
"Kot bi živela v peklu," pravi Američanka, ki se že leto dni spopada z nenadzorovanim prihajanjem paketov, ki jih nikoli ni naročila.
Oglaševanje
Prebivalka San Joseja v Kaliforniji se že skoraj leto dni sooča z nenavadno in nadležno situacijo: njen dom je vsakodnevno tarča neželenih paketov, ki jih prejme prek Amazona. Kljub večkratnim poskusom reševanja težave paketi še kar prihajajo.
Ženska, ki želi ostati anonimna, je povedala, da vsak paket vsebuje isto stvar – prevleko za avtomobilske sedeže iz umetnega usnja kitajskega spletnega prodajalca z uporabniškim imenom Liusandedian. Ta v spletni trgovini Amazon oglašuje blagovno znamko Etkin, ki prodaja prevleke za sedeže, domnevno izdelane za različne znamke in modele limuzin in SUV-vozil. Izkazalo se je, da je bil njen naslov napačno naveden kot uradni naslov za vračila izdelkov tega prodajalca.
Oglaševanje
Ocene omenjenega prodajalca na Amazonu razkrivajo številne pritožbe potrošnikov – od slabe kakovosti prevlek, visokih stroškov vračil do tega, da kupci pogosto ostanejo brez povračila denarja. "Včasih vračilo stane več kot polovico cene izdelka, poleg tega pa denarja sploh ne dobijo nazaj," je za lokalno televizijo KGO-TV pojasnila obupana ženska.
Čeprav ji je Amazon večkrat obljubil, da bo zadevo rešil, se je pošiljanje nadaljevalo. V izjavi za medije je podjetje zapisalo: "Stranki smo se opravičili in z njo sodelujemo pri prevzemu paketov. Hkrati izvajamo dodatne ukrepe za trajno rešitev težave." Predstavniki Amazona so jo prejšnji torek obiskali na domu in začeli odstranjevanje vseh nakopičenih paketov na njeni posesti.
To pa ni osamljen primer. Leta 2023 se je John DeFiore iz Woodsida v Kaliforniji prav tako znašel pod plazom nenaročenih pošiljk z Amazonove platforme. Pošiljke so bile povezane z domnevno prevaro, znano kot "brushing" – taktiko, pri kateri prodajalci pošiljajo izdelke na naključne naslove, da bi umetno povečali število pozitivnih ocen in izboljšali svoj položaj na spletni platformi.
Oglaševanje
Podobno je Joelle Angleheart iz kanadskega Ontaria prejela kar 1.020 kondomov, za katere trdi, da jih ni nikoli naročila – a je vseeno prejela račun v višini 500 dolarjev. Tudi Cindy Smith iz Virginije je bila žrtev podobne sheme, ko je prejela več kot 100 nepojasnjenih Amazonovih pošiljk.
Amazon je pojasnil, da gre pogosto za poskus, s katerim se prodajalci želijo izogniti stroškom skladiščenja in odstranjevanja izdelkov v Amazonovih distribucijskih centrih. Pošiljanje izdelkov na lažne ali naključne naslove jim omogoča, da odstranijo zalogo in hkrati manipulirajo z algoritmi spletne prodaje.
Zdi se, da gre pri teh primerih za širši sistemski problem, ki ne vpliva le na spletno varnost, ampak tudi na zasebnost in mir nič hudega slutečih uporabnikov. Amazon je obljubil okrepljene ukrepe in nadaljnjo preiskavo.
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje