Danes bo zaživel klicni center za žrtve poplav na številki 114. Kaj vse bodo lahko ljudje izvedeli v klicnem centru in koliko oseb bo odgovarjalo na klice?
Vlada je na dopisni seji ustanovila klicni center za obnovo po nedavnih uničujočih poplavah.
Na številki 114 bodo lahko informacije od srede dalje dobili vsi državljani, ki so bili prizadeti v najhujši naravni katastrofi pri nas.
Center bo deloval od ponedeljka do petka med 8. in 16. uro, ob sobotah pa do 13. ure, ob morebitnih spremenjenih okoliščinah pa bi lahko delovni čas prilagodili. Center bo vodil nekdanji dolgoletni vodja konzularnega sektorja zunanjega ministrstva Andrej Šter, ki je izkušnje pridobil tudi v klicnem centru med epidemijo.
“Klicni center bo namenjen tako obveščanju kot tudi ozaveščanju prebivalcev na prizadetih območjih, predvsem pa pomoči pri reševanju konkretnih situacij. Povratne informacije, ki jih bodo prejeli svetovalci v klicnem centru, bodo služile odločevalcem pri oblikovanju dodatnih ukrepov za učinkovitejšo pomoč na terenu,” so poudarili v sporočilu za javnost po današnji seji.
Številka 114 naj bi bila po informacijah N1 namenjena državljanom, ne pa tudi podjetjem in občinam. V eni izmeni naj bi v klicnem centru delalo okoli 20 ljudi z različnih področij, ekipe pa naj bi se predvidoma menjavale na teden dni. Če se bo pokazala potreba, bo ljudi lahko tudi več, okrepili pa naj bi tista področja, s katerih bo največ vprašanj. Nanje bodo odgovarjali zaposleni z ministrstev, vladnih služb, zavoda za šolstvo, Fursa … Za razliko od nekdanjega klicnega centra v času epidemije pa naj tokrat ne bi sodelovali študenti oziroma prostovoljci.
Če oseba, ki bo sprejela klic na vprašanje, ne bo znala odgovoriti, se bo po besedah naših virov dogovorila s klicateljem, da mu odgovor priskrbi v najkrajšem možnem času. Tako naj bi klic vrnila najkasneje naslednji dan.
V pomoč bo tudi podporna skupina, ki bo ugotavljala, s katerih področij je v konkretnem primeru treba pridobiti informacije. Naši sogovorniki ne izključujejo, da se bo lahko na začetku večkrat zgodilo, da sogovornik v klicnem centru ne bo znal nemudoma odgovoriti, saj je bila katastrofa, ki je prizadela Slovenija, kompleksna, posledice pa se šele zdaj kažejo v celoti.
Klicni center bo po naših informacijah tesno sodeloval z državnim sekretarjem za obnovo Boštjanom Šeficem pa tudi s svetom vlade za obnovo, ki ga vodi Marjan Pipenbaher in v katerem sodelujejo strokovnjaki s področja gradbeništva, hidrologije in geologije.
Naši sogovorniki pričakujejo, da bo klicni center, če bo ta dobro deloval, obstajal okoli pol leta. V njem naj bi prizadetim v poplavah nudili tudi psihosocialno pomoč. Na ta vprašanja bodo odgovarjali klinični psihologi in strokovnjaki, ki jih ima na tem področju civilna zaščita. Naši viri pa ne izključujejo, da bo pomoč strokovnjakov potreboval tudi kdo iz klicnega centra, ki ga bodo pričevanja ljudi o njihovih težkih izkušnjah prizadela.
Klicni center bo imel prostore na sedežu ministrstva za vzgojo in izobraževanje na Masarykovi cesti, sredstva za njegovo delovanje pa bodo zagotovila ministrstva in vladne službe v svojih finančnih načrtih.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in X.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje