S 1. marcem bo začel delovati nacionalni klicni center, namenjen pomoči državljanom pri iskanju osebnega zdravnika in pomoči pri reševanju organizacijskih in administrativnih težav, ki jih pogosto povzroča kompleksnost zdravstvenega sistema. Brezplačna telefonska številka 080 18 01 bo ljudem pomagala denimo pri iskanju osebnega zdravnika, pri iskanju ambulant za neopredeljene, nudila pa bo tudi informacije o delovanju drugih klicnih centrov.
V sredo, 1. marca, bo začel delovati nacionalni klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema. Brezplačna telefonska številka bo namenjena pomoči državljanom pri iskanju osebnega zdravnika, podpori pri aplikaciji zVEM in naročanju, je sporočilo ministrstvo za zdravje.
Preberite še: Minister za zdravje Danijel Bešič Loredan za N1: “S predsednikom vlade sva eno”
Podrobnosti delovanja klicnega centra sta na torkovi novinarski konferenci predstavila minister za zdravje Danijel Bešič Loredan in Vesna Marinko iz direktorata za javno zdravja ministrstva za zdravje.
Kot je uvodoma dejal zdravstveni minister, gre za pilotni projekt, ki so ga na vladi ustanovili kot odziv na “klicno nedostopnost zdravstvenega sistema” in bo nudil podporo in pomoč pri organizacijskih in administrativnih težavah uporabnikov, ki so se doslej z vprašanji o iskanju osebnega zdravnika neuspešno obračali na druge telefonske številke ali pa niso vedeli, katere dostopne telefonske številke poklicati.
Ljudem denimo ne uspe pridobiti informacij o terminih ali lokacijah naročanja, o prostih pediatrih, ginekologih, osebnih zdravnikih, je podarila Marinko. Te informacije so dostopne na različnih telefonskih številkah, a jih ljudem iz najrazličnejših razlogov ne uspe pridobiti, je še dejala. S klicnim centrom želijo zdravstveni sistem približati ljudem, hkrati pa razbremeniti zdravstvene delavce neposrednega komuniciranja, in jim zatorej dati možnost, da se kar najbolj posvečajo obravnavi pacientov.
Na voljo bodo izkušeni agenti na 40 linijah, od 9. do 16. ure, na telefonski številki 080 18 01. Delovati bo začel v sredo, 1. marca, ob 12. uri.
Ključna stvar je, da se bo na klicnem centru zmeraj nekdo oglasil. Pogosto se namreč dogaja, da se prebivalcem na številke denimo zdravstvenih domov ali ambulant za neopredeljene nihče ne oglasi ali so linije zasedene. Tudi o tem bodo lahko pacienti obvestili agente na telefonski številki klicnega centra, podatke pa bo zbiralo ministrstvo za zdravje in nato ustrezno ukrepalo.
Poudariti velja, da na klicnem centru ne morejo urejati receptov ali napotnic. Gre za to, da se nekomu, ki je v stiski, nekdo javi in ga ustrezno naslovi na pravi naslov; za zbor vseh informacij, ki so sicer že dostopne, a bodo ljudje do njih lažje prišli.
Kratkoročno bo klicni center namenjen obveščanju, ozaveščanju in reševanju konkretnih organizacijskih situacij, v katerih se posamezniki znajdejo zaradi kompleksnosti zdravstvenega sistema. Dolgoročno pa je cilj vzpostavitve državnega klicnega centra, ki bo vključeval vse relevantne informacije o zdravstvenih storitvah na enem mestu.
Na ministrstvu upajo, da se bo klicni center v luči reforme in strukturne reforme ZZZS sčasoma razvil v enotni nacionalni klicni center po estonskem modelu.
Kako bo klicni center pomagal ljudem brez osebnega zdravnika?
Klicni center bo nudil tudi pomoč pri iskanju prostih družinskih zdravnikov, ginekologov, pediatrov in zobozdravnikov, pri čemer si bodo operaterji pomagali s podatki Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). V primeru da ne bodo mogli najti primernega prostega zdravnika, bodo v klicnem centru pomagali pri iskanju primerne ambulante za neopredeljene.
Na zvezi bodo klicateljem torej povedali, kje so zdravniki, ki opredeljujejo, ali v katero ambulanto za neopredeljene lahko gredo.
Pacienti težko v sistemu najdejo prave vsebinske informacije, zato ga bo klicni center usmeril na pravo enoto, a kot je poudaril Bešič Loredan: “To ni čudežni telefon, ki bo pacientu uredil zdravnika.” Teh je v Sloveniji še vedno premalo, a bodo s klicnim centrom rešili vsaj težavo njihove nedostopnosti.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!