Oglaševanje

Bralna pismenost: slovenski 15-letniki pod povprečjem OECD

author
STA
22. avg 2025. 12:46
branje, otrok, knjiga, pravljica,
Foto: PROFIMEDIA

Nacionalni svet za bralno pismenost je pripravil poročilo o uresničevanju nacionalne strategije za razvoj bralne pismenosti za lansko leto. V njem je podal tudi več priporočil, ki so usmerjena v različne sistemske rešitve, med drugim v zagotavljanje dostopnosti do kakovostnih bralnih gradiv za otroke in mlade.

Oglaševanje

V poročilu, s katerim se je v četrtek seznanila vlada, so med sistemskimi priporočili tudi predlogi, kot je zagotovitev namenskih sredstev za nakup knjižničnega gradiva v vzgojno-izobraževalnih zavodih ter aktivno vključevanje dela šolskih knjižnic v vzgojno-izobraževalni proces.

Zapisali so, da pričakujejo, da bo področje bralne pismenosti in bralne kulture skozi kurikularno prenovo prepoznano kot pomembno tako pri razvijanju prečnih zmožnosti v kurikulu za vrtce kot tudi skozi skupne cilje v učnih načrtih programov osnovne šole in gimnazije ter katalogov znanj za poklicno in strokovno izobraževanje.

Oglaševanje

Pomen aktivnega vključevanja staršev

Ker vse mednarodne raziskave s področja bralne pismenosti kažejo na dolgoročne posledice slabše družinske bralne pismenosti na poznejšo slabo bralno pismenost otrok in mladostnikov, je nacionalni svet poudaril tudi pomen družinske pismenosti, predvsem z aktivnim vključevanjem staršev.

Slovenski 15-letniki so v zadnji mednarodni raziskavi PISA 2022 pri bralni pismenosti v primerjavi z letom 2018, ko so dosegli 495 točk, zdrsnili pod povprečje Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). V raziskavi PISA 2022 so dosegli 469 točk, kar je najnižji dosežek od začetka sodelovanja, povprečje OECD pa je 476.

Oglaševanje

Priporoča tudi, da se država še naprej vključuje v mednarodne raziskave s področja bralne pismenosti, pri tem pa sledi izsledkom teh raziskav in v povezavi z nacionalnimi sekundarnimi študijami podpira dvig bralne pismenosti in bralne kulture različnih ciljnih skupin. Poudarili so, da je pomembno tudi stalno ozaveščanje družbe o pomenu bralne pismenosti in bralne kulture na različnih nivojih.

knjiga, branje
Foto: PROFIMEDIA

Nacionalni svet strokovni javnosti in ministrstvom priporoča, da se s temi priporočili seznanijo ter prispevajo h krepitvi bralne pismenosti in bralne kulture. Prav tako priporoča vsem resorjem, da v okviru svojega delovanja podpirajo razvoj in krepitev bralne pismenosti in bralne kulture, so dodali v poročilu.

Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so v sporočilu po seji vlade povzeli, da nacionalni svet ves čas svojega delovanja spremlja in se seznanja z razvojem bralne pismenosti in bralne kulture ter usklajuje ukrepe znotraj resorjev, ki aktivno prispevajo k uresničevanju strateških ciljev, opredeljenih v nacionalni strategiji za obdobje do leta 2030.

Oglaševanje

Iz poročila sicer izhaja, da se je lani svet sestal na treh sejah, ki pa so potekale hibridno.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih