Dispečerski center pojasnil podrobnosti zapleta pri intervenciji v Velenju

Slovenija 14. Jun 202317:19 5 komentarjev
URGENTNI CENTER, urgenca
Srdjan Živulović/BOBO

Dispečerski center Maribor je predstavil kronologijo dogajanja in podrobnosti, ki so privedle do včerajšnjega zapleta pri intervenciji v Velenju. Kot so med drugim zapisali, je komunikacijski šum nastal zaradi naključne podobnosti lokacij v Velenju in Celju.

Po včerajšnjem zapletu v Velenju, ko je pri intervenciji moškega, ki je imel epileptični napad, dispečerski center razumel, da se je dogodek zgodil v Celju in zato aktiviral napačno ekipo ter jo poslal na napačen naslov, so se s pojasnilom dogodka odzvali v Dispečerski center Maribor (DCZ Maribor).

Kot so pojasnili, je DCZ Maribor ob 10.30 prejel prvi klic klicatelja za obravnavani primer. Ob 10.32 je bila aktivirana ekipa NMP Celje z napotitvijo na lokacijo Sanolabor – Zdravstveni dom v Celju. Ob 10.37 je sledil prvi klic ekipe NMP Celje za bolj natančne informacije o lokaciji dogodka.

Dobri dve minuti za tem – ob 10.39 – pa je dispečerski center klicala očividka dogodka in sporočila, da na reševalno vozilo čakajo že pol ure. Na podlagi ugotovljenega odklona je zato DCZ Maribor ob 10.43 vzpostavi stik s prvim klicateljem na kraju dogodka, ko je bila na lokaciji tudi že ekipa nenujnih prevozov ZD Velenje.

Ob 10.44 je bila nato aktivirana tudi ekipa NMP Velenje ter napotena na pravo lokacijo v Velenju, kamor je prispela ob 10.47. Ob 10.49 je bil pacient že pripravljen na transport v ZD Velenje, DCZ Maribor pa je bil nato ob 11.12 obveščen, da je pacient odpuščen v domačo oskrbo.

Dispečerski center Maribor s svojo dejavnostjo pokriva 32 občin, v katerih prebiva 607.658 prebivalcev. Na tem območju DCZ Maribor koordinira delovanje 19 izvajalcev zunaj bolnišnične nujne medicinske pomoči. V povprečju pa DCZ Maribor dnevno obravnava od 160 do 200 klicev na pomoč.

Komunikacijski šum zaradi naključne podobnosti

Preliminarne ugotovitve kažejo, da je komunikacijski šum nastal zaradi naključne podobnosti lokacij v Velenju in Celju. Tako je sprejemni zdravstveni dispečer na podlagi natančnega opisa mikrolokacije dogodka in odgovorov na dodatno postavljena vprašanja, kraj dogodka zmotno geolociral v Celju, pojasnjujejo na dispečerskem centru.

Dodajajo, da so tovrstni komunikacijski šumi pri obravnavi klicev možni prvenstveno zaradi vpliva stresa na obeh straneh, nesodelovanja klicateljev ali nedelujočih procesnih in tehnoloških varovalk. Zaradi tega poudarjajo, da je pomembno, da klicatelji zdravstvenemu dispečerju povedo:

  • točen naslov (ulica, kraj, občina) ali opis mesta dogodka (kraj, občina),
  • telefonsko številko, na kateri so dosegljivi za povratni klic,
  • ali je oseba budna/se pogovarja oz. odziva na glas ali bolečino,
  • ali oseba diha normalno.

Pri zadnjih dveh alinejah je izredno pomembno sodelovanje z zdravstvenim dispečerjem, ki bo klicatelja vodil po korakih preverjanja budnosti in dihanja pri osebi, ki potrebuje pomoč, še navajajo.

Izredna evalvacija primera

V povezavi z velenjskim primerom je dispečerska služba zdravstva sprožila izredno evalvacijo dogodka.

“V skladu z ugotovitvami bomo izvedli vse potrebne individualne in sistemske ukrepe s ciljem preprečitve ponovitve tovrstnega odklona. Vsekakor bomo revidirali obstoječi sistem procesnih in tehničnih varovalk, ki se v naši službi uporabljajo s ciljem pravilnega geolociranja kraja dogodka. Prav tako bomo ponovno apelirali za vzpostavitev elektronske izmenjave podatkov med Regijskimi centri za obveščanje in dispečerskimi centri zdravstva, pri čemer računamo na konstruktivno sodelovanja Uprave republike Slovenije za zaščito in reševanje, saj tovrstna povezava deluje edino med Regijskim centrom za obveščanje Ljubljana in DCZ Ljubljana,” so pojasnili.

Dodali so še, da nastali neljubi dogodek obžalujejo, hkrati pa se zahvaljujejo klicatelju in očividcem na kraju dogodka za sodelovanje, saj so, kot poudarjajo, s svojim preudarnim ravnanjem doprinesli k srečnemu razpletu. “Vsem vpletenim, predvsem pa oboleli osebi, ki je potrebovala nujno medicinsko pomoč, se v DCZ Maribor iskreno opravičujemo,” so zaključili.

Pred nekaj meseci se je v velenjskem zdravstvenem domu zgodil podoben zaplet, ko je umrl občan. Dežurna zdravnica naj bi mu ob klicu dejala, da reševalno vozilo ni na voljo, zato se je v zdravstveni dom odpeljal sam, vendar je med potjo umrl. Kasneje je odgovornost in vzroke za tragedijo ugotavljal strokovni svet Zdravstvenega doma Velenje in sprejel sklep, da vzrok smrti 74-letnega bolnika in razlog iskanja zdravstvene pomoči nista povezana. “Smrti pacienta na žalost v nobenem primeru ne bi mogli preprečiti,” so ugotovili. Vzrok je bila anevrizma.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje