Julijske Alpe so med turisti vse bolj priljubljene, zato pa tudi prometno obremenjene. Prometni kaos na Vršiču in v dolini Vrat bodo predvidoma uredili z zapornicami, parkirišči in javnim prevozom, je sporočila pristojna ministrica Alenka Bratušek.
Najvišji slovenski prelaz Vršič, ki povezuje Kranjsko Goro in Trento, je priljubljena izletniška točka, pa tudi izhodišče za vzpone na višje gore. Tako slovenski, kot tuji turisti ga pogosto obiskujejo, kar je – še posebej v poletnih mesecih – povzročalo prometni kaos.
Policisti so morali pogosto urejati promet na in pod gorskim prelazom. Težavo so povzročala parkirana vozila na obeh straneh ceste. “Vozniki so povsem zanemarili dejstvo, da se na določenih mestih proti Vršiču že na prazni cesti težko srečata dva avtomobila, če so vozila parkirana ob strani, pa je situacija nemogoča,” so na eno od nedelj lani avgusta sporočili kranjski policisti.
Razmere so bile tudi potencialno nevarne, saj na cesti ni bilo dovolj prostora niti za interventna vozila. Reševalne akcije v slovenskih gorah niso redkost, pogosto pa mora gorska reševalna služba po obnemogle planince ravno z Vršiča – nazadnje so včeraj rešili štiri Čehe, ki so se izgubili.
Rešitev na vidiku
Kot kaže, pa bo po novem drugače. Včeraj so v Kranjski Gori pripravili posvet, na katerem so govorili o urejanju prometa v alpskih dolinah in čez gorski prelaz Vršič. Zdajšnje stanje ni problematično le z vidika prometne varnosti, ampak je tudi neprijazno do narave v zavarovanem območju Triglavskega narodnega parka.
Na posvetu so med drugim sodelovali kranjskogorska županja Henrika Zupan, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek ter minister za naravne vire in prostor Uroš Brežan.
In kakšna bo rešitev? “Promet na prelaz Vršič bo urejen z zapornicama na vsaki strani prelaza, z maksimalnim številom plačljivih parkirnih mest na vrhu in urejenim javnim prevozom,” je Bratušek po posvetu zapisala na Twitterju.
Za vse tranzitne potnike bo kljub temu omogočen brezplačen prehod, saj gre za državno cesto, je še pojasnila. Kako torej preprečiti, da se “tranzitni potniki” ne bi ustavljali na vrhu? Po eni od zamisli naj bi določili povprečen čas, ki naj bi bil potreben za vožnjo od zapornice na eni do zapornice na drugi strani prelaza, ob prekoračitvi pa bi bilo ob izhodni zapornici treba plačati.
Podobno bodo promet v dolino Vrat omejili z zapornicami ter uredili plačljiva parkirišča in javni prevoz, je še zapisala ministrica. Razpis za zapornice pred dolino Vrat je že v teku, postavili naj bi jih do konca avgusta.
Urejanje prometa na Vršiču je nekoliko bolj kompleksna naloga, so nam pojasnili na pristojnem ministrstvu za infrastrukturo. Med drugim je na kranjskogorski strani ob jezeru Jasna treba zaradi širitve ceste pridobiti soglasje zavoda za varstvo kulturne dediščine.
Pričakujejo, da bodo zapornice postavili do konca letošnjega leta. Je pa že zdaj na začetku ceste na Vršič postavljena tabla, na kateri je zabeleženo število prostih in zasedenih parkirnih mest na vrhu prelaza.
Kot so nam še pojasnili na ministrstvu, bo predvidoma parkiranje na vrhu prelaza precej drago, saj je parkirišč malo in želijo čim bolj omejiti promet z osebnimi vozili. V dolini pa bo urejen sistem P+R (parkiraj in se pelji z avtobusom). Parkirnina, ki bo hkrati tudi vozovnica za avtobus, bo ugodna, so zagotovili pristojni. Dodali so, da bo urnik prevozov prilagojen planincem, prvi avtobus bo tako predvidoma že ob 5. uri zjutraj.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje