Po svetovni premieri novi celovečerec Sonje Prosenc prihaja na Ljubljanski grad

Kultura 24. Jul 202421:10 0 komentarjev
Film pod zvezdami (Foto: Urška Boljkovac)

Po svetovni premieri na filmskem festivalu Tribeca v New Yorku tretji celovečerni film režiserke Sonje Prosenc Odrešitev za začetnike prihaja tudi pred slovensko občinstvo. Film, ki se začne kot socialna satira in nato preide v komično dramo, bo v okviru Filma pod zvezdami na Ljubljanskem gradu predpremiero doživel 30. julija.

Odrešitev za začetnike (z angleškim naslovom Family Therapy) govori o komični disfunkcionalnosti odnosov v na videz popolni meščanski družini. Vanjo vstopi neznanec Julien, ki s svojo prisotnostjo poruši krhko družinsko ravnovesje in razkrije razpoke v njihovi skrbno varovani fasadi: materin pretirano zaščitniški odnos do hčerke, očetov beg v sanje o družinskem potovanju v vesolje ter resnico, ki se skriva pod hčerino lasuljo.

Kot je po projekciji za novinarje v ljubljanskem Kinodvoru povedala Sonja Prosenc, je film nastajal zelo dolgo. Začetek sega v leto 2017, vmes jih je nekoliko zaustavila tudi epidemija covida-19.

Film je bil, kot je pojasnila, zasnovan kot tragikomedija, pri čemer gledalca vanj uvede skozi žanr socialne satire. Zgodbo odpre z družbenimi vprašanji, gledalec pa postopoma prihaja vedno bližje filmskim likom. “Mogoče v njihovih pomanjkljivostih, ki jih nimajo malo, in v dejanjih, ki jih sicer obsojamo, začnemo prepoznavati sebe. Iz tega izhaja tudi nekakšno nelagodje ob gledanju filma, saj se je vedno težko prepoznati v nečem, česar v resnici ne odobravamo,” je dodala.

Kot je še povedala, so pri filmu kot je Odrešitev za začetnike, ki ima res veliko produkcijsko vrednost, potrebne zelo temeljite priprave. Slednje pa zahteva tudi sama fluidnost žanra, saj ta ne omogoča veliko sprememb v postprodukciji, v montaži. Potreben je res zelo dodelan koncept, ki mu je nato nujno slediti v vseh aspektih filmskega jezika.

Prizor iz filma Odrešitev za začetnike
Prizor iz filma Odrešitev za začetnike (Foto: arhiv studia)

Specifično vlogo v filmu ima glasba, še posebej tista, ki je naslovna tema filma, in sta jo ustvarila Primož Hladnik in Boris Benko, v živo jo je posnel simfonični orkester na Norveškem. Kot je poudarila Prosenc, v glasbi ni nobene sentimentalnosti, njena vloga je, da žene film naprej in hkrati ob vsakem poglavju ponuja prostor za komentar ravnokar videnega.

V glavnih vlogah v filmu so zaigrali Katarina Stegnar, Marko Mandić, Mila Bezjak in francoski igralec Aliocha Schneider, v vidnih vlogah pa nastopajo še Kristoffer Joner, ki je v prejšnjem celovečercu režiserke Zgodovina ljubezni odigral glavno moško vlogo, Judita Franković Brdar, Jure Henigman, Ana Djurić – Konstrakta ter Matija Vastl.

Direktor fotografije je Mitja Ličen, montažerka Ivana Fumić, scenografinja Tajana Čanić Stanković, kostumografinji Gilda Venturini in Dubravka Skvrce, oblikovalki maske Tina Šubic in Lija Ivančič. Člani ekipe in igralci prihajajo iz Slovenije, Hrvaške, Francije, Italije, Norveške in Srbije.

Producent filma je produkcijska hiša Zavod Mono o, zanjo Rok Sečen. Koproducenti filma so Incipit Film iz Italije, Incitus film iz Norveške, Wolfgang&Dolly iz Hrvaške ter Living Pictures iz Srbije.

Prosenc je domači in mednarodni filmski javnosti znana predvsem po svojih umetniških dramah Drevo (2014) in Zgodovina ljubezni (2018), ki sta pozornost pritegnili z izrazito in poglobljeno filmsko govorico. Uspešno se je preizkusila tudi v žanru komedije s kratkim filmom Raj (2019), ki je prejel vesno za najboljši kratki film na Festivalu slovenskega filma. Podpisuje se tudi pod režijo nadaljevanke Trigrad.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!