Pri Bavarcih so obudili slavno oznako CSL, ki je krajšava za: kupe, sport in lahek. Brutalni šestvaljnik ga požene do 307 km/h.
Ko si pri BMW omislijo nekaj čisto posebnega, nekaj, kar si zasluži kultno oznako CSL, to storijo premišljeno. Kar 18 let je oznaka CSL počivala (med 2003 in 2004 je bil nazadnje tak model v prodaji), zdaj pa so novinca, ki bo seveda omejen na 1000 primerkov, le pokazali javnosti. In seveda je kaj za videti …
Osnova za predelavo (in olajšavo) je bil seveda aktualni model M4 Competition, ki so se ga lotili premišljeno in natančno v smislu – vsak gram šteje. Najprej so iz avtomobila izvrgli zadnjo klop in prihranili 21 kilogramov (tam je zdaj mreža za čelade), posebna 19-palčna platišča so prispevala 2,5 kilograma (po platišču) manj, sprednji sedeži so školjkasti karbonski (brez nastavitev in gretja …), kar je prispevalo 24 kilogramov manj, potem je tu še tanjši volan, pa karbonska osrednja konzola, preprostejša klima, iz avta je letelo tudi kup varnostne elektronike … Pod črto – privarčevali so resnih 100 kilogramov.
M podvozje in dirkaško vpetje
Inženirji so seveda prilagodili novim pogojem tudi podvozje. M podvozje sestavljajo tudi računalniško vodeni blažilniki, nove vzmeti in stabilizatorji, gumijasta vpetja so nadomestila kovinska, kolesa so dobila bolj agresivni naklon … Elektromehanski servo pomaga variabilnemu krmilnemu mehanizmu za več neposrednosti v zavojih. In šestbatne zavorne čeljusti grizejo v diske na dva različna načina, voznik pa si lahko mapo delovanja sistema prilagaja. In med drugim si lahko voznik v kar desetih stopnjah nastavlja tudi delovanje sistema proti zdrsu. Verjetno ni treba posebej poudarjati, da ima CSL gnan le zadnji kolesni par.
Ah, in seveda, voznik si v treh programih lahko nastavlja tudi delovanje osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Ki je ravno tako predelan in vpet na čvrstejših ležajih, prestavlja pa menda hitreje od tistega v M4 Competition in predvsem z več povratnega občutka.
Srce je šestvaljni prisilno polnjen stroj
Šestvaljnik je sicer mehansko podoben tistemu iz M4 Competition, toda inženirji so iz njega s številnimi drobnimi predelavami iztisnili dodanih 40 ”konj”, tako da zmore v CSL zdaj 404,5 kW (550 KM). S takšno popotnico pospeši ta model do 100 km/h v borih 3,7 sekunde, 200 km/h pa doseže prej kot povprečna limuzina stotico, torej v 10,7 sekunde. In seveda – končna hitrost znaša največ 307 km/h. Kot rečeno – trenutno najhitrejši BMW v ponudbi. V Nemčiji bo zanj treba odšteti dobrih 165 tisočakov. Če boste glede na omejeno serijo sploh prišli na vrsto …
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!