Po dolgoletni sagi se bo vendarle začela gradnja potniškega centra v prestolnici, ki je bil več desetletij mrtva črka na papirju. "Končno bo odpravljena sramota Ljubljane in Slovenije," je dejal ljubljanski župan. Infrastrukturni minister napoveduje, da bo projekt dokončan do leta 2025, kako bo videti nov potniški center?
Po več desetletij trajajoči sagi se bo na območju železniške in avtobusne postaje v Ljubljani le začela gradnja novega potniškega centra. Kot so napovedali investitorji, bodo do konca leta pridobili gradbena dovoljenja. Po mnenju infrastrukturnega ministra Jerneja Vrtovca bo potniški center igral pomembno vlogo pri doseganju cilja, da bi “čim več ljudi uporabljalo javni potniški promet”. Lani so sklenili pogodbo za izdelavo projektne dokumentacije, letos najkasneje do 29. avgusta pa naj bi zaključili izvedbene načrte za tirno infrastrukturo: “V sredo bo oddana vloga za pridobitev gradbenega dovoljenja za javni železniški del potniškega centra.” Po besedah Vrtovca bo potniški center dokončan do leta 2025. Ljubljanski župan Zoran Jankovič pa je na predstavitvi projekta poudaril, da se bo končno “sanirala sramota Ljubljane in Slovenije, spremenila se bo podoba Ljubljane,” je dejal.
A na območju železniške in avtobusne postaje v Ljubljani ne bo zrasel le nov potniški center, temveč tudi novi poslovni prostori, nakupovalno središče, stanovanja in petzvezdični hotel. Gre za kompleks Emonika.
Razširjeni tiri, pokrita avtobusna postaja
Nova pokrita avtobusna postaja bo stala ob Vilharjevi cesti. V pritličju bodo prostori, namenjeni avtobusnemu prometu in terminalu, zgoraj nad tem delom bo čakalnica, v najvišjih prostorih bodo umeščeni poslovni prostori Slovenskih železnic. Stavba bo z zastekljenimi površinami obrnjena proti mestu, v tem delu bo tudi parkirna garaža, ki bo vključena v sistem P+R, kolesarnica pa se bo navezovala na podhod. Ob Masarykovi cesti, kjer danes stoji avtobusna postaja, pa bo po novem park. “Sprememba zahteva ogromno usklajevanja, čaka nas težko delo, predvsem pri podzemnih delih,” je opisal ljubljanski župan. Kako bo videti nova avtobusna postaja, si lahko ogledate v spodnjem posnetku.
Nadgradnja infrastrukture na območju železniške postaje med drugim zajema nadhod s postajno dvorano, preureditev potniških in tovornih tirov s pokritimi peroni ter prenovljen in razširjen podhod. Prenovili bodo tudi postajno poslopje ter uredili parke na vzhodni in zahodni strani poslopja ter ob izhodu podhoda ob Vilharjevi cesti. Več si lahko ogledate v spodnjem posnetku.
Kako bo videti Emonika?
Na severnem delu Emonike bo več kot 19.500 kvadratnih metrov pisarniških prostorov z več kot 790 parkirnimi mesti. Poslovne kapacitete projekta dopolnjuje tudi stolpnica v južnem delu, ki bo z 20 nadstropji najvišja stavba v Ljubljani. V njej bo več kot 10.000 kvadratnih metrov pisarniških prostorov. Po besedah investitorja bodo poslovni prostori primerni tako za velike korporacije ter mala in srednje velika podjetja kot za podjetniške inkubatorje zagonskih podjetij. Na južnem delu projekta, ob Trgu Osvobodilne fronte, bo novo nakupovalno središče, kjer bo na voljo 24.500 kvadratnih metrov površin in več kot 80 trgovin. Za obiskovalce bo na voljo 900 parkirnih mest. Ob nakupovalnem središču bo tudi hotel z 200 sobami in vrtom visoko nad mestom. Gostom in obiskovalcem bodo na voljo hotelska restavracija, saloni, konferenčni prostori, klub in sobe z zasebnimi terasami. Tudi ob Vilharjevi cesti bo na voljo več kot 205 stanovanj in ‘penthouse’ stanovanje s strešnimi vrtovi. Kako bo videti celotna Emonika, si lahko ogledate v posnetku na vrhu članka.
Projekt ocenjen več sto milijonov evrov
Sredstva za javni del projekta ljubljanskega potniškega centra, torej železniško in avtobusno postajo, bodo prispevale država in Slovenske železnice. Nadgradnja železniškega dela je ocenjena na 111 milijonov evrov, izgradnja avtobusnega centra pa na 55 milijonov. “Železniška in avtobusna postaja bosta postali največji center za mobilnost v državi,” je poudaril generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. Medtem pa bo zasebni del projekta gradila družba Mendota Invest, hčerinska družba sklada OTP Real Estate Investment Fund, ki je del madžarske skupine OTP. Ta je v Sloveniji tudi lastnica SKB banke, poteka pa tudi prevzem bančne skupine NKBM. “Naš glavni cilj je pomembno prispevati k dobremu počutju ljudi, ki živijo, delajo, nakupujejo in se sproščajo v Emoniki, hkrati pa poskrbeti, da bo projekt okoljsko odgovoren in trajnosten,” je dejal predsednik uprave OTP banke Sándor Csány. Zasebni del projekta je ocenjen na približno 350 milijonov evrov, a bi se v luči podražitev gradbenega materiala in energentov lahko ta ocena na koncu povišala. “Gradnjo bomo sicer začeli maja naslednje leto in ne vemo točno, kakšne bodo cene takrat.” Mestni arhitekt Janez Koželj je poudaril, da gre za zgodovinski dogodek. “Gre za odločilni trenutek, ki ga redko doživimo. Po skoraj 50 letih priprave projekta prenove, modernizacije železniške in avtobusne postaje ter po 15 letih priprave projekta komercialnega dela Emonike se končno omenja realizacija projekta. Gre za največji projekt v državi in glede na to, da pri državnih projektih ponavadi zaostajamo, že ob začetku projekta doživljamo zgodovino,” je poudaril Koželj.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje