Nad Koritnikom visi ovadba zaradi brezžičnega omrežja v osnovni šoli

Slovenija 24. Sep 202120:00 > 20:33 0 komentarjev
Upravne enote: Minister za javno upravo Boštjan Koritnik
Bobo

Minister za javno upravo Boštjan Koritnik razloge za zbirokratiziranost države in počasno digitalizacijo storitev vidi tudi v kulturi naroda. V Sloveniji je razširjena zloraba pravic, državljane pa je težko premakniti iz cone udobja in jih navaditi na kaj novega.

Minister za javno upravo Boštjan Koritnik je v nagovoru pred poslovno javnostjo na dogodku Slovenia Business Bridge v organizaciji AmChama in SPIRIT Slovenija obžaloval umik predloga razvojne kapice in pojasnil svoj pogled na birokratske ovire. Prav te so namreč pogosto na seznamu dejavnikov, ki odvračajo (tuj) kapital.

Minister se je strinjal, da bi administrativno okolje moralo biti bolj fleksibilno, a da je to “pogosto vezano na našo kulturo”. Po njegovem mnenju je v Sloveniji razširjena kultura zlorab pravic.

“Ko slišite pritožbe o predolgih postopkih, razmislite, zakaj se tem ljudem to dogaja. Če nekateri med njimi ne bi zlorabljali pravic, bi vse lahko teklo hitreje. Pogosto je razlog v ljudeh.”

Ovadba zaradi 5G

Govoril je tudi o načrtovanih naložbah v širokopasovno omrežje in omrežje 5G − ter med drugim omenil, da je zaradi tega v postopku pred policijo.

“Verjamem, da 95 odstotkov ljudi v tej sobi verjame, da je 5G dober za vse nas. A naj povem − in spet smo pri kulturi našega naroda −, da nad mano visi kazenska ovadba zaradi brezžičnega omrežja v osnovni šoli. Na prvi pogled je hecno, a ko dobiš policijski poziv, v katerem je med drugim vprašanje, če lahko navedeš študijo, da brezžično omrežje v šolah ni nevarno, se nehaš smejat.”

Omogočili spletni nakup, učenci raje v vrste

Pomembna naloga ministrstva za javno upravo je digitalizacija javnih storitev, kjer pa je po Koritnikovi oceni problem počasno sprejemanje s strani ljudi. “Imamo storitve eUprave, ki pa jih ljudje ne uporabijo. Razvili smo sistem spletnega nakupa vozovnic, a učenci so še vedno stali v vrstah za nakup vozovnic in se pritoževali, da ta vlada ni storila nič zanje. Kaj naj kot minister še naredim?”

Na odgovor vodje panela Jake Repanška, da je odgovor krepitev digitalnih veščin prebivalcev, je pojasnil, da je bil nedavno v Estoniji, ki v Sloveniji velja za referenčno državo na področju digitalizacije, in jih vprašal, kako povečati uporabo digitalnih storitev javne uprave.

“Dejali so, da vladi, če bi to morala narediti sama, ne bi uspelo. A so to nalogo prepustili podjetjem, zasebnemu sektorju. Banke so kupcem, ki so plačali prek spleta, znižale provizije. In ljudje so sprejeli nove načine. Spet gre torej za kulturo. (…) Če ne spodbudiš ljudi, ti ne bo uspelo. Vprašanje je, kako spodbuditi ljudi, da zapustijo cono udobja.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!