V italijanski prestolnici se je pravkar zaključil teden mode, kjer so modni oblikovalci in znamke predstavili svoje kolekcije za jesen in zimo 2022/23. Med izstopajočimi so bili gotovo Versace, Moschino, Dolce & Gabbana ter Ports 1961. Tu je izbor tistih, ki so zaznamovali milanski dogodek.
Modni mesec je v polnem teku, saj so se pravkar zaključile predstavitve kolekcij v Milanu in zadnjo štafeto predale še Parizu. Kot smo za Milano že navajeni, je predstavil tako inovativno ekstravaganco kot šik umirjenost in glamur v stilu dolce far niente – glamur, ki postavlja nove smernice in se prepusti vsem čutom. Tukaj so naši najljubši videzi.
Versace
Donatella Versace je to sezono sledila svojim hišnim kodeksom in predstavila tisto, kar zna najbolje in kar njeno občinstvo naravnost obožuje. Po brvi so se sprehodile črne oprijete obleke, fluorescentni saten, verižice in korzeti na skoraj vsakem videzu. V popolnem kontrastu s tem so karirasti vzorci in namigi na poslovni kostim, ki bodo skupaj z elegantno preoblikovano puhovko gotovo kraljevali naslednji sezoni.
Ports 1961
Tako kot je glavni oblikovalec Karl Templer občutljiv za spreminjajoče se trende, je Ports 1961 kolekcija odličen vir za osnovne kose garderobe. Ti vedno dobijo dodatno vrednost z premišljenimi detajli, kot so pletenine z resami in obleke z volančki. Noben kos ni dolgočasen! Templer je puhastim jopičem dodal vezenine, toplim plaščem pa živahnost s krznenimi rokavi in podlogo. In ker so ciljno občinstvo globalni mladi, je bilo zabavnih oblek kar nekaj. Predvsem tiste iz večplastne čipke v kombinaciji s pleteninami in z bleščicami bodo to jesen naredile vtis.
Moschino
Jesenska kolekcija Moschino Jeremyja Scotta je naravnost pravljična. Oblikovalec je dodobra proučil zgodbo Lepotice in zveri ter na modno pisto poslal manekenke, oblečene v čudovite kostume po zgledu junakov iz omenjene zgodbe. Razkošje pa menda ni izvlečeno iz pravljice, temveč iz filma Stanleyja Kubricka 2001: Odiseja v vesolju, po katerem je bila zasnovana identiteta celotne kolekcije. Za konec predstave se je Scott priklonil v rdeči astronavtski obleki – popolnoma v njegovem slogu.
Max Mara
Max Mara se je v svoji kolekciji poklonila ustvarjalnemu polimatu, čigar opus je bil desetletja spregledan, zdaj pa je ponovno odkrit. Arhitektka, plesalka, oblikovalka tekstila, slikarka in kiparka Sophie Taeuber-Arp je bila redka modernistka, ki je tudi v najbolj vsakdanje predmete vložila občutek za magijo in skrivnostnost. Kolekcija je zato v močnih in presenetljivih silhuetah, ki so artikulirane z uporom. Kolekcija v odtenkih tapiserije Taeuber-Arp raziskuje igrive kontraste mini in maksi, mikro in makro, oprijetega in širokega.
Dolce & Gabbana
Ikonična italijanska modna hiša si je za tokratno kolekcijo na novo zamislila lastno identiteto za svoje ženstvene junakinje metaverzuma in prevzela futurističen pristop do oblačil, ki jih vsi poznamo in imamo radi. Sodobne materializacije (kot so svetleč laminat, ekološko krzno, džersi in najlon) so spremljale kovinske, zrcalne detajle in žive odtenke, kot so rdeča, rožnata, rumena in modra. 80. leta prejšnjega stoletja lahko najdemo v kosih, kot so obleke s suknjiči, bodiji iz prosojne čipke, močna ramena, krzneni plašči, kostimi opaznih barv, pretirane oblike in detajli – rokavice brez prstov, očala, ki spominjajo na VR, ovratniki ki se spremenijo v kapuce in opazne zadrge. Gre za popolno fuzijo preteklosti in prihodnosti.
Alberta Ferretti
Kako po desetletjih ponovno preoblikovati svoj oblikovalski dnk? To je naloga, ki si jo je Alberta Ferretti zadala pred približno štirimi leti. Manjkale so dolge bohemske obleke, po katerih je bila dolgo znana, in vstopili so kosi, ki temeljijo na osnovah vsakodnevne garderobe. Krojenje je sestavni del njene predelane estetike in prav tako pletenina; za premik v njenem slogu iz ležernosti v funkcionalnost je zaslužno novo prepričanje znamke, da ženske ne morejo živeti samo v šifonu.
Tod’s
Medtem ko ohranja Tod’sov ležerni slog, ga glavni oblikovalec Walter Chiapponi usmerja v bolj prefinjeno smer, v bolj zaokroženo estetiko. Ta duh je sam poimenoval romantičen. Vrhnja oblačila so dobila bolj eleganten pridih in so bila jedro kolekcije; uniformirani, formalni, dolgi trenčkoti in elegantni plašči so bili stisnjeni v pasu in tesno prevezani s pasom, medtem ko so bile pelerine v strogih oblikah, predlagane v številnih ponovitvah – najboljše so bile gotovo tiste z resicami in ročno izdelane iz goste rustikalne volne. Vržene čez usnjene plašče s pasom iz napa usnja ali čez črne kolesarske jakne z zadrgo so pritegnile poglede in dodale duh bohemske ekscentričnosti sicer vitki silhueti kolekcije.
Fendi
“Najboljši način raziskovanja Fendijevih arhivov je skozi garderobo Fendi,” je dejal kreativni direktor Kim Jones v svojih zapiskih pred predstavitvijo kolekcije. Poleg videzov iz leta 2000 je ponovno reinkarniral kolekcijo iz sezone pomlad-poletje 1986 z navdihom oblikovalke nakita Delfine Delettrez. Z združevanjem teh dveh referenc je oblikovalec v obleke, dvodelne komplete, hlače in druge čutne kose vključil prosojni šifon, skupaj z dolgimi rokavicami in skrajšanimi suknjiči. Za dodaten nostalgičen pridih so modeli nosili zatemnjena ovalna očala.