Preiskovalna komisija DZ je zaslišala podizvajalca oziroma poslovnega partnerja Nivo Eko, ki mu očitajo, da naj bi v zameno za pridobljene državne koncesije za urejanje vodotokov oglaševalo v medijih blizu SDS. Direktorja NGN Eko Tadej Hat in DL Naložbe Gregor Napret sta potrdila sodelovanje z Nivo Eko in oglaševanje v teh medijih. Potrdila sta tudi, da so v obdobju 2020-2022 med drugim oglaševali na Požareportu in v tedniku Demokracija. "Oglaševali smo, da smo lahko zagotovili 40 plač. Če ne oglašuješ, ni posla, če ni posla, pa ni denarja za plače," je dejal Hat.
Preiskovalna komisija DZ o domnevno nezakonitem financiranju političnih strank je danes zaslišala podizvajalca oziroma poslovnega partnerja Nivo Eko, ki mu očita, da naj bi v zameno za koncesije oglaševalo v medijih blizu SDS.
Direktorja NGN Eko Tadej Hat in DL Naložbe Gregor Napret sta potrdila sodelovanje z Nivo Eko in oglaševanje v teh medijih.
Ugotovitve preiskovalne komisije DZ o domnevno nezakonitem financiranju političnih strank namreč nakazujejo, da so posamezna gradbena podjetja v zameno za koncesije za čiščenje vodotokov nakazovala denar medijem blizu SDS, šlo naj bi za Nova Obzorja, Demokracijo in Lanaka Media.
Kot izhaja iz vmesnega poročila komisije, naj bi višina njihovih rednih nakazil močno presegala cene oglaševanja na medijskem trgu, zato se poraja sum, da je šlo za plačevanje fiktivnih storitev. “Omenjene oglaševalske pogodbe v skupni višini 500.000 evrov pa so bile sklenjene v času, ko so omenjena gradbena podjetja s strani ministrstva za okolje, ki ga je takrat vodil Andrej Vizjak, pridobila koncesije za upravljanje in čiščenje vodotokov,” piše v poročilu.
Direktor NGN Eko Tadej Hat je potrdil, da podjetje sodeluje s celjskim podjetjem Nivo Eko. Kot podizvajalec za Nivo Eko izvajajo gradbene storitve na vseh nivojih njihovega delovanja, tudi na področju urejanja vodotokov, je povedal. Potrdil je, da je Nivo Eko eden njihovih največjih naročnikov, “niso pa edini”. “V deležu naših skupnih prihodkov pa verjetno prevladujejo,” je odgovoril na vprašanje predsednice komisije Tamare Vonta.
Hat je potrdil tudi, da so v obdobju 2020-2022 med drugim oglaševali na Požareportu in v tedniku Demokracija.
Za oglaševanje v teh medijih so se odločili, ker ima sam dolgoletne izkušnje s področja medijev in ker med drugim meni, da Požareport z objavljenimi informacijami dviguje največ prahu in učinek posledično velik. Za oglaševanje pa, da so se odločili, da bi pridobili nove stranke. “V času covida je bil kar velik upad dela in je bilo treba na trgu poiskati delo, da smo lahko obdržali zaposlene,” je dodal.
Na vprašanje Vonte, kako to, da so se jim v obdobju 2020-2022, ko dela ni bilo, prihodki podvojili oziroma potrojili, pa je odgovoril, da so imeli v letu 2020 manj dela kot v letih 2021 in 2022. “Leta 2020 smo imeli okoli 2,5 milijona evrov realizacije, kasneje je narasla,” je dejal.
Vonta je izpostavila, da so v NGN Eko za oglaševanje plačevali več, kot je določeno v ceniku, kar pa je Hat zavrnil. Kot je dejal, so plačevali v skladu s ponudbo in naročilom. Prav tako jim nihče ni naročil, v katerih medijih naj oglašujejo, ampak o tem odloča sam, je izpostavil.
“Oglaševali smo, da smo lahko zagotovili 40 plač. Če ne oglašuješ, ni posla, če ni posla, pa ni denarja za plače,” je dejal.
Sodelovanje s podjetjem Nivo Eko je pred komisijo potrdil tudi direktor podjetja DL Naložbe Gregor Napret. DL Naložbe se po njegovih pojasnilih ukvarja z oddajanjem nepremičnin in premičnin, Nivo Eko pa za njih občasno opravlja določene storitve, med katerimi je omenil servis strojev.
Podobne storitve je Nivo Eko za DL Naložbe opravljal v letih 2020-2022, je dejal. Zanikal je, da bi si od Nivo Eko izposojali denar ali mu ga posojali, prav tako je zanikal, da bi odkupovali terjatve tega podjetja. Potrdil pa je, da pozna direktorja Nivo Eko Klemna Seniča, ki ureja vodotoke v Savinjski dolini. Pozna tudi direktorja NGN Eko Tadeja Hata, a s slednjim poslovno ne sodeluje, je dejal.
DL Naložbe po navedbah Napreta oglašujejo v različnih medijih, v obdobju, ki ga preiskuje komisija DZ, pa so med drugim oglaševali v Demokraciji in na portalu Škandal24, je pojasnil.
Na vprašanje Vonte, kaj je bil povod za oglaševanje v medijih, ki so povezani s točno določeno stranko, je dogovoril, da njihova odločitev nima nobene povezave s tem. “V danem trenutku smo presodili, da bi največ imeli od teh medijev,” je izpostavil. Zanikal je, da bi mu kdo naročil ali svetoval, da mora oglaševati v točno teh medijih ali da bi mu to naročil Senič.
Na pripombo Vonte, da se jim oglaševanje v omenjenih medijih ni ravno izplačalo, saj so jim dohodki v omenjenem obdobju padali, pa je odgovoril, da posel ni vedno dobičkonosen. “Nekje dobiš, drugje izgubiš. Saj tudi v ostalih medijih, v katerih smo oglaševali, ni bilo takoj učinka,” je dejal.
Vonto je zanimalo še, ali je Napretu znano ime podjetja Spectra Real Estate LPP in ali so DL Naložbe temu podjetju kadarkoli nakazale denar, a se Napret tega ni mogel spomniti. “Obstaja možnost, da smo nakazali, pa se ne spomnim,” je dejal.
Vonto je zanimalo še, ali pozna vidnega člana SDS Matjaža Janšo, kar pa je Napret zanikal. “Tudi nikoli ni šlo iz vašega podjetja kakršnokoli nakazilo v to smer, je zanimalo Vonto. Ne da bi vedel, je odgovoril Napret.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!