
Policija in Ljubljanski potniški promet sta na popoldanski novinarski konferenci sporočila več informacij o napadu na voznika avtobusa. Policija je med drugim povedala, da so 37-letnega napadalca v preteklosti zaradi nasilja že obravnavali, a da do včeraj še ni bil v policijskem pridržanju. Na LPP so pojasnili, da gre za izreden dogodek in da je poklic voznika varen poklic. Kako je poskrbljeno za varnost v Ljubljani in na mestnih avtobusih?
Moški, ki je v četrtek zvečer na Bavarskem dvoru v Ljubljani z ostrim predmetom huje poškodoval voznika avtobusa, je slovenski državljan, so za N1 potrdili na Policijski upravi (PU) Ljubljana.
Osumljeni 37-letnik je okoli pol šeste ure zvečer huje poškodoval voznika avtobusa, nato pa pobegnil. Policija ga je nekaj ur kasneje izsledila in mu odvzela prostost.
Huje poškodovanega voznika so odpeljali v UKC Ljubljana. Njegovo stanje je stabilno, a še ni izven smrtne nevarnosti.
Policija napadalca že obravnavala
Vodja oddelka za splošno kriminaliteto na PU Ljubljana Primož Podbelšek je na popoldanski novinarski konferenci podal več novih informacij o dogodku.
Povedal je, da so bili policisti na kraju v nekaj minutah, kjer so takoj pomagali poškodovanemu vozniku. Njegovo zdravstveno stanje ostaja nespremenjeno, zdravi se v urgentnem bloku ljubljanskega kliničnega centra.
Osumljeni je še vedno v priporu. Včeraj se prijetju ni upiral, je tudi dodal Podbelšek. Policija je 37-letnika v preteklosti že obravnavala, med drugim tudi zaradi nasilništva. S strani sodišča mu do zdaj še ni bila izrečena nobena sankcija, je dodal.
Pri iskanju osumljenca je pomagala javnost, ki se ji policija za sodelovanje zahvaljuje. Na terenu so bile vse razpoložljive enote uniformirane in kriminalistične policije, policijski helikopter in policisti posebne policijske enote.
Policija je že opravila pregled video nadzora avtobusa, a motiva za napad še ne poznajo. Kriminalistična preiskava še poteka.
Osumljeni 37-letnik naj bi pred enim mesecem že napadel človeka v parku. Podbelšek je potrdil, da dogodek obravnava policijska postaja Bežigrad in da je dogodek v fazi predkazenskega postopka. Do včeraj moški še ni bil v policijskem pridržanju. Poteka zbiranje obvestil, več podatkov pa zaradi interesa preiskave ni mogel podati.
V skaldu z že preiskanimi preteklimi dejanji osumljenca je policija pristojnemu državnemu tožilstvu. "Očitno še tečejo postopki, ker oseba ni beležena v kazenski evidenci."
Kako je poskrbljeno za varnost?
"Tovrstnih primerov, kot se je zgodil včeraj, je malo, vsakršna skrb je odveč," je Podbelšek odgovoril na vprašanje o varnosti na območju Bavarskega dvora in Ljubljane. Dodal je, da PU Ljubljana na svojem območju vseskozi spremlja in analizira dogajanje ter na podlagi ugotovitev odreja dodatne naloge oziroma prerazporeja kadre.
Ob koncih tedna in čez praznike bodo v Ljubljani dodatno prisotni policisti posebne enote za hitro posredovanje, ki bodo v kritičnih obdobjih zagotovili večjo vidnost, hitrejši odziv, po potrebi pa bodo delovali tudi drugje na območju PU Ljubljana," je dodal Podbelšek.
LPP: Delo voznika je varen poklic
"V podjetju smo zaradi dogodka globoko pretreseni. Z mislimi smo z družino sodelavca, ki mu želimo čim hitrejše okrevanje," je povedal namestnik direktorja LPP Rok Vihar in dodal, da podjetje lahko kljub dogodku zatrdi, da je delo voznika varen poklic. V zadnjih 30 letih namreč na LPP ne beležijo takšnega napada na delovnem mestu, ki bi se končal s hudimi poškodbami.
Zaposlenim so po napadu zagotovili, da se ne potrebujejo počutiti ogrožene, več pogovorov bo še sledilo. Poškodovanemu zaposlenemu bodo nudili tudi psihološko podporo, če jo bo potreboval.
K varnosti voznikov (in potnikov) veliko prispeva videonadzor vozil. Po uvedbi videonadzornega sistema so se incidenti na vozilih zmanjšali. "Kljub temu sprejemamo se možne ukrepe za zaščito voznikov," je dodal Vihar.
Vozniki so zaščiteni tudi z delno zaprtimi kabinami, ki so od potnikov ločene z različno visokimi stekli. Stekla med potniki in vozniki so čez leta zniževali, saj so voznike ovirala med vožnjo, motila so interakcijo s potnikov. Novi avtobusi bodo imeli stekla s prilagodljivo višino. To pomeni, da ga bo voznik lahko v primeru nevarnosti dvignil.

Vsa vozila na terenu so povezana tudi s prometno pisarno LPP, kjer je vedno prisoten vsaj en prometnik. Ta lahko v primeru nepredvidenih dogodkov vozniku pomaga ali s svetovanjem, klicem na policijo ... "Vsi avtobusi so opremljeni s stalno povezavo z nadzornim centrom."
Kot omenjeno tako nasilnih incidentov na LPP ne beležijo, tudi sicer pa na njihovih avtobusih zmanjšuje število drugih kaznivih dejanj, denimo tatvin ali konfliktov med potniki. "Tudi po ukinitvi gotovine je bilo manj incidentov, neželenih interakcij z voznim osebjem," je Vihar.
Več pa je neprimernih opazk in verbalnih nesoglasij, ki ih Vihar pripisuje splošni družbeni klimi. "Neprimerne opazke s strani potnikov so odraz družbe, ki je vedno bolj odprta in kritična," je ocenil. Vozniki se lahko vsakodnevno srečujejo z nezadovoljstvom.
Policisti dogodek preiskujejo kot kaznivo dejanje zoper življenje in telo, kriminalistična preiskava še poteka. Motiva za napad še ne poznajo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje