Izjava prvega moža Darsa zbodla policijo: Trditve o zastojih so nekorektne

Slovenija 07. Okt 202319:36 13 komentarjev
avtocesta, promet, gneča, policija
N1/BOBO

Da je bilo v času, ko je nad prekrškarji na avtocestnem križu bdela avtocestna policija, za tretjino manj prometnih nesreč, za polovico manj pretežkih tovornih vozil, za 24 odstotkov manj zastojev, ti pa da so bili krajši, je konec septembra v oddaji N1 STUDIO dejal prvi mož Darsa Valentin Hajdinjak. Prav ta izjava je očitno zbodla policijo, ki Hajdinjakove trditve pod vprašaj postavlja s svojo statistiko. Trdi, da je policijskih patrulj na avtocesti zdaj več, nadzor pa kvečjemu boljši.

Potem ko je policija pod nekdanjo notranjo ministrico Tatjano Bobnar novembra lani ukinila avtocestno policijo, ki so jo uvedli v času njenega predhodnika Aleša Hojsa, se v javnosti pojavljajo vedno bolj glasni komentarji, da je bila ukinitev avtocestne policije napaka.

Da se je prav zaradi te odločitve prometna varnost poslabšala, meni tudi predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak, sicer tudi član NSi. “Odkar ni več avtocestne policije, opažamo pomanjkljiv nadzor nad vozniki tovornjakov na avtocestah,” je v oddaji N1 STUDIO dejal konec septembra.

“Rezultati, ki jih je v tistem dobrem letu delovanja pokazala avtocestna policija – za eno tretjino manj prometnih nesreč, 24 odstotkov manj zastojev, tretjino krajši zastoji na naših avtocestah in polovično zmanjšanje pretežkih tovornih vozil – govorijo sami zase. Razlika je očitna,” je poudaril. Več v videu spodaj. 

Zdaj so se na izjavo prvega moža Darsa odzvali tudi na generalni policijski upravi, kjer so za N1 poudarili, da ukinitev avtocestne policije ne pomeni, da policijskih patrulj na avtocestnem križu ni več in “da lahko vozniki posledično kršijo cestnoprometne predpise, dejansko gre zgolj za reorganizacijo dela policije na avtocestah”. Pravijo, da je patrulj zdaj kvečjemu več, nadzor pa boljši, kar po njihovih besedah dokazuje tudi statistika.

Policija: “Tako obsežnih in kompleksnih motilcev prometa lani ni bilo”

Hajdinjakove trditve, da je bilo lani manj zastojev, ti pa da so bili krajši kot letos, so na policiji označili kot nekorektne, saj let 2022 in 2023 po njihovem mnenju med seboj ni mogoče primerjati.

Letos so namreč na avtocestnem omrežju potekala (ali pa še potekajo) obsežna in dolgotrajna dela, prav ta pa so po oceni policije močno vplivala na pretočnost prometa.

Gradbeni stroji so brneli na območju Dragučove, med Ivančno Gorico in Bičem, na severni obvoznici, prav tako dela še vedno potekajo na gorenjski avtocesti med priključkoma Hrušica in Lipce in so že v poletnem času močno vplivala na tranzit tujcev. “Tako obsežnih in kompleksnih motilcev prometa lani ni bilo,” so jasni na policiji.

Poleg številnih delovišč se delni odgovor, zakaj je letos zastojev več, po prepričanju policije skriva tudi v vstopu Hrvaške v schengensko območje. Prav na račun tega so se po podatkih policije prometni tokovi močno povečali, pa tudi tovorna vozila na meji ne stojijo več ur, kot so pred 1. januarjem letos.

Ne slabši, nadzor je po ukinitvi avtocestne policije boljši

Tudi prepričanje, da se je z ukinitvijo avtocestne policije poslabšal nadzor nad prometom na avtocestnem križu, je zmotno, pravijo na generalni policijski upravi. Z reorganizacijo se je namreč število patrulj, ki bdijo nad spoštovanjem prometnih predpisov, povečalo.

V sektorju prometne policije so ustanovili poseben oddelek, ki je prevzel naloge uprave avtocestne policije, vsaka policijska uprava pa je dobila svoj oddelek za cestni promet, ki bo prav tako nadziral stanje na avtocestah. Kot najbolj ključen in pomemben korak pa na generalni policijski upravi izpostavljajo združitev specializiranih enot avtocestne policije in postaj prometne policije, ki jih je pred združitvijo pri delu zelo oviral kadrovski manko.

“Zato operativno niso delovale optimalno, saj v določenih primerih posamezne enote niso mogle zagotavljati policijskih patrulj. Na vseh enotah avtocestne policije pa ni bilo zagotovljeno 24-urno pokrivanje avtocestnega križa,” so pojasnili na GPU. Še več: na območju policijskih uprav Murska Sobota, Kranj, Nova Gorica in Novo mesto teh enot sploh ni bilo.

avtocesta, promet, gneča, policija
BOBO

Zdaj je po navedbah policije na avtocesti več patrulj, kot jih je bilo prej, ko je avtocestna policija še delovala, pokrivajo pa vse policijske uprave po državi. Njihova naloga je izključno nadzor na avtocestah in hitrih cestah, tudi operativno-komunikacijski centri jih lahko na intervencije zunaj avtocestnega križa napotijo le izjemoma in za izvedbo prvih nujnih ukrepov.

Na GPU si zdaj želijo, da bi stalno prisotnost policije še okrepili. Postaja prometne policije Ljubljana bi nad prometom na avtocesti in hitrih cestah bdela s štirimi patruljami, Celje, Maribor in Novo mesto z dvema, po ena patrulja pa bi nadzor opravljala na območju policijskih uprav Kranj, Nova Gorica in Murska Sobota.

Zgovorna statistika

Po izjavi prvega moža Darsa, ki trdi, da se je v času delovanja avtocestne policije zgodilo za tretjino manj prometnih nesreč, je generalna policijska uprava postregla s svojimi statističnimi podatki. Primerjala je isto obdobje med 1. januarjem in 31. avgustom (takrat je avtocestna policija prenehala delovati) lani in letos.

Policija je letos obravnavala več prometnih nesreč na avtocestah in hitrih cestah, “kar je normalno, saj je prometa več, bistveno manjše pa so njihove posledice”, poudarjajo. A če je lani, ko je promet nadzirala avtocestna policija, umrlo 18 udeležencev v prometu, jih je letos pol manj, prepolovilo se je tudi število huje poškodovanih.

Policisti so letos na prste stopili bistveno več prekrškarjem. Od 1. januarja do 31. avgusta so namreč obravnavali 48.604 kršitve cestnoprometnih predpisov, v istem obdobju lani pa 45.556, kar predstavlja 6,7-odstotni porast. Podrobnejše podatke si lahko ogledate v spodnji tabeli.

gneča
Policija

Odzvali so se tudi na Hajdinjakove očitke, da je nadzor nad vozniki tovornih vozil letos pomanjkljiv. Da je aktivnost policistov pri nadzoru bistveno večja kot v obdobju, ko je avtocestna policija še delovala, pravijo, postregli pa so tudi s konkretnimi številkami.

Policija je letos odkrila za 33,5 odstotka več preobremenjenih tovornih vozil, za 47,6 odstotka več kršitev na področju izrednih prevozov, 25,2 odstotka več voznikov tovornjakov ni imelo obveznih počitkov, prekoračili so čas trajanja vožnje, policisti pa so odkrili kršitve tudi pri delovanju tahografov.

Policijske patrulje promet na avtocesti redno nadzirajo, hkrati pa so letos vsak mesec izvedle od tri do štiri poostrene nadzore s preusmeritvami prometa prek nadzornih točk, pravijo na GPU. “V okviru nadzora na avtocestah in hitrih cestah razvijamo tudi nove metodologije in jih preizkušamo v praksi. Denimo nadzor varnostne razdalje ali pa nadzor psihofizičnega stanja voznikov na avtocestnih izvozih.”

Vozniki lahko v zraku večkrat opazijo helikopter, ki spremlja prometne tokove in lovi prekrškarje, prometna policija vsak mesec izvede do 50 tehtanj tovornih vozil, od tega jih več kot polovico opravi na avtocestnem križu, pravijo, 20-krat na mesec v nadzor pošljejo tudi “podmornico”.

Gre za specialno vozilo, s pomočjo katerega policija preverja, kaj vozniki tovornjakov in avtobusov počnejo med vožnjo. Branje knjig, urejanje dokumentacije in tihotapljenje prebežnikov je le nekaj kršitev, ki so jih možje v modrem odkrili v zadnjem času. Več v videu spodaj. 

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje