Znane so nove podrobnosti železniške nesreče, ki se je konec decembra zgodila pri starem železniškem prehodu Rakitnik, in v kateri sta dva delavca izgubila življenje. Po poročanju Dnevnika ni zatajil zgolj prometnik, temveč tudi čuvaj in strojevodja.
Konec decembra se je na železniški progi med železniškima postajama Postojna in Prestranek, pri starem železniškem prehodu Rakitnik, zgodila železniška nesreča, ko je potniški vlak povozil skupino delavcev Slovenskih železnic, ki so na progi izvajali dela. Na kraju sta dva delavca zaradi poškodb umrla, dva pa sta bila huje poškodovana.
Preiskava nesreče sicer še poteka, a glede na dejstvo, da protokoli v podzakonskih aktih predpisujejo varovanje progovne delovne skupine z več varovali, ki pa slonijo izključno na človeških faktorjih, je mogoče z gotovostjo trditi, da so za nesrečo odgovorni človeški faktorji, je pred časom pojasnil glavni preiskovalec železniških nesreč in incidentov pri ministrstvu Daniel Lenart. “Med preiskovalnimi postopki, ki so bili opravljeni do sedaj, je bilo ugotovljeno, da več udeleženih oseb neposredno pred nesrečo ni izvedlo predpisanih varnostnih protokolov,” je dejal.
Eden od umrlih je vodilne večkrat opozoril, da progovni prometnik, ki naj bi bil odgovoren za nesrečo, ni primeren za delo, je poročala RTV Slovenija. To je izpostavil tudi na sestanku zaposlenih z nadrejenimi slab mesec pred nesrečo – da omenjeni prometnik ne javlja, da prihaja vlak in da so z njim težave. Nadrejeni so dejali, da so mu naložili denarno kazen in da drugega ne morejo storiti.
A po poročanju Dnevnika je podrobnejša analiza dogajanja pokazala, da progovni prometnik ni bil edini krivec, saj je varovanje tristopenjsko. Prometnik bi moral skupino o prihodu vlaka obvestiti dvakrat, česar po informacijah časnika ni storil.
V takem primeru bi morala dodatno varovalko predstavljati čuvaj in strojevodja. Čuvaj mora spremljati vozni red, a naj bi se zanašal na prometnika, vlaka pa naj ne bi videl, saj je skupina delala v krivini, poroča Dnevnik, strojevodja pa naj ne bi zapiskal tolikokrat, kot veleva protokol. Piskati bi moral toliko časa, dokler vlak ne bi prišel do delovišča.
Do konca preiskave sta sicer v skladu z zakonom v suspenzu čuvaj in progovni prometnik.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje