Oglaševanje

Od britja ovc in pokojnin do hudovanja na ministre. Kako deluje klicni center 114?

Sarah Neubauer
18. sep 2025. 05:12
Slovenija Ljubljana,  28.05/2025 28. Maj 32025Robert Golob je obiskal Klicni center 114, politika, družba, Luka Mesec, Simon Maljevac, Foto: Igor Kupljenik/F.A.Bobo
F.A. Bobo

Svetovalci v vladnem klicnem centru 114 so ob ustanovitvi pred dvema letoma najprej odgovarjali na vprašanja o pomoči po poplavah, trenutno pa pokrivajo tudi področja pokojninske reforme, dolgotrajne oskrbe in po novem še bolezni modrikastega jezika. "Ljudje so včasih tudi hudi in se jezijo na ministre," je o delu svetovalcev povedal vodja klicnega centra.

Oglaševanje

Klicni center, ki je dosegljiv na številki 114, je vlada ustanovila po katastrofalnih poplavah pred dvema letoma – da bi prebivalcem, ki so jih prizadele, pomagali z relevantnimi informacijami. Svetovalci v klicnem centru so od takrat dobili še več novih področij. Odgovarjajo tudi na vprašanja o pokojninski reformi in dolgotrajni oskrbi, v zadnjih dneh pa še o bolezni modrikastega jezika.

Hiter odziv

Potem ko je slovenske rejce drobnice hudo prizadela bolezen modrikastega jezika, zaradi katere je poginilo več tisoč ovc, je okrog 25 svetovalcev klicnega centra 114 pred kratkim dobilo novo nalogo.

Oglaševanje

"Ministrstvo za kmetijstvo smo prosili za gradivo, da se seznanimo z boleznijo in informacijami, ki jih lahko dajemo," je za N1 povedal vodja klicnega centra 114 Matjaž Florjanc Lukan. "Poskušali smo se postaviti v vlogo kmeta. V ekipi svetovalcev sta dva zaposlena na kmetijskem ministrstvu, eden od svetovalcev pa je tudi sam rejec drobnice in tako smo se posvetovali o vsem, kar bi lahko kmete zanimalo," je opisal.

Svetovalci v klicnem centru so sicer zaposleni na različnih ministrstvih in vladnih službah, vsi pa odgovarjajo na vsa vprašanja klicateljev. Če se število klicev poveča, okrepijo ekipo. "Vsi delamo v istem prostoru, namenoma, da se lahko poslušamo med sabo in si pomagamo, če kdo ne pozna kakšne informacije," pravi Florjanc Lukan.

15 minut po tem, ko je ministrstvo za kmetijstvo javno objavilo, da se lahko ljudje na številko 114 obrnejo tudi po informacije o bolezni modrikastega jezika, so že dobili prvi s tem povezan klic.

Slovenija Ljubljana,  28.05/2025 28. Maj 32025Robert Golob je obiskal Klicni center 114, politika, družba, Luka Mesec, Simon Maljevac, Foto: Igor Kupljenik/F.A.Bobo
Matjaž Florjanc Lukan (Foto: Igor Kupljenik, Bobo)

Vsak dan kaj novega

Na klicni center se je v preteklih dneh po besedah vodje že obrnilo kar precej rejcev. Prvo vprašanje se je nanašalo na odvoz trupel. "Sprašujejo za kontaktne podatke veterinarskega inštituta, glede organizacije odvozov trupel in lokacije kontejnerjev, pa kje lahko dobijo repelente, ki jih je zmanjkalo, ali lahko uveljavljajo višjo silo in kje dobijo vlogo, ali bo cepljenje res obvezno in za katere seve ..." našteva vodja.

Oglaševanje

Kadar jih kdo pokliče z vprašanjem, na katero ne poznajo odgovora, se pozanimajo in pokličejo nazaj, je zagotovil. In delujejo dvosmerno. "Klicatelji so povedali, da se na številki za odvoz trupel nihče ne oglaša. To smo preverili in ugotovili, da so linije zelo zasedene, ker so imeli v eni enoti kar 200 naročil za odvoz trupel. Nato smo se povezali z upravo za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin (UVHVVR), kjer so uredili prevezavo telefonskih številk, da so se rejci lahko obrnili na vse enote," opisuje Matjaž Florjanc Lukan.

"Ker so nam kmetje javljali, da je ponekod zmanjkalo repelentov, smo se obrnili na veterinarsko zbornico, ki nam je posredovala seznam veterinarskih ambulant in klinik, ki ga posredujemo klicateljem," je dodal.

Slovenija Ljubljana,  28.05/2025 28. Maj 32025Robert Golob je obiskal Klicni center 114, politika, družba, Luka Mesec, Simon Maljevac, Foto: Igor Kupljenik/F.A.Bobo
Foto: Igor Kupljenik, Bobo

Svetovalci se vsak dan naučijo kaj novega. "Poučili smo se tudi, kako se uporablja t. i. polivko oziroma repelente. Pri kravah je uporaba drugačna kot pri ovcah, ki jih moraš pred nanosom pobriti po hrbtu, da je repelent učinkovit. Vsak dan širimo svoje znanje. Izvedeli smo tudi, da lahko vektorske krvosesne mušice, ki prenašajo bolezen modrikastega jezika, same aktivno letijo samo 100 metrov, nič več, veter pa jih lahko odnese tudi 100 kilometrov daleč," vodja centra opisuje zanimivo delo svetovalcev.

Oglaševanje

Ovce
Fotografija je simbolična (Foto: PROFIMEDIA)

Največ vprašanj o dolgotrajni oskrbi

"Ljudje so veseli in zadovoljni, da imajo številko, kamor se lahko obrnejo po ključne informacije glede aktualnih tem," je prepričan Florjanc Lukan.

Še vedno pomagajo tudi poplavljenim, predvsem pri vprašanjih, ki zadevajo državna izplačila, za katera morajo predložiti račune. Dobivajo tudi vprašanja o pokojninski reformi, največ vprašanj pa se nanaša na dolgotrajno oskrbo.

Oglaševanje

"Imamo približno 650 tisoč upokojencev, več kot 20 tisoč ljudi v domovih za starejše, pri čemer so vpeti tudi njihovi svojci, ki pomagajo kriti plačilo, zato je teh klicev res veliko," pravi.

Oktobra bodo znane tudi cene oskrbe v posameznih domovih za ostarele, tako da bodo v klicnem centru lahko odgovorili tudi na konkretna s tem povezana vprašanja.

Ob najbolj obremenjenih dneh po besedah vodje klicnega centra dobijo tudi po 300 klicev. "Ljudje so včasih tudi hudi in se jezijo na ministre," še dodaja. "Človeka poslušamo in ga ne prekinjamo, na koncu pa ga vprašamo, ali ima še kakšno vprašanje s področij, ki jih pokrivamo. Vse si zabeležimo in vladi predamo tako vprašanja kot kritike," je še zagotovil Florjanc Lukan.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih