Sistem spletnega in telefonskega naročanja za obisk upravnih enot dobro deluje, pravijo na upravnih enotah, ki takšno naročanje ponujajo. Vendar je teh upravnih enot zelo malo, zato so toliko bolj obremenjene. Poleg tega se bo pogodba z dobaviteljem aplikacije kmalu iztekla, rešitve za pozneje pa še ni.
Vse kaže, da je sistem naročanja na upravne storitve prek aplikacije UeNaročanje dober tako za stranke kot upravne enote. Še posebej koristen bi bil, če bi ga uporabljale vse upravne enote, vendar so se do zdaj vključile samo štiri, prihodnost pa je negotova. Pogodba s podjetjem Ortus Inc, dobaviteljem in izvajalcem aplikacije, se namreč konec maja izteče, na ministrstvu za javno upravo pa še ne vedo, kaj bodo storili.
Prijazen do uporabnikov
Sistem UeNaročanje so zagnali na začetku januarja. Ministrstvo za javno upravo se je za to odločilo, ker so med epidemijo po sili razmer vzpostavili sistem telefonskega naročanja, stranke pa so bile z njim zadovoljne.
Predhodno naročanje po telefonu in elektronski pošti je še vedno mogoče tudi na drugih upravnih enotah, vendar je sistem UeNaročanje do uporabnikov bolj prijazen. Na njem namreč posameznik hitreje določi termin, ki mu ustreza. Lahko tudi izbira med upravnimi enotami in poišče tisto, ki ima najkrajšo čakalno dobo. Ta prednost bi bila še večja, če bi bilo v sistem vključenih več upravnih enot
Takoj na začetku je imel sistem UeNaročanje velike težave. Kdorkoli je lahko izbrisal katerikoli termin, podatki pa so bili izpostavljeni. Po nekaj dneh so sistem ponovno zagnali in zdaj deluje dobro, pravi Ernest Mencigar, vodja oddelka za upravno poslovanje na upravni enoti Ljubljana. Poleg ljubljanske sta v sistem UeNaročanje od začetka vključeni še upravni enoti v Logatcu in Litiji, nedavno pa se je priključila še celjska.
Premalo upravnih enot uporablja aplikacijo
Na žalost pa celoten sistem upravnih storitev še ni prilagojen novemu sistemu naročanja. Ker takšno naročanje ponuja tako malo upravnih enot, stranke pa se očitno želijo naročiti prek aplikacije, so te upravne enote obremenjene bolj, kot če naročanja ne bi ponujale. Hkrati pa morajo obravnavati tudi nenaročene stranke, kar pri naročenih lahko povzroča slabo voljo.
Predvideno je, da bo aplikacijo uporabljalo vseh 58 upravnih enot, od tega naj bi se jih, kot so napovedali na začetku, do dvajset vključilo v prvih mesecih letošnjega leta. Na ministrstvu za javno upravo, ki ga vodi Boštjan Koritnik, pojasnjujejo, da so za počasno vključevanje krive težave z aplikacijo, ki jih je imel izvajalec. “Nemudoma po tem, ko je bila aplikacija primerna za javno uporabo, so na ministrstvu stekli postopki tudi v smeri ‘priklopa’ preostalih za to predvidenih upravnih enot. V tem trenutku se izvajajo ustrezne analize in prilagoditve sistema ter usposabljanja za uslužbence, ki bi sodelovali pri vključitvi še drugih upravnih enot v sistem,” so nam odgovorili.
Kaj bo po koncu maja?
Vendar se pogodba z Ortusom Inc. izteče že konec maja, saj je imelo ministrstvo, ko je objavilo razpis za aplikacijo, dovolj denarja samo za šest mesecev njenega delovanja. Rešitve za obdobje po izteku pogodbe pa ministrstvo še nima. Trenutno glede tega proučujejo različne možnosti, so pojasnili. Pri iskanju optimalne rešitve bodo upoštevali finančne zmožnosti, dejstvo, da po izteku epidemičnih razmer naročanje ni več obvezno, ter druge posebnosti dela upravnih enot, so našteli.
Prav po koncu maja pa upravne enote pričakujejo največji naval strank. Letos poteče veljavnost skupno 469.538 osebnih izkaznic, potnih listov in vozniških dovoljenj, kar je za približno precej desetino več kot lani. Največ pa jih bo poteklo prav junija in julija, in sicer 164.843 ali 35 odstotkov vseh, ki jim veljavnost poteče letos.
Najbolj obremenjena je že zdaj upravna enota Ljubljana. V stavbi na območju nekdanje Tobačne tovarne se pretekli petek ni bilo mogoče naročiti na termin pred 6. majem, v stavbi na Linhartovi cesti pa ne prej kot 29. aprila.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje