Bančna kartica je po novem lahko tudi Urbana. Dobrodošla posodobitev sistema plačevanja voženj z ljubljanskimi mestnimi avtobusi bo pot olajšala predvsem turistom. Na Ljubljanskem potniškem prometu si želijo, da bi vožnje ob bolj enostavnem plačilu pogosteje koristili tudi dnevni migranti, s čimer bi izboljšali pretočnost prometa v prestolnici.
Po 14 letih so na Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) posodobili sistem plačevanja voženj.
Od torka tako lahko pot z mestnim avtobusom plačate tudi z bančnima karticama Visa in Mastercard, tudi prek aplikacije na telefonu ali pametni uri. Dobrodošla sprememba bo potovanje poenostavila predvsem tujcem, ki so si do zdaj (tudi med kratkim obiskom mesta) morali kupiti kartico Urbana.
Na Mestni občini Ljubljana (Mol) so ob predstavitvi novega sistema plačevanja, na katerega so se pri LPP pripravljali dve leti, poudarili, da je Slovenija s posodobitvijo postala prvo mesto v regiji, ki omogoča plačilo vožnje z bančno kartico.
Ljubljanski podžupan Boštjan Koritnik je povedal, da prehod ni bil najbolj enostaven, kar je tudi razlog, da plačevanja z bančnimi karticami niso uvedli že prej. “Gre pa za veliko pridobitev, predvsem za enkratne obiskovalce Ljubljane, ki nimajo Urbane. A Urbano še vedno podpiramo.”
Namestnik direktorja LPP Rok Vihar je tako kot Koritnik dejal, da so na LPP s projektom prisluhnili številnim pobudam potnikov, ki so sicer ob menjavi opreme že slutili, da se obeta sprememba.
Nekateri potniki so danes vožnje z ljubljanskimi zelenci že plačali z bančno kartico, pri tem pa po navedbah voznikov avtobusov niso imeli težav. Če bi uporabniki mestnih avtobusov radi plačali več voženj z eno bančno kartico, morajo to ob vstopu na avtobus sporočiti vozniku.
Vstopanje pri drugih vratih kljub plačilu z bančno kartico še vedno ne bo mogoče. Kot so za N1 prejšnji teden pojasnili pri LPP, namreč ugotavljajo, da vstop pri drugih vratih ne bi pomembno vplival na skrajšanje potovalnega časa.
Vihar je tudi povedal, da se letošnje število potnikov približuje številu pred epidemijo. Skupaj s partnerji pri projektu so predvideli, da bo enostavnejše plačilo vožnje uporabo mestnih avtobusov še povečalo. Vihar si želi, da bi sistem na uporabo mestnega avtobusa privabil tudi katerega izmed 129.000 dnevnih migrantov, ki se v prestolnico vsak dan pripeljejo z osebnim avtomobilom, sploh v času, ko se zaradi prenove Potniškega centra Ljubljana obeta več prometnih zapor, med drugim na Dunajski cesti.
Povedal je, da je celotna investicija nadgradnje Urbana, ki bo skupaj trajala 96 mesecev, stala okoli osem milijonov evrov. Kljub posodobitvi sistema pa podražitev vozovnic zaenkrat ne načrtujejo, je dodal.
Kontrola plačila prevoza s plačilnimi karticami se izvaja enako kot pri Urbani, in sicer z branjem plačilne kartice na terminalu kontrolorja. Potnik na zahtevo kontrolorja omogoči branje plačilne kartice, kar kontrolor izvede s kontrolnim terminalom.
Slaba stran plačila z bančno kartico je, da ta ne bo omogočala prestopa. Ob plačilu vožnje s kartico Urbana potniki lahko v času 90 minut od prve validacije neomejeno prestopajo med avtobusnimi linijami. “Prestop je ugodnost, ki jo še naprej nudimo uporabnikom Urbane,” je odločitev razložil Vihar.
Ekipa N1 se je s kamero odpravila na ljubljanske ulice, kjer smo preverili, kaj o novi spremembi menijo domačini in tujci. Večini se je posodobitev sistema plačevanja zdela že nujno potrebna, medtem ko so bili drugi nad njo nekoliko presenečeni. Anketo si lahko pogledate v prispevku “Preseneča me, da gre LPP v korak s časom”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje