Dars razkriva, kam gre letos 150 milijonov za novogradnje in obnove

Andreja Lončar
09. jan 2022. 17:26
>
17:43
avtocesta Dars
BOBO | BOBO

Nadaljevanje prenove karavanškega predora, gradnja posameznih odsekov tretje osi, priključek Dragomer, odseki hitre ceste med Ormožem in Ptujem. Dars za novogradnje letos namenja 74 milijonov evrov, za obnove pa 75 milijonov, skupno torej 150 milijonov evrov naložb v avtocestno omrežje.

To so projekti, ki jih ima Dars v načrtu za letos.

1. Druga cev karavanškega predora


Gradnja druge cevi, ki se je začela z izkopnimi deli avgusta 2020, poteka v skladu s terminskim načrtom, pravijo na Darsu. Doslej je bilo izkopanih 1.656 metrov vzhodne cevi predora, kar je približno polovica od 3.446 m, kolikor je načrtovane podzemne gradnje slovenskega dela druge cevi.

Dokončanje izkopa predora je predvideno v prihodnjem letu, celotno dokončanje predora s testiranjem opreme ter predaja v promet pa v letu 2025. Kasneje sledi še sanacija prve cevi predora. Predaja obeh cevi v promet je predvidena za leto 2027.

1637999935-karavanke.jpg
Cestninska postaja Hrušica/DRSI | Cestninska postaja Hrušica/DRSI


2. Tretja razvoja os - sever


Med Velenjem in Slovenj Gradcem sta v gradnji dva odseka, Gaberke in Jenina. Letos načrtujejo začetek gradnje na štirih novih sklopih: Velunja, Škale, Konovo in Škalsko jezero. Dars pa za letos načrtuje tudi izvedbo razpisa za pridobitev izvajalca del na prvem sklopu odseka med Šentrupertom in Velenjem.

"Glavni izziv ostaja pridobitev gradbenih dovoljenj, ki se zaradi kompleksnosti projekta in zahtevnosti postopkov izdaj pridobivajo po posameznih sklopih. Z gradnjo je namreč možno pričeti na osnovi pravnomočnega gradbenega dovoljenja," pravijo na Darsu.

3. Tretja razvojna os - jug


Za odsek med Novim mestom in Osredkom je bila objavljena druga faza razpisa za pridobitev izvajalca del. Gradbeno dovoljenje je bilo izdano oktobra lani, a se zarad tožbe na upravnem sodišču začetek gradnje zamika. Na naslednjem odseku hitre ceste, med Osredkom in Malinami, medtem nadaljujejo z izdelavo strokovnih podlag in projektiranjem.
"V večjem delu trase hitre ceste je bila parcelacija že izvedena, tako da je v teku izdaja zadnjih parcelacijskih odločb. Izvajajo se aktivnosti za odkup objektov, ki so predvideni za rušitev, in zemljišč, potrebnih za gradnjo tretje osi. Začele so se tudi aktivnosti za izvedbo predhodnih arheoloških raziskav."

Na projektu cestne povezave med Malinami in MMP Metlika oziroma priključkom Črnomelj pa je bila sklenjena pogodba za izdelavo študije izvedbe projekta ter predinvesticijske zasnove. Sledi izdelava projektne ter ostale dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja.





[caption id="attachment_4021571" align="alignnone" width="2560"]Promet: primorska avtocesta Bobo[/caption]



V glavni turistični sezoni preobremenjeno primorsko avtocesto želi Dars narediti bolj pretočno z vzpostavitvijo tretjega pasu (z rekonstrukcijo obstoječega odstavnega v vozni pas) in tudi priključka Dragomer (med Brezovico in Vrhniko).


4. Še en priključek med Brezovico in Vrhniko


Zaradi prometne razbremenitve avtocestnega priključka na Brezovici namerava Dars na avtocesti med Ljubljano in Vrhniko zgraditi nov avtocestni priključek Dragomer (tako se namreč imenuje kraj ob priključku). Gradnja bi se morala začeti že leta 2019, a se je zataknilo z okoljevarstvenim soglasjem. "Izdelava projektne dokumentacije je v zaključni fazi. Izdajo gradbenega dovoljenja pričakujemo v kratkem in posledično pričetek gradnje v letu 2022," pravijo na Darsu.

5. Nov odsek med Ptujem in Ormožem


Gradnja na odseku Markovci–Gorišnica–Ormož se je začela z viaduktom Sejanca. Tega je murskosoboški Pomgrad začel graditi leta 2018, šlo je za prvi objekt povezovalne ceste med Ptujem in Ormožem.

Letos pa Dars načrtuje še pridobitev gradbenega dovoljenja na odseku Markovci–Gorišnica. Naročilo za pridobitev izvajalcev gradnje omenjenega odseka je v teku, gradnja je načrtovana za letos.

5. Obnovitvena dela


Dars načrtuje obnovo odsekov med Dramljami in Slovenskimi Konjicami ter odseka med Vranskim in Trojanami.

V izdelavi je projekt izgradnje novega viadukta Dolgi most.

Na štajerski in primorski vpadnici pa Dars načrtuje vzpostavitev tretjega voznega pasu z rekonstrukcijo obstoječega odstavnega v vozni pas. "Pričakujemo povečanje pretočnosti in varnosti poteka prometa," pravijo.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih