športnosti, skoraj agresivnosti.
Občutno več moči in zmogljivosti
Kot polni hibrid in priključni hibrid (PHEV) bo na voljo, čeprav v Evropi menda le kot PHEV, ki je tudi močnejši, z zmogljivejšo baterijo, ki menda ponuja kar za 50 odstotkov več električne mobilnosti od predhodnika (to bi lahko pomenilo vsaj okoli 70 km) z novo baterijo zmogljivosti 13,6 kWh. Dvolitrski štirivaljnik poganja obe verziji, s pomočjo posebnega planetarnega gonila oziroma razdelilnika navora (pravijo mu tudi e-CVT menjalnik) je povezan z dvema e-strojema. Menjalnik deluje kot brezstopenjska enota, hkrati pa omogoča ročno prestavljanje z osmimi prednastavljenimi razmerji.
Pospešek zdaj že omembe vrednih 6,7 sekunde
Električni del pogonskega sistema zmore kar 120 kW (160 KM). Pri Toyoti pravijo, da znaša sistemska moč 164 kW (223 KM), kar je za 77 odstotka več od predhodnika! In to pomeni, da bo novinec pospešil do stotice v borih 6,7 sekunde. Če se vam to ne zdi impresivno, je treba navesti še okoren pospešek predhodnika: 11,1 s. Klasični polni hibrid naj bi ponudil 144 kW sistemske moči, toda, kot rečeno, v EU ga menda ne bo v prodaji. Ob vseh superlativih, kar zadeva porast zmogljivosti, pa pri Toyoti poudarjajo, da naj bi številke porabe ostale na enaki ravni.
Priusa bodo izdelovali v japonski tovarni Cucumi (od decembra), različica, ki so jo predstavili, pa je namenjena trgu v ZDA. Že decembra naj bi predstavili tudi evropsko različico, tako da bo avtomobil v prodaji na stari celini enkrat spomladi 2023, v Sloveniji pa ga menda lahko pričakujemo junija.