Napovedi o gradnji pametnih zelenih mest v bogatih državah Bližnjega vzhoda niso nič novega. Izgradnjo enega takih mest, kjer bi se prebivalci lahko na vse dnevne opravke odpravili peš, načrtujejo tudi v Kuvajtu.
Mesto, ki naj bi po obljubah snovalcev zadovoljilo potrebe tudi najbolj zahtevnih, se bo imenovalo XZERO, postavili pa naj bi ga na jugu Kuvajta. Koncept mesta je zasnovalo podjetje iz Združenih arabskih emiratov, kdaj se bo načrt dokončno realiziral, pa ni znano. Kot piše na spletni strani podjetja, bo mesto zasedlo 16 kvadratnih kilometrov površine, v njem pa bo lahko živelo 100.000 prebivalcev.
Mesto je načrtovano tako, da so vsa podjetja in storitve združena v manjše predele v središču mesta. Snovalci so jih razdelili na štiri skupine, in sicer v izobraževalni, nakupovalni, medicinski in industrijski predel. V slednjem bi delovala le podjetja s področja zelenih tehnologij. Omenjeni predeli bi prebivalcem skupaj s turizmom ponudili okoli 30.000 delovnih mest.
Nastanitveni objekti naj bi glede na načrt ležali v neposredni bližini teh štirih predelov, razdalja od doma do službe, bolnišnice ali nakupovalnega središča bi bile kratke. V središču mesta so snovalci umestili tudi ekološki luksuzni hotel, še več turističnih nastanitev pa načrtujejo na obrobju mesta. V XZERO namreč želijo privabiti tudi turiste.
Na obrobju mesta bi zgradili sončne in hidroelektrarne, ter oblikovali kmetijske površine. Prostor med mestnimi predeli ter zgradbami pa bi zasedala drevesa in druge zelene površine, ki bi obsegale največji možen del mesta. S tem snovalci želijo izkoristiti senco in zagotoviti naravno hlajenje mesta ter se izogniti pregrevanju, kakršnemu smo poleti priča tudi v Ljubljani.
Glavna zaveza je, da bo mesto XZERO ogljično nevtralno, oblikovalci pa so se pri načrtovanju najbolj osredotočili na promet. Po mestnih ulicah se namreč z osebnimi avtomobili ne bo mogoče voziti. Te bodo prebivalci lahko pustili na obrobju, kjer bodo postavljene tudi električne polnilnice. Meščani XZERA se bodo po mestu lahko premikali peš, s kolesom, z manjšimi električnimi avtobusi ali celo na konju, saj bo v mestu 9 kilometrov poti namenjenih jahanju.
Osrednji poudarek pa bo očitno na hoji, saj je v načrtu mesta predvidenih 35 kilometrov poti za hojo, tek in kolesarjenje. Trase naj bi bile zastavljene tako, da bi med seboj povezovale stanovanjske četrti in vse storitve v mestu. V podjetju URB, ki je izdelalo načrt mesta, zato obljubljajo, da bo to mesto do pešcev najbolj prijazno na svetu.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje