
Pred tednom dni je vlada dala soglasje k izvedbi oglaševalske kampanje Sistem javnega obveščanja in alarmiranja – SI Alarm. Koliko bo stala kampanja in katero zunanjo agencijo je ministrstvo za digitalno preobrazbo izbralo za pripravo oglasov, oblikovanje ključnih sporočil, vizualnih elementov ...?
Slovenija bo jeseni uvedla sistem SI Alarm za množično obveščanje in alarmiranje prebivalstva prek mobilnih omrežij v primeru naravnih in drugih nesreč. Naše mobilne naprave se bodo sicer prvič oglasile na zadnjo septembrsko soboto ob 12. uri, ko bo izvedeno javno testiranje na celotnem območju države.
V testnem sporočilu bo zapisano: "To je testno sporočilo Uprave RS za zaščito in reševanje. Na enak način boste v prihodnje na mobilne telefone prejemali sporočila v primeru naravnih in drugih nesreč. Država je ta sistem vzpostavila za večjo zaščito ljudi, živali in premoženja."
Vlada se je z izvedbo informativne oglaševalske kampanje sistema SI Alarm seznanila na seji prejšnji teden. Na ministrstvu za digitalno preobrazbo, ki je nosilec projekta, izpostavljajo dva namena kampanje.
Prvi je, da prebivalcem pojasnijo delovanje sistema SI Alarm in njegovo vlogo v kriznih situacijah. "Zagotoviti želimo maksimalno obveščenost in ozaveščenost prebivalcev, da bodo v primeru krizne situacije potisna sporočila prepoznali kot del sistema zaščite in reševanja in ne kot morebitno prevaro ter se bodo na prejeta navodila in priporočila ustrezno in pravočasno odzvali," so poudarili na ministrstvu.

Kot drugi razlog oglaševalske kampanje pa izpostavljajo seznanitev prebivalcev z datumom in potekom javnega testiranja ter posredovanje jasnih navodil, kako ravnati ob prejemu sporočila. Na ministrstvu za digitalno preobrazbo izpostavljajo ključen pomen pravočasnega in jasnega obveščanja. Testno potisno sporočilo bosta namreč spremljala glasen pisk in močno vibriranje – tako kot v primeru, če bi šlo za najvišjo stopnjo nevarnosti.
Ob tem na ministrstvu dodajajo, da so se v nekaterih državah, kjer javnost ni bila pravočasno in dovolj informirana, testiranja izkazala kot problematična in občutljiva, predvsem zaradi nepričakovanih reakcij ljudi oziroma situacij, v katerih so se ob prejemu obvestila nahajali (na primer pri vožnji z avtomobilom).
"Znesek ne bo presegel 140.000 evrov"
In koliko bo vlada namenila za oglaševalsko kampanjo SI Alarm, smo vprašali ministrstvo za digitalno preobrazbo. Odgovorili so nam, da znesek ne bo presegel 140.000 evrov.
Poudarili so, da bo oglaševanje in tudi zakup medijskega prostora ministrstvo izvedlo samo neposredno pri ponudnikih, kjer bodo informativna sporočila objavljena. "Podlaga za sklenitev dogovora s ponudniki o zakupu medijskega prostora je doseg (največja klikanost, poslušanost) – skladno z javno raziskavo MOSS ter RTV Slovenija zaradi dosega narodnih manjšin," so še navedli na ministrstvu.

Za kreativni del kampanje, ki zajema pripravo televizijskih, radijskih in spletnih oglasov, oblikovanje ključnih sporočil, razvoj vizualnih elementov, pripravo infografik ..., pa so najeli zunanjo agencijo. Prek evidenčnega postopka – gre za oddajo naročila v višini do 40.000 evrov – je bila izbrana agencija Pristop.
Kot so poudarili na ministrstvu za digitalno preobrazbo, je Pristop ponudil najnižjo ceno v višini 38.630 evrov. Ponudbo sta oddala še Medias Kreativ (39.200 evrov) in Agencija 101 (39.650 evrov).
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje