Avstralski muzej priznal: Picassove slike, obešene v straniščih, so ponaredki

Kultura 17. Jul 202420:54 1 komentar
Kirsha Kaechele s ponarejeno Picassovo sliko
Foto: Mona

Avstralski muzej Mona je pozornost svetovne javnosti pritegnil, ko je slike Pabla Picassa obesil na žensko stranišče. Tako se je protestno odzval na odločitev sodišča, da je razstava, namenjena le ženskam, diskriminatorna. Zdaj pa je umetnica Kirsha Kaechele priznala, da pravzaprav nikoli ni razstavljala Picassovih slik.

Avstralski muzej Mona, namenjen stari in novi umetnosti, je pozornost svetovne javnosti pritegnil z razstavo Ladies Lounge. Inštalacijo je Kirsha Kaechele zasnovala na konceptu starega avstralskega puba, prostorov, ki so še večinoma izključevali ženske. S tem, ko je umetnica pravila obrnila na glavo in vstop prepovedala moškim, je poudarila zgodovinsko mizoginijo.

Na razstavo so tako lahko vstopile le ženske, moški pa so vanj lahko prišli le kot butlerji. Obiskovalkam so stregli s šampanjcem, obkrožene pa so bile z nekaterimi najlepšimi umetninami, ki jih hrani Mona, je poročal Guardian.

Koncept je zmotil obiskovalca, ki je proti muzeju vložil tožbo. Tasmansko sodišče je pritrdilo obiskovalcu in odločilo, da je razstava diskriminatorna. Sodišče je muzeju postavilo ultimat, da mora v 28 dneh bodisi dovoliti vstop moškim bodisi razstavo zapreti. Od takrat je razstava zaprta. Umetnica Kaechele, ki je poročena z lastnikom muzeja, milijonarjem Davidom Walshem, se je na odločitev odzvala tako, da je slike Pabla Picassa prestavila v žensko stranišče.

Avstralski muzej Picassova dela premaknil v stranišče
Foto: Kirsha Kaechele/Instagram

Stroški zavarovanja originalnih Picassovih slik bi bili previsoki

Zdaj pa je Kaechele v zapisu na blogu muzeja Mona priznala, da gre za ponaredke. Zapisala je, da je dela naslikala skrivoma, preslepila pa naj bi celo nekatere zaposlene v muzeju. Za to se je odločila po pijači s prijateljem, na kateri se je šalila o želji, da se slike ujemajo z barvno shemo prostora in zelenimi zavesami. “Vedela sem za številne Picassove slike, ki bi si jih lahko izposodila od prijateljev. A nobena od teh slik ni bila zelena. Želela sem si, da bi bil salon enobarven,” je zapisala in dodala, da bi bili stroški zavarovanja originalnih Picassovih slik previsoki.

Izpostavila je tudi obtožbe o mizoginiji španskega slikarja, prav te pa naj bi bile ključne za razstavo Ladies Lounge. “V zadnjem času ženske dvomijo o Picassovi superiornosti. Dvomile so tudi o mojem izboru njegovih del. To mi je bilo všeč. Všeč mi je bilo, da so dela mizoginističnega umetnika prevladovala na stenah salona, namenjenega ženskam,” zapis Kaechele povzema CNN.

Predstavljala si je, da bo razkritje njenih ponaredkov škandalozno. “Predstavljala sem si, da bo razstavo obiskal nekdo, ki raziskuje Picassova dela, oboževalec ali le nekdo, ki razišče stvari, in videl, da je slika obrnjena na glavo. Predstavljala sem si, da me bo razkrinkal na družbenih omrežjih,” je dodala. Razkrila je, da tudi druga dela, razstavljena v Ladies Lounge, niso bili originali. “Vesela sem, da sem to povedala, saj lahko zdaj skupaj uživamo v tej norosti,” je še zapisala.

Ladies Lounge
Foto: Mona

Umetnica se je za razkritje odločila po tem, ko jo je za pojasnila zaprosila organizacija, ki upravlja Picassovo dediščino. Ob koncu zapisa se je organizaciji opravičila za zmedo, ki jo je povzročila.

Muzej je sicer pred tem trdil, da je Kaechele slike podedovala od prababice, ki naj bi bila Picassova ljubimka.

Ampak, zakaj?

Kirsha Kaechele je pojasnila, da je že ob ideji ženskega salona vedela, da mora biti čim bolj razkošen. Vključitev najboljše svetovne umetnosti naj bi pomagala k občutku izključenosti moških.

“Salon sem napolnila z ‘neprecenljivimi’ predmeti in vsakega med njimi uokvirila. Tako fizično z zlatom kot metaforično z dvomljivimi zgodbami, osredotočenimi na izmišljeno žensko, ki je bila le različica mene. Vsaka izmed zgodb, ki so bile na voljo le obiskovalkam salona, je bila bolj absurdna od prejšnje,” ja zapisala. Dodala je, da je vsaka izmed zgodb sprožala vprašanja o spolu, svobodi, moči, pristnosti in vrednosti. “Zgodbe so gradile fantazijo za tiste, ki jim je bil vstop v salon dovoljen, in tiste, ki so bili izključeni.”

Načrt je deloval, piše Associated Press. Po pritožbi obiskovalca je namreč sodnik Richard Grueber v svoji odločitvi zapisal, da so bili moški prikrajšani, ker so razstavljene umetnine dragocene.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje