"Mislim, da gre za nagajanje. Na neki način se vlada maščuje ljudem, ker je niso izvolili, zato naj zdaj plačujejo višje cene," je predsednik Gibanja Svoboda in najverjetnejši bodoči predsednik vlade Robert Golob danes komentiral odločitev vlade Janeza Janše, da z majem prekine z regulacijo goriv, kar je v nedeljo povzročilo znatno podražitev bencina in predvsem dizla.
“To v resnici kaže na to, da so bili vsi bonbončki dani na vrvici, in se zdaj, ko so volitve mimo, umikajo. Saj ne, da nismo pričakovali,” je po sestanku z verjetnima koalicijskima partnericama SD in Levico dejal predsednik Gibanja Svoboda Robert Golob. Kritika je letela na odločitev vlade, da ne podaljša regulacije cen goriv, kar je povzročilo, da se je cena bencina dvignila z 1,5 na 1,6 evra, cena dizla pa z 1,54 evra na več kot 1,8 evra.
V nadaljevanju pa je poudaril, da je še pomembnejše to, da trg naftnih goriv očitno v Sloveniji ne deluje in da je čas za “pametno regulacijo”.
“Sam lahko opazim eno stvar, in to so tudi naši pravniki pogledali: da v zadnjih podražitvah lahko opazimo sume kartelnega dogovarjanja. Če se bo to nadaljevalo, bomo v Gibanju Svoboda pozvali AVK, da ukrepa proti trgovcem z naftnimi derivati. Ker cene, ki so jih postavili, so tako neverjetno usklajene, da si res zaslužijo podrobno analizo,” je pojasnil. Ne pa tudi, kaj je imel v mislih s pametno regulacijo. Morda ponovno regulacijo marž naftnih trgovcev, ki jih je vlada med letoma 2016 in 2020 postopoma sprostila.
Po nekaj urah spremenili ceno
Na N1 smo v nedeljo, na prvi dan po deregulaciji, pisali, da so sprva trije največji trgovci (Petrol, OMV in MOL) postavili precej različne cene, do 10. ure dopoldne pa sta se ceni OMV in Mola približali Petrolovi.
Primer cen dizelskega goriva. Ob polnoči je imel MOL ceno 1,781 evra, Petrol 1,817 evra, OMV pa 1,837 evra za liter. Do 10. ure dopoldne je MOL ceno približal Petrolovi: na MOL od takrat liter dizla stane 1,816 evra, na Petrolu 1,817 evra, na OMV 1,824 evra.
Mol in OMV smo vprašali, zakaj sprememba cene. “Politike določanja cen v skladu s pravili o varstvu konkurence v OMV Slovenija ne komentiramo, pri čemer vas vljudno prosimo za razumevanje,” so nam odgovorili v OMV, medtem ko odgovor Mol še čakamo.
Kdaj je usklajevanje cen problematično?
Ali je tovrstno prilagajanje cen problematično ali celo kaznivo? Pojasnila varuha konkurence v zvezi tem čakamo. Na njihovi spletni strani pa je navedeno, da je “usklajevanje cen prepovedano, če gre za neposreden ali posreden stik med podjetji, katerega cilj ali učinek je bodisi vplivati na tržno obnašanje dejanskega ali potencialnega konkurenta bodisi razkriti takemu konkurentu smer ravnanja, ki so se ga podjetja odločila sprejeti ali ga nameravajo sprejeti na trgu”.
Varuh konkurence je v analizi trga pogonskih goriv, ki jo je v začetku leta povzel Dnevnik, sicer ugotovil, da manjši ponudniki pri spremembah cen hitro sledijo večjim konkurentom ter da pogosto različni ponudniki na isti dan spreminjajo maloprodajne cene. Ugotovil je še, da za “približevanje” cen ponudniki niti ne potrebujejo vnaprejšnjega usklajevanja. “Sistem napovedovanja in spreminjanja cen v Sloveniji, ki se odraža v napovedovanju in vnosu cen v aplikacijo goriva.si, omogoča hitro prilagajanje cen drugih ponudnikov, tako da ponudniki posebnega (prepovedanega) sporazuma, ki bi jim zagotavljal usklajeno delovanje, niti ne potrebujejo”.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje