Ministrstvo: Vsebine prve pomoči so v programe osnovnih šol že vključene

Slovenija 18. Okt 202216:15 1 komentar
oživljanje, defibrilator
Borut Živulović/BOBO

Ministrstvo za izobraževanje je glede pobude nevladnih organizacij za uvedbo predmeta Prva pomoč in zdravje v šolski program pojasnilo, da ovir za izvajanje teh vsebin ni, tudi če temu ni namenjen poseben predmet. Takšne vsebine so sicer v programe osnovnih šol že vključene skozi različne aktivnosti in predmete, so za STA sporočili z ministrstva.

Ob nedavnem mednarodnem dnevu oživljanja so namreč štiri nevladne organizacije – Slovenski reanimacijski svet pri Slovenskem združenju za urgentno medicino, Iniciativa za AED, Zveza Lions klubov, distrikt 129, Slovenija in Rdeči križ Slovenije – na ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport vložile pobudo za uvedbo predmeta Prva pomoč in zdravje v šolski program.

Učenje o pravilnem oživljanju naj bi sicer bilo po nedeljskem poročanju TV Slovenija že sprejeto v izobraževalni program. Pravilnih postopkov oživljanja naj bi se učenci od sedmega razreda naprej v osnovnih šolah učili v sklopu rednega pouka. Ali je predlog torej že sprejet ali ne, so pojasnili na ministrstvu za izobraževanje.

Ministrstvo: Vsebine o oživljanju so že vključene, četudi jim ni namenjen poseben predmet

Z ministrstva so sporočili, da so se z Iniciativo za AED že večkrat pogovarjali o dodatnih možnosti vključitve temeljnih postopkov oživljanja z AED v šolske programe in da ovir za izvajanje teh vsebin ni, tudi če temu ni namenjen poseben predmet. Učni načrti namreč dopuščajo učiteljicam in učiteljem, da v pedagoški proces vnesejo tovrstne vsebine in se odločajo po lastni presoji, so navedli.

Takšne vsebine so sicer v programe osnovnih šol po navedbah ministrstva že vključene skozi različne aktivnosti in predmete. Tako je širša tematika preventive, varnosti in ukrepanja pri nujnih stanjih zastopana pri predmetu 3. razreda Spoznavanje okolja, v 4. in 5. razredu se učenke in učenci pri predmetu Naravoslovje in tehnika učijo poiskati in opisati vzroke nesreč pri ravnanju z električnimi napravami ter znajo razložiti načine varovanja zdravja in življenja.

V 6., 7., 8. in 9. razredu pri predmetu Naravoslovje učenke in učenci razvijajo odgovornost za varovanje zdravja, sposobnost prepoznavanja nevarnosti ter ukrepanja ob nesrečah v delovnem okolju in naravi, pri Biologiji se učijo pomena preventive za preprečevanje poškodb in kako ravnati ob nesrečah, pri predmetu Fizika o učinkih in nevarnostih električnega toka in pri predmetu Šport o prvi pomoči pri manjših poškodbah, načinih ravnanja v primeru nesreče, postopkih prve pomoči in ukrepih za odpravljanje posledic.

Dodatno se vsebine temeljnih postopkov oživljanja z AED v šolskem prostoru obravnavajo skozi program preventivnega zdravstvenega varstva (program ZDAJ), katerega koordinator in izvajalec je Nacionalni inštitut za javno zdravje, so še dodali z ministrstva.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje