Klicni center za naročanje na storitve upravnih enot znova deluje

Slovenija 12. Jan 202214:17 > 14:33 0 komentarjev
Gneča pred upravno enoto
BOBO

Ministrstvo za javno upravo je v sodelovanju z izvajalcem vzpostavilo varno interno okolje, v katerem lahko klicni center opravlja svoje naloge v sklopu sistema UeNaročanje, so sporočili z ministrstva. Sistem je zaenkrat mogoče uporabiti za upravne enote v Ljubljani, Logatcu in Litiji.

V zvezi s sistemom spletnega naročanja (UeNaročanje) na storitve treh upravnih enot je ministrstvo za javno upravo v sodelovanju z izvajalcem že vzpostavilo varno interno okolje, v katerem lahko klicni center varno opravlja svoje naloge, so sporočili z ministrstva. Tako je ponovno omogočeno naročanje prek klicnega centra, ne pa še prek spleta.

Testno storitev UeNaročanje, ki združuje sistem spletnega naročanja in storitve klicnega centra za upravne enote, so javnosti sicer predstavili v četrtek. Storitev omogoča strankam izbiro termina preko klicnega centra in tudi spletne aplikacije, sistem pa je zaenkrat mogoče uporabiti zgolj za upravne enote v Ljubljani, Logatcu in Litiji, so takrat povedali na predstavitvi.

Zaradi zaznave možnih varnostnih tveganj pa je že v petek ministrstvo za javno upravo podjetje Ortus kot izvajalca storitve pozvalo, naj ta sistem spletnega naročanja začasno umakne iz testne uporabe, kar je izvajalec tudi storil. Kot največjo pomanjkljivost aplikacije je direktor direktorata za informatiko na ministrstvu za javno upravo Peter Grum izpostavil, da je omogočila nepooblaščeno brisanje terminov, pregledovanje vseh prijav, posledično pa so bili izpostavljeni osebni podatki v vseh prijavah.

Ne spreglejte oddaje N1 STUDIO Zakaj je spodletel poskus digitalizacije naročanja na upravnih enotah?. Oddaja je dostopna TUKAJ.

Ministrstvo: s tehničnega vidika poskrbljeno za varnost

Kot je poročal časnik Dnevnik, je direktor družbe Adam Hajdič pojasnil, da je “varnost testne aplikacije še vedno predmet podrobnega pregleda”.

“Izdelava programske opreme je zapleten proces, pri katerem so pomembne vse faze razvoja, ne le znanje razvijalcev, česar se zavedamo. Zaradi kratkih rokov izvedbe smo nekatere faze razvoja pred testno objavo aplikacije v javno testiranje skrajšali, posledica je bila po naših merilih neustrezna kakovost izdelka, za kar se uporabnikom testne aplikacije iskreno opravičujemo,” je razložil direktor Ortusa. Po njegovih besedah doslej niso prejeli nobenega obvestila o zlorabi osebnih podatkov.

Kot so danes sporočili z ministrstva, je za varnost osebnih podatkov s tehničnega vidika sedaj poskrbljeno. Prav tako imajo dostop do sistema za naročanje le pooblaščeni uslužbenci klicnega centra, tako da je varnost osebnih podatkov državljanov še dodatno zagotovljena.

Dodali so, da lahko vsi državljani, ki so v preteklih dneh (še pred začasnim prenehanjem delovanja sistema) rezervirali termin obiska upravne enote, storitev v že rezerviranem terminu tudi opravijo in ni potrebe, da se na storitve naročajo ponovno.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!