Španska trgovska veriga z oblačili Zara se je zaradi nove oglaševalske kampanje znašla pod plazom ostrih kritik. Na fotografijah nove omejene kolekcije, ki naj bi slavila obrtništvo in strast do umetniškega izražanja, so namreč predmeti, ki so videti kot trupla zavita v belo rjuho, kar spominja na tradicionalno muslimansko pogrebno obleko, pa tudi skale, ruševine in karton, ki je izrezan tako, da spominja na zemljevid Palestine. "To je ostudno, kakšna sramota!! Naredili ste kampanjo, ki temelji na genocidu, ki se dogaja v Gazi," so zgroženi uporabniki na družbenih omrežjih.
Kampanja z imenom “ZARA ATELIER. Collection 04_The Jacket” je v javnosti sprožila pravi val ogorčenja, saj je španski modni velikan v njej uporabil kontroverzno simboliko.
Zara sicer trdi, da je osrednji poudarek kampanje prikazati vsestranskost jakne, ki stane 599.00 evrov, a so bile promocijske fotografije deležne ostrih kritik, češ da so na njih pretresljive podobe, vključno s predmeti, ki so videti kot trupla zavita v belo rjuho, prav to pa spominja na tradicionalno muslimansko pogrebno obleko. Na eni izmed fotografij model podobo trupla celo drži v rokah.
Na fotografijah so tudi skale, ruševine in pa karton, ki je izrezan tako, da spominja na zemljevid Palestine.
Provokativne fotografije so sprožile ogromno negativnih odzivov, zlasti pri posameznikih, ki so bili nekoč zvesti kupci te blagovne znamke. Na družbenih omrežjih so v komentarjih izrazili šok, zgroženost in jezo, saj Zarino kampanjo vidijo kot očiten poskus izkoriščanja občutljivih političnih vprašanj v marketinške namene.
“Ubitih je bilo 20.000 ljudi, za vas pa je normalno, da njihovo smrt uporabite v marketinške namene? Samo ne recite, da gre za pomoto … odvratno,” je zapisal eden od njih.
Drugi je zapisal: “To je ostudno, kakšna sramota!! Naredili ste kampanjo, ki temelji na genocidu, ki se dogaja v Gazi. Umirajo nedolžni ljudje.”
“Ostal sem odprtih ust. Bojkot za vse življenje. Ste odvratni demoni. Ne morem verjeti, kaj gledam,” se vrstijo kritike.
Prav k bojkotu Zare zdaj poziva vedno več ljudi, družbena omrežja pa so medije “hashtagi” oziroma ključniki, s katerimi kritiki španskega velika potrošnike pozivajo, naj razmislijo o svoji zvestobi blagovni znamki.
V Zari se na kritike še niso odzvali.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje