Oglaševanje

Strašljiva napoved: kakšne bodo vplivnice videti leta 2050. Spoznajte Avo

author
K. L.
05. sep 2025. 05:05
Image: 936540205, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes
Foto: PROFIMEDIA

Dolgotrajne navade in trendi, ki jim podlegajo predvsem vplivneži (pa tudi uporabniki) na družbenih omrežjih, bodo sčasoma terjali davek, pravijo strokovnjaki.

Oglaševanje

Poklic vplivneža (influencerja) opravlja med 30 in 50 milijoni ljudi na svetu, trend pa še vedno ne popušča.

Vsako leto se jim pridruži od 10 do 20 odstotkov novih ljudi, ki želijo dobiti svojih pet minut slave, spremeniti svet, biti opaženi, sanjajo o milijonskih zaslužkih ali pa vse skupaj.

Oglaševanje

Veliko med njimi je žensk, ki se uporabnikom spleta seveda želijo predstaviti v najboljši luči.

Mnogo podob, ki nam jih ponujajo, se zdi glamuroznih. Popolne pričeske, popolne ustnice, popoln makeup … popolni približki popolnosti.

A čeprav je kariera vplivnice lahko glamurozna, prinaša tudi pomembne spremembe življenjskega sloga.

To so zapisali strokovnjaki s spletne strani casino.org, sicer namenjene predvsem igram na srečo, ki so ustvarili grotesken model, ki prikazuje, kako naj bi ti ustvarjalci (oziroma ustvarjalke) vsebin izgledali leta 2050.

Oglaševanje

In podoba ni prav nič glamurozna; prej nasprotna: lisasta koža, zgrbljena postava, redki in tanki lasje ter vidni podočnjaki.

Po njihovih besedah "lovljenje algoritmov, pritiski lepotnih standardov in neprekinjeno ustvarjanje vsebin" puščajo vidne posledice na telesu in umu.

Spoznajte Avo!

Da bi to ponazorili, so ustvarili Avo, digitalizirano upodobitev posledic večletnega ustvarjanja vsebin – nekakšno sodobno različico Wildovega gotskega romana Slika Doriana Graya.

Oglaševanje

"Od neskončnih potovanj na promocijske dogodke v Las Vegasu do vsakodnevne uporabe filtrov in fotoshootingov – njen življenjski slog je pustil sledi," opozarjajo. "Avin videz temelji na zdravniških raziskavah in je skupek navad vplivnežev."

@shivalibest Move aside Molly-Mae and Zoella - this is what scientists say influencers will look like in the year 2050 😳 #influencers ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs - Skittlegirl Sound

Grbavka z Instagrama z bolečim vratom

Sedeč in zaslonom podrejen življenjski slog se bo vplivnežem maščeval, piše portal New York Post.

Oglaševanje

Avina dolgotrajna uporaba telefonov in poziranje pod obročastimi lučmi sta ji pustila zaobljena ramena, trajno nagnjeno glavo naprej ter kronične bolečine v vratu, znane kot "tehnološki vrat" (“tech neck”).

Ava influencerka 2050 Foto Zajem zaslona TIKTOK 1
Zgrbljena postava je posledica pogoste uporabe pametnih telefonov in poziranja. | Foto: Zajem zaslona TIKTOK

"Nekateri raziskovalci menijo, da lahko pogosta uporaba pametnih telefonov povzroči neustrezen položaj vratu in razvoj mišično-skeletnih motenj. Takšen upognjen položaj poveča bolečine v vratni hrbtenici in povzroča obremenitve sosednjih mišic," so zapisali strokovnjaki v reviji Interdisciplinary Neurosurgery.

Še posebej skrb vzbujajoče je, da naj bi vplivneži delali tudi do 90 ur na teden, večinoma na telefonih, navaja BBC.

Oglaševanje

(Pod)kožni vplivi

Podobno kot v distopičnem trilerju Substanca (The Substance) jih je iskanje popolnega videza paradoksalno pripeljalo do neprivlačnosti.

Zaradi vsakodnevnega ličenja, pogostih menjav kozmetičnih izdelkov in neprestanih posegov v nego kože ima Ava kožna vnetja in lisasto kožo.

To sovpada z naraščanjem potovanj v Turčijo na poceni estetske posege, ki lahko povzročijo poškodbe ali celo smrt.

Toda tudi brez skalpela si vplivnice lahko uničijo kožo. Dolgotrajna izpostavljenost LED-osvetlitvi obročastih luči in zaslonov lahko povzroča pigmentne spremembe, gubice in kronična vnetja – pojav, znan kot "digitalno staranje" (“digital ageing”).

"Ava ni le konceptualna podoba – je odsev dolgoročnih učinkov teh navad," pravijo na Casino.org.

Brez milosti do oči

Dolge ure urejanja in prenosa v živo škodujejo tudi očem. Gre za digitalno obremenitev oči (digital eye strain), ki jo spremljajo simptomi, kot so pordelost, suhost, meglen vid in podočnjaki z izrazitimi zabuhlimi vrečkami – vse to ponazarja Avin model.

Za ublažitev teh težav strokovnjaki priporočajo pravilo 20-20-20: na vsakih 20 minut gledanja v zaslon je treba pogled usmeriti v predmet, oddaljen 20 čevljev (okoli 6 metrov), za 20 sekund, piše Healthline.

Pogosto preverjanje vsebin in interakcija z oboževalci pa prinašata še eno past – nespečnost.

Tako imenovana influencerska nespečnost ("Influencer-somnia") nastane zaradi povišanega adrenalina in modre svetlobe, ki moti cirkadiani (dnevni) ritem.

Ava influencerka 2050 Foto Zajem zaslona TIKTOK 2
Foto: Zajem zaslona TIKTOK

Trajno zabuhle ličnice in čarovniška brada

Ava ima neenakomeren, popačen obraz zaradi dolgoletne uporabe polnil.

Že nekaj časa sta močno izrazita dva trenda.

Prvi se imenuje "Snapchat/Selfi popačenje" (angleško: "Snapchat/SelfiDysmorphia"). Gre za trend, ko ljudje iščejo estetske posege, da bi izgledali kot na svojih filtriranih selfijih – torej na močno obdelanih in spremenjenih podobah samih sebe.

Drugi trend je "Sindrom puhastega obraza" (angleško: "Pillow Face Syndrome"). To je nenaravna zabuhlost in pretirano zapolnjen videz obraza, ki nastane zaradi prekomerne ali nepravilne uporabe polnil, zlasti v predelu ličnic in podočnjakov.

Takšno pretirano popravljanje videza vodi v trajno zabuhle ličnice, koničasto "čarovniško brado" in umetno teksturo kože, pišejo Avini ustvarjalci.

Redki lasje in trajna delna plešavost

Obsedenost z lasnimi podaljški in oblikovanjem las lahko vodi do umikajoče se lasne črte in splošnega redčenja las, celo do področij brez las na lasišču (alopecije), opozarja Casino.org.

"Teža in nenehno vlečenje lasnih mešičkov lahko povzročita stanje, imenovano trakcijska alopecija (traction; angleško: vlečenje-op.p.)," je pojasnila dermatologinja in strokovnjakinja za alopecijo Aamna Adel. "Sčasoma je to lahko nepopravljivo in privede do trajne izgube las."

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih