Kaj namerava storiti vlada za zmanjševanje vse večjih prometnih zastojev

Slovenija 26. Jun 202314:15 7 komentarjev
Gneča na cestah
Foto: Igor Kupljenik /BOBO

Premier Golob je dejal, da bo morala država zaradi vse večjega pritiska tovornega prometa na Slovenijo na področju cestne infrastrukture ukrepati drugače, kot si je kdo zamišljal pred leti. Med možnostmi je omenil spremembo cenovne politike vinjet v nočnem času, dodal pa je, da je v načrtu tudi razširitev ljubljanskega obroča.

Danes je premier Robert Golob v parlamentu odgovarjal na poslanska vprašanja, med katerimi je bilo eno namenjeno tudi prometni problematiki.

“V zadnjih mesecih je prometna pretočnost na slovenskih avtocestah močno upadla, vsakodnevno se vozniki soočamo z daljšimi zastoji, po vsej Sloveniji pa stojijo večkilometrske kolone vozil,” je v poslanskem vprašanju premierju izpostavil poslanec SDS Danijel Krivec. Zanimali so ga ukrepi, ki jih vlada načrtuje za odpravo takšnega stanja.

Slovenija po Golobovih besedah ni izjema, “žal je dejstvo, da imamo v turistični sezoni ves čas zastoje in jih bomo imeli še nekaj časa”. Med razlogi je izpostavil tudi vstop Hrvaške v schengensko območje, zaradi česar se je promet iz hrvaške smeri proti Avstriji skozi karavanški predor v enem letu povečal za več kot 15 odstotkov. “Tega nihče ni pričakoval, ampak to pomembno vpliva na to, da je žal zastojev tudi več,” je dejal.

Dotaknil se je pobude iz vrst SDS, da bi bile cene tedenskih vinjet za osebna vozila, ki bodo uporabljene v nočnem času, nižje. “Tudi sam sem dal to pobudo na Dars. Ta je pripravil predlog, kako spremeniti cenovno politiko,” je dejal, odgovor Darsa pa premier še čaka.

“Žal zaenkrat podatki niso spodbudni in je proces bistveno bolj kompleksen, ker ga je treba še prijaviti v Bruselj in ga ne moremo samostojno sprejemati. Kljub temu pričakujem odgovor na to vprašanje, kakšni bi bili učinki spremembe cenovne politike vinjet, če bi šli v nočno tarifo oziroma različne urne tarife,” je dejal in napovedal, da ga bo vlada, ko ga prejme, posredovala v DZ.

O ukrepih pa je Golob dejal, da se je ta vlada zavzela za pospešeno vlaganje v železniško infrastrukturo. “V letošnjem letu bomo vložili v infrastrukturo, samo železniško, 380 milijonov in prihodnje leto dodatnih 420 milijonov,” kar pa ne prinaša takojšnjih rezultatov.

Ker je pritisk tovornega prometa na Slovenijo vsako leto večji, bo morala vlada po Golobovih besedah na cestni infrastrukturi ukrepati drugače, kot je mogoče nekdo razmišljal še pred leti.

“V načrtu je tako razširitev ljubljanskega obroča kot križišča na Kozarjah. To je edini način, da bomo določena ozka grla, ki se pojavljajo tudi zaradi osebnega in tovornega prometa, lahko razrešili vzporedno s tem, ko bomo povečevali premik tovornega prometa na železnice,” je dejal.

“Govorim o vpadnicah, o štajerski vpadnici in primorski vpadnici, ne o širitvi celotnega obroča, ker o tem nikoli ni bilo govora. Govorim o tem, da je treba pospešiti pretočnost ob približevanju Ljubljani, tako iz štajerske smeri kot tudi iz Primorske, govorim o razširitvi križišč, vpadnih križišč, govorim o tem, da tudi Dars načrtuje nove priključke v okolici Ljubljane, nove priključke, s katerimi bo skušal razbremeniti razmere v bližini glavnega mesta,” je še povedal predsednik vlade.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje