Kako bo potekala prenova na Dunajski cesti? Župan Janković: Grozno bo

Slovenija 28. Nov 202309:48 > 13:07 12 komentarjev
Železniški nadvoz Dunajska cesta rekonstrukcija
Foto: Žiga Živulović jr./Bobo

Zastoji so v Ljubljani postali stalnica, popoldanska gneča v središču mesta pa skoraj neizogibna. Čeprav se je pretočnost po uvedbi policijskega in redarskega nadzora na treh kritičnih križiščih nekoliko izboljšala, zaradi veselega decembra in januarskih del grozijo novi prometni zamaški. Kaj vse nas čaka?

Bližata se praznični december z božično-novoletnimi sejmi in delovni januar, ko bodo dela na Potniškem centru Ljubljana (PCL) prešla v novo fazo. In oboje pomeni še več gneče na ljubljanskih cestah. 

Kaj vse nas čaka? Kakšne bodo zapore? Načrte je najprej predstavila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. “Veseli smo, da smo prišli do točke, ko bodo obnovo videli in čutili tudi ljudje. Hkrati pa nas skrbi, saj vemo, da bo to ogromna obremenitev za ljudi, potnike, voznike,” je povedala.

Dela se bodo aktivno začela 4. januarja, ko bodo za štiri dni zaprli podhod na Dunajski cesti. S tem se bo začela tudi prva faza prenove, projekt pa bo stal približno 40 milijonov evrov. Obnova podvoza se bo končala decembra naslednje leto. V tem času bo delno in popolnoma zaprtih več cest v okolici potniškega centra, ne le Dunajska cesta.

“Bodo zamude in bodo izzivi. Železniška infrastruktura se v takem obsegu v naši države še ni obnavljala,” je dejala Bratušek. Voznike je pozvala, naj se središču Ljubljane v naslednjih mesecih z avtomobilom izognejo.

Kako bo v tem času potekal železniški promet?

Generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes je o gradnji novega potniškega centra dejal, da bo največja ovira ravno prenova železniškega mosta čez Dunajsko cesto. Most s štirimi tiri bodo popolnoma podrli, in sicer v dveh fazah.

To za vožnjo proti Primorski in Gorenjski pomeni veliko oviro, zato bo za čim manj moten železniški promet v veljavo stopil drugačen režim, ki bo začel veljati z 10. decembrom. Za vlake proti Gorenjski in Kamniku bodo uvedli dodatno postajo pri Tivoliju, za vlake proti Primorski pa nadomestni avtobusni promet.

Med prometno konico bodo vlaki še vedno ustavljali na glavni železniški postaji. Točen razpored bodo javnosti še posredovali, predvidoma naslednji teden.

“Od 49 vlakov, ki gredo do Jesenic, bo Tivoli končna postaja za osem vlakov,” je ponazoril Mes. S postaje v Tivoliju bo vozil tudi krožni avtobus LPP s postankom na Gosposvetski cesti, Bavarskem dvoru in glavni železniški postaji. Avtobusi bodo vozili od 7. do 22. ure, predvidoma vsakih 15 minut. “S karto SŽ se bo avtobusna linija uporabljala brezplačno,” je dejal Mes. Vozni red bo prilagojen tako, da potniki ne bodo čakali, je zaključil.

“Druge rešitve ni, razen da se ukinjajo vlaki. Dnevno gre čez ta tir (nad Dunajsko cesto, op. a.) več sto vlakov.” Opisani način prometa bo potekal predvidoma do 1. septembra 2024. Za vlake, ki ne vodijo čez Dunajsko cesto, se vozni redi ne bodo spreminjali.

Po letu 2026 si SŽ želijo vozni red vlakov optimizirati, zato trenutno potekajo dela na celotnem omrežju železnic. Med drugim prenavljajo železniško postajo v Litiji in progo, ki vodi čez Brezovico.

Pa zapora na Dunajski cesti?

Predstavnik izvajalca del Družbe za gradbeništvo, inženiring, proizvodnjo in vzdrževanje cest (CGP) Edo Škufca je poudaril, da bo projekt povzročil več motenj in da bo zahteven ne le z gradbenega, ampak tudi varnostnega vidika. Vse terminske faze dela so pripravili tako, da bodo čas zapor 100-odstotno izkoristili za dela. Od 4. do 8. januarja, ko bo zaprta Dunajska cesta, bodo dela tam potekala 24 ur na dan. Opozoril je tudi na hrup, ki se mu med takimi deli ni mogoče izogniti.

“Dolgo časa smo se usklajevali o zaporah,” je besedo o motnjah motornega prometa na Dunajski cesti prevzela vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet mestne uprave (MU) Mol Maja Žitnik. Predstavila je štiri faze obnove.

V že opisani prvi fazi del od 4. do 8. januarja bo cesta popolnoma zaprta za ves promet in pešce ter kolesarje. Obvoz za vozila in mestne avtobuse LPP bo šel po Celovški, Samovi in Drenikovi ulici. Pešci bodo preusmerjeni skozi podhod na železniški postaji. “Strpnost velja za voznike, pešce in kolesarje. Druge možnosti z vidika varnosti ni bilo,” je dejala Žitnik.

Od 8. januarja pa do 22. februarja se bodo na Dunajski cesti sprostili štirje pasovi za promet, dva v vsaki smeri, je prihodnjo fazo predstavil sodelavec javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice Žiga Leban. Pešci in kolesarji bodo lahko nadvoz prečkali po zahodni strani, pot bo označena.

Emonika
Foto: Emonika.si

Tretja faza prenove Dunajske bo trajala od 22. februarja do konca marca. V tem času bodo na Dunajski cesti odprli še dva dodatna pasova. Pločniki bodo ostali zaprti. Koridor za pešce in kolesarje bo še vedno na zahodni strani ceste.

Od konca marca do 26. junija bodo ostale le še delne zapore pločnikov, promet se bo sprostil v celoti. Dela se bodo nato izvedla še na severni strani. Takrat se bo cesta znova zaprla za štiri dni, točni datumi pa še niso znani.

Dela v sklopu PCL bodo potekala (oziroma že potekajo) tudi na Vilharjevi ulici in Linhartovi cesti. Potniki bodo v času del o drugačni prometni signalizaciji obveščeni na več prometnih vpadnicah.

Janković: Kdor se želi hitro premikati, naj se centru izogiba

Ljubljanski župan Zoran Janković je tako domačine kot dnevne migrante pozval k strpnosti. Prosil je, naj se v mesto peljejo v skupnih avtomobilih oziroma naj za pot uporabijo mestne avtobuse LPP, saj na križiščih pri Aškerčevi, Tivolski in na koncu Masarykove ceste že zdaj nastaja velika gneča, promet pa usmerjajo policisti in redarji.

Izpostavil je tudi vse večjo uporabo avtobusov LPP, saj so v zadnjem letu pridobili četrtino potnikov. “Računam, da bomo tudi v teh prometno težkih časih sodelovali. Grozno bo. Že zdaj povem,” je dejal. V Ljubljano se zdaj vsak dan steče približno 127.000 vozil, v 90 odstotkih je po županovih besedah v avtomobilu le ena oseba. “Ne morete pričakovati, da vsi pridejo skozi center. Napovedal je, da se bodo prometne konice, ki se sedaj pojavljajo med 15. in 17. uro, raztegnile na ves dan.”

Na občini so predloge o posebnih rumenih pasovih za avtobuse LPP na Dunajski cesti v času del zavrnili, saj bi s tem povzročili daljše zastoje avtomobilov. “Tam bodo tudi tovornjaki, ki bodo vozili na gradbišče.”

Omenil je več del na cestah, ki se trenutno izvajajo v centru mesta, prenova vseh bo skupaj trajala še dve leti. “Kdor se želi hitro premikati, naj se centru izogiba,” je dejal. Voznike je vnovič pozval, naj ne zapirajo križišč in naj med vožnjo ne gledajo v mobilne telefone.

Na novinarski konferenci so bili tudi direktor javnega podjetja LPP Peter Horvat, vodja Mestnega redarstva MU Mol Roman Fortuna in predstavnik Policijske uprave (PU) Ljubljana. 

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje