Pogajanja z operaterji številke za klic v sili 112 se bodo nadaljevala, vendar pa so se stališča predstavnikov sindikata in vladne pogajalske skupine precej zbližala, je danes novinarjem zatrdil državni sekretar obrambnega ministrstva Rudi Medved. Pogajanja se bodo nadaljevala najpozneje prihodnjo sredo, je dejal.
Državni sekretar obrambnega ministrstva Rudi Medved je v izjavi pred ministrstvom za obrambo ocenil, da pogajanja izredno dobro napredujejo. “Dokler ne pridemo do nekega dogovora, ki bi omogočil tudi podpis stavkovnega sporazuma, o podrobnostih zelo težko govorim, mislim pa, da je pomembno sporočilo to, da smo zelo zbližali stališča,” je izpostavil.
Pogajalska skupina, ki jo je vlada ustanovila za reševanje stavkovnih zahtev operaterjev, se ne pogaja o določitvi novih izhodiščnih plačnih razredov za dispečerje, saj je to stvar centralnih pogajanj, je poudaril Medved. “Takšna so bila ves čas izhodišča in mimo tega seveda ne moremo,” je dejal.
Sta pa strani po njegovih besedah dosegli zbližanje stališč glede pogojev za delo operaterjev, saj so ostale stavkovne zahteve “stvar dogovora”. Poudaril je, da so za večino zahtev stavkajočih nakazali vse poti, kako jih umakniti z dnevnega reda ali jih celo rešiti.
Stališča pogajalskih strani se zbližujejo
Po besedah predsednika sindikata ministrstva za obrambo Marjana Laha se predstavniki sindikata in vladna pogajalska skupina trenutno nahajajo na “sila občutljivi točki” pogajanj. Obe strani sicer ocenjujeta, da sta se njuna stališča zbližujeta.
Lah je pojasnil, da bo zdaj vodja vladne pogajalske skupine za določene točke šel po mandat na vlado oz. centralno pogajalsko skupino in jih v prihodnjih dneh o tem obvestil. S tem bodo seznanili zaposlene operaterje in stavkovni odbor ter se nato odločili, kako naprej.
V sindikatu od vladne strani pred nadaljnjim odločanjem o poteku stavke pričakujejo jasne časovne okvirje, v katerih naj svoje obljube realizirali.
Operaterji številke za klic v sili 112 so stavko začeli v ponedeljek, poteka pa v vseh 13 regijskih centrih za obveščanje in osrednjem, sicer pa operaterji stavkajo na delovnih mestih.
Kakšne so stavkovne zahteve operaterjev?
Med stavkovnimi zahtevami so sistematizacija delovnega mesta dispečer v centru za obveščanje ter določitev novih izhodiščnih plačnih razredov za dispečerje. Zahtevajo tudi kolektivno pogodbo za obrambo, zaščito in reševanje.
Ob tem se zavzemajo še za ustrezno ureditev prazničnega dela ter enotno zagotovitev prostega časa za malico za vse zaposlene v centrih za obveščanje.
Želijo tudi takojšnjo vzpostavitev možnosti ponovnega poslušanja pogovora s klicateljem, službene uniforme operaterjev ter ovrednotenje prepovedi in omejitev, ki izhajajo iz zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami z dodatkom v višini štirih odstotkov bruto plače.
Prav tako zahtevajo še 24-urno nezgodno zavarovanje zaposlenih v centrih za obveščanje, ureditev statusa in plačila pripravljenosti na delo pred nastopom in po nastopu izmene ter intenzivnejše pomlajevanje kadrovske strukture zaposlenih, sistem štipendiranja in karierni razvoj zaposlenih.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje