Potem ko smo na N1 pisali o parkirnih tegobah pred ljubljanskimi bloki, se je oglasila občina. "Javno parkirno mesto v neposredni bližini prebivališča je privilegij," je med drugim zapisala in poudarila, da je v preteklosti več sosesk zavrnilo ponujeno pomoč pri gradnji parkirne hiše. Kako odgovarja na pritožbe občanov o neučinkovitem redarskem nadzoru? Zakaj občina še nima parkirne politike?
Poročali smo, da veliko stanovalcev v Ljubljani nima več kje parkirati. S kamero smo se odpravili po ljubljanskih naseljih in posneli polna parkirišča, zvožene zelenice, poškodovane pločnike in količke. “Čisti kaos. Stanje je nevzdržno,” so za N1 povedali Ljubljančani. Zdaj je razmere komentirala še ljubljanska občina (Mol).
Na občini so povedali, da je možnost parkiranja pred stanovanjskim blokom privilegij. “Javno parkirno mesto v neposredni bližini prebivališča je privilegij, ki pa ni vedno zagotovljen v kapacitetah, potrebnih za parkiranje vseh vozil.”
Na Molu menijo, da bi si prebivalci parkirno mesto najlažje zagotovili z nakupom garaže oziroma parkirnega mesta. Pri tem naj bi jim občina v preteklosti ponudila tudi pomoč, a ni bilo zadostnega zanimanja. “Pred časom smo stanovalcem, denimo v Kosezah in na Fužinah, ponujali zemljišča in pomoč pri ureditvi garažne hiše, kjer bi sicer morali kupiti parkirni prostor, vendar takšnega zanimanja stanovalcev ni bilo.”
Da so stanovalci zavrnili postavitev garaže, nam je ob obisku sosesk povedala tudi prebivalka Majaronove ulice za Bežigradom. “Na Matjaževi ulici so zbirali podpise, da bi zgradili garažo, pa potem ni bilo nič iz tega.”
Je redarjev dovolj?
Ljubljančani so ob tem za N1 tudi povedali, da si želijo boljšega redarskega nadzora nad parkirišči. Da bi morali biti redarji aktivnejši na terenu, izhaja tudi iz pobud na občinski spletni strani.
“Že večkrat smo opozorili na parkirane avtomobile na cesti, dve neregistrirani vozili sta na cestišču že več kot eno leto, toda zgodilo se ni nič. Prosimo, da mestno redarstvo ukrepa,” je ena od pobud z območja Rakove Jelše. “Pred vrtcem na Črtomirovi ulici so na pločniku stalno parkirani avtomobili. Pri nekaterih se vidi, da so parkirani tudi čez noč. Očitno občasno patruljiranje redarjev ne pomaga,” je zapisala Bežigrajčanka, ki je občini predlagala postavitev količkov. “Razmere so zmeraj slabše, redarstvo ne dela konec tedna. Prosimo za pomoč, konstruktiven predlog rešitve, karkoli. Čakamo že dolgo,” se je na občino obrnil prebivalec ulice Na Jami.
Na Molu odgovarjajo, da so občinski redarji na terenu vsakodnevno in da se spopadajo s kadrovsko stisko. Na območju Mola trenutno dela 23 redarjev.
“Nadzore parkiranja izvajamo v skladu s kadrovskimi zmožnostmi, načrtovanimi dejavnostmi in zastavljenimi načrti dela,” so zapisali in dodali, da se z reševanjem problematike zaparkiranih lokacij v soseskah ukvarjajo in da so ukrepi redarjev in drugih pristojnih služb odvisni od posamezne lokacije, števila napačno parkiranih vozil, lastništva zemljišč in podobno.
Če je parkirišče v zasebni lasti, na primer etažnih lastnikov, mestno redarstvo tam nima pristojnosti – redarji lahko tam posredujejo le, če lastniki parkirišče predajo v upravljanje občine, ki jim nato po znižani ceni ponudi dovolilnice. Ker parkirišča postanejo plačljiva, nanje parkira manj naključnih vozil.

“Treba se je zavedati, da kljub pomanjkanju parkirnih prostorov ni sprejemljivo parkiranje na površinah, ki temu niso namenjene. Spomnimo, da je bilo v času, ko so bile grajene soseske, eno vozilo na dve stanovanji, danes je obratno, saj ima vsako stanovanje najmanj dve vozili,” so ob tem poudarili na občini.
Občina (še) nima parkirne politike
Čeprav parkiranje v Ljubljani postaja vse večja težava – ne le za stanovalce, ampak tudi za dnevne voznike – občina pregleda stanja in načrta parkirne politike (še) nima. Kot je pojasnila, ga bo pripravila v naslednjih letih, skladno z zakonom o celostnem prometnem načrtovanju. Zakon, ki je bil sprejet leta 2022, vse mestne občine obvezuje k načrtu izvajanja parkirne politike.
Na Molu pravijo, da se bodo v okviru načrta ukvarjali s parkirnimi kapacitetami in vprašanjem zasedanja ljubljanskih cest, ulic in javnih površin s parkiranimi avtomobili.
“Ključen ukrep za zmanjšanje števila motornih vozil so strožja parkirna politika, omejitev dostopa motornim vozilom, uvedba parkirnih con, širitev območij s parkirnino, višja cena parkiranja, dovolilnice za stanovalce,” so zapisali na občini. Z ureditvijo parkirne politike upajo na zmanjšanje dnevnih migracij, kar bi posledično omogočilo več parkirnih mest za stanovalce.
Prometne razmere v občini zdaj ureja prometna politika iz leta 2012, v izdelavi je nov dokument, so dodali na Molu. Predvsem si na občini prizadevajo za spodbujanje trajnostne mobilnosti in spremembo potovalnih navad. “Bistveni ukrepi prometne in parkirne politike Mola so usmerjeni v spremembo potovalnih navad in uvajanje bolj trajnostnih oblik potovanja: več kolesarjenja, več hoje, večja uporaba javnega potniškega prometa in kolektivnega prevoza,” so zapisali in dodali, da si želijo med drugim zmanjšati uporabo avtomobila.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje