Ruski prevozniki zaradi sankcij EU, ki jih je Bruselj uvedel zaradi ruske invazije v Ukrajini, ne letijo v Evropo, evropski pa ne v Rusijo. Srbija je z zavrnitvijo sankcij postala zračni koridor, odprt za ruske državljane, ki skozi "srbska vrata" množično bežijo iz svoje domovine. A Rusi, ki priletijo v Srbijo, tam pogosto ne ostanejo, ampak potujejo naprej v Evropo.
Srbski državni prevoznik Air Serbia je v preteklih dneh podvojil število poletov iz Moskve v Beograd, da bi s tem zadostil vse večjemu povpraševanju, potem ko je EU skoraj onemogočila zračni promet z Rusijo. Ker Srbija ni članica EU in zavrača sankcije proti Rusiji, lahko srbska letala prečkajo evropski zračni prostor. Tako je država postala edini izhod za Ruse, ki želijo zapustiti domovino.
Po analizi agencije potovanj Forwardkeys se je v prvem tednu marca v primerjavi s tednom pred rusko invazijo v Ukrajini zasedenost na poletih med Rusijo in Srbijo povečala za 50 odstotkov, v primerjavi pred izbruhom pandemije pa se je povpraševanje povečalo za 200 odstotkov. “V naši analizi najbolj izstopa hitrost, s katero je Srbija postala izhodiščna točka za potovanja med Rusijo in Evropo,” je ocenil Olivier Ponti, podpredsednik agencije. Air Serbia trenutno leti v Rusijo 15-krat na teden, trikrat samo v nedeljo.
Najraje v Črno goro in Ciper, Slovenija manj priljubljena
Rusi, ki priletijo v Srbijo, tam pogosto ne ostanejo, ampak potujejo naprej v Evropo, po analizi Forwardkeysa so njihove končne destinacije predvsem Črna gora, Ciper, Francija, Švica in Italija, manj “priljubljene” Španija, Nemčija, Avstrija in Slovenija.
Na Brniku povečanega števila ruskih potnikov ne zaznavajo
Srbski državni prevoznik ima redno letalsko linijo tudi v Slovenijo. Air Serbia trenutno ponuja osem letov tedensko med Beogradom in Ljubljano, v prvi polovici februarja je bilo tedenskih poletov šest. Zakaj je v zadnjem obdobju prevoznik okrepil število letov, smo se obrnili na Air Serbio, a odgovora nismo prejeli. V Fraportu Slovenija, ki upravlja ljubljansko letališče Jožeta Pučnika, pa so ocenili, “da gre večje število letov na račun splošnega povečanja povpraševanja po potovanjih”.
Na brniškem letališču povečanega števila ruskih potnikov ne zaznavajo, kar je potrdli tudi turistični informator Aleš Zupančič: “Ruskih državljanov, ki bi iz Beograda v Ljubljano prileteli z Air Serbia, je zelo malo.” Pred zaprtjem zračnega prostora za ruska letala so bili iz Ljubljane v Moskvo zagotovljeni štirje leti na teden, ki jih je opravljal Aeroflot, še en pa v Sankt Peterburg, kamor je ob sobotah letel Rossiya airlines.
V Fraportu Slovenija so letos pričakovali 70 tisoč potnikov na poletih med Slovenijo in Rusijo.
Na ministrstvu za zunanje zadeve ob tem opažajo, da je od začetka vojne v Ukrajini število vlog za vizume, ki so jih vložili državljani Ruske federacije, upadlo za več kot tri četrtine. “Znižanje števila je predvsem posledica odpovedi letalskih povezav,” so pojasnili.
Zaradi povpraševanja seveda rastejo tudi cene letalskih vozovnic, predvsem na “priljubljeni” relaciji med Moskvo in Beogradom. Ta mesec je večina letov v rusko prestolnico že zapolnjena, enosmerna vozovnica iz Moskve v Beograd v ekonomskem razredu stane 500 evrov, ob nekaterih dnevih celo več kot 700 evrov. Medtem se cena enosmerne letalske vozovnice iz Beograda v Ljubljano v ekonomskem razredu trenutno giblje med 80 in 300 evri.
“Služite na ukrajinski krvi”
Zaradi dobrih povezav z Moskvo je Beograd med prvimi okrcala namestnica ukrajinskega zunanjega ministra Emina Džeper. “Služiti na račun ukrajinske krvi je nedostojno države kandidatke za članstvo v EU,” je zapisala na Twitterju. Britanski Guardian pa je poročal, da “bogati Rusi skozi srbska stranska vrata bežijo iz svoje domovine in tako zaobidejo embargo EU na polete iz Rusije in vanjo”. Estonski evropski poslanec Urmas Paet pa je celo predlagal, naj EU srbski državni družbi prepove letenje v zračnem prostoru Unije, saj Srbija ignorira evropske sankcije zoper Rusijo.
Na obtožbe o “krvavem dobičku” se je odzvala Srbija, po besedah predsednika Aleksandra Vučića bodo število poletov v Moskvo kmalu vrnili na raven pred sankcijami proti Rusiji. Air Serbia tako od danes v Moskvo leti “le” osemkrat na teden in morda dvakrat v Sankt Peterburg v obliki čarterskega leta. “Zmanjšali bomo lete. Da nam nihče ne bo govoril, kako in kaj zaslužimo,” je sicer v soboto dejal Vučić za beograjsko provladno televizijo Pink. Srbska vlada ima v lasti 51 odstotkov delnic Air Serbia, solastnik z 49 odstotki pa je letalska družba Združenih arabskih emiratov Etihad Airways.
V zadnjih dneh je bilo na poletih med Srbijo in Rusijo več groženj z eksplozivnimi napravami. Več o tem lahko preberete tukaj.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje