Bodo na ljubljanskem letališču odpravili nadležno pravilo, ki potnike spravlja v slabo voljo?

Ali se bo ljubljansko letališče pridružilo nekaterim evropskim letališčem, ki bodo potnikom kmalu dovolila prevažati večje količine tekočin v ročni prtljagi od zdajšnjih 100 mililitrov, kot to določajo standardna pravila Evropske unije?
Trenutno lahko letalski potniki s seboj nosijo tekočine le v posodicah do 100 mililitrov. Stroge omejitve glede količine tekočin v ročni prtljagi pa bi lahko v Evropski uniji (EU) kmalu postale preteklost, saj so nove naprave, s katerimi na letališčih zaznavajo eksplozivne tekočine, prejele uradno odobritev, je poročal nemški Deutsche Welle.
Nova tehnologija, ki premika meje
Nove naprave oziroma optični čitalniki uporabljajo medicinsko tehniko računalniške tomografije (CT). Gre za slikanje visoke ločljivosti, ki zagotavlja tridimenzionalne slike in omogoča letališkemu varnostnemu osebju, da vsebino prtljage pregleda plast za plastjo, ne da bi pri tem upočasnili postopek pregleda. Naprave lahko zaznajo tako trdne kot tekoče eksplozive.
Tiskovni predstavnik Evropske komisije je za nemško tiskovno agencijo povedal, da tovrstna tehnologija letališčem odslej omogoča odpravo strogih omejitev. Odločitev o tem, kdaj in ali bodo spremembe sploh uvedli, pa je v pristojnosti posameznih letališč. Velja pa poudariti, da se omejitve ne bodo sprostile takoj, saj večina letališč namreč še nima ustrezne opreme.
Nemško združenje letališč (ADV) je na primer sporočilo, da bodo letalski potniki na določenih nemških letališčih kmalu morda lahko v ročni prtljagi prevažali do dva litra tekočin.

Bodo omejitve odpravili tudi na ljubljanskem letališču?
Preverili smo, kakšni so načrti za odpravo omejitev embalaž do 100 mililitrov na ljubljanskem letališču Jožeta Pučnika. Na ljubljanskem letališču so poudarili, da je trenutno evropskim letališčem prepuščeno, da glede na svoj poslovni model in operativne potrebe samostojno izberejo koncept varnostnih operacij, upoštevajoč vse veljavne zakonske zahteve in standarde.
"Na številnih večjih evropskih letališčih že uvajajo nove, sodobnejše naprave za pregled ročne prtljage, ki temeljijo na CT tehnologiji. Gre za t. i. standard C3, ki omogoča tridimenzionalni vpogled v vsebino prtljage in potnikom prinaša znatne olajšave. Tekočin in elektronskih naprav denimo ni več treba posebej jemati iz ročne prtljage," so pojasnili.
Zagotovili so, da pozorno spremljajo trende, saj tovrstne rešitve pomenijo korak naprej za varnost in boljšo potovalno izkušnjo, predvsem pa večje udobje in pretočnost potnikov.

Pomembna strateška odločitev, ki zahteva tehten premislek
"Vendar gre hkrati za pomembno strateško odločitev, ki zahteva tehten premislek. Pri pregledu oddane prtljage že uporabljamo napredno tehnologijo po najnovejšem standardu (EDS 3.1), ki omogoča tridimenzionalno analizo vsebine prtljage. Kar zadeva ročno prtljago, pa trenutno še proučujemo vse vidike – koristi, stroške, prostorske zahteve in vpliv na celoten potek varnostnega pregleda. Gre namreč za obsežno investicijo, ki ne zajema le nakupa opreme, temveč tudi prilagoditve infrastrukture in organizacije terminala," so poudarili.
Na letališču Jožeta Pučnika so sicer dodali, da ljubljansko letališče spada med manjša oziroma regionalna letališča, kjer trenutni obseg prometa omogoča učinkovito in varno izvajanje varnostnih pregledov z obstoječo varnostno opremo.
Ob odprtju novega terminala v 2021 so posodobili naprave RTG za pregled ročne prtljage. Te omogočajo pregled ročne prtljage z več zornih kotov (prej le enega), kar prispeva k hitrejši obravnavi ter boljšemu pregledu ročne prtljage. Hkrati so dve varnostni liniji nadgradili s sistemom za avtomatsko vračilo banjic, kar je še dodatno izboljšalo učinkovitost obravnave ročne prtljage.
"Seveda ostajamo usmerjeni v prihodnost in pozorno spremljamo ključne dejavnike, ki vplivajo na odločitve o nadaljnjih vlaganjih: razvoj evropske in domače zakonodaje na tem področju, dobre prakse večjih letališč ter rast prometa. Določene investicije na tem področju imamo že v načrtu, njihov obseg in časovna izvedba pa se bosta prilagajala prihodnjemu razvoju," so zaključili.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje