Dan pred začetkom del na Dunajski cesti v prestolnici policija voznike poziva k strpnosti, če je le mogoče, pa tudi k uporabi javnega potniškega prometa. V centru in na mestnih vpadnicah je namreč pričakovati prometni kolaps. Med obnovo bo policija na križišča napotila še dodatne policiste, ki bodo usmerjali promet, voznike pa poziva, naj njihova navodila upoštevajo. Ta teden, ko so številni še na dopustih, situacija še ne bo tako kritična, prihodnji teden pa bo že drugače. Na katerih cestah in kdaj lahko pričakujete največjo gnečo? Katere obvoze ubrati?
Jutri se s popolno štiridnevno zaporo Dunajske ceste začenjajo gradbena dela oziroma podiranje železniškega nadvoza nad omenjeno vpadnico. Gre za eno najkompleksnejših faz v sklopu gradnje novega Potniškega centra Ljubljana, zato ljubljanski policisti prosijo za strpnost, potrpežljivost in razumevanje.
“Pričakujemo, da bodo vozniki iskali druge ‘bolj prevozne’ poti, zato se bodo zastoji pojavili tudi tam, kjer jih sedaj ni bilo toliko,” opozarjajo na Policijski upravi (PU) Ljubljana, voznikom pa svetujejo, naj v največji meri vožnjo v center Ljubljane uporabljajo javni potniški promet ali se poslužujejo dela od doma. “Če to ni mogoče, naj se pravočasno odpravijo na pot, saj lahko pričakujejo, da bodo od januarja za pot v mesto potrebovali več časa kot do zdaj.”
Gneča bo namreč tako v samem centru kot tudi na mestnih vpadnicah, kamor se bodo vozniki, ki so prej vozili po Dunajski, preusmerili drugam. Obvoz bo sicer potekal po Tivolski cesti, Celovški cesti in Drenikovi cesti, nazaj na Dunajsko cesto, a se bodo vozniki najverjetneje preusmerili tudi na Trg OF, mimo Kolodvora, na Masarykovo cesto in Šmartinsko cesto, pravijo na PU Ljubljana.
V prvi fazi, ki bo trajala od 4. do 7. januarja, policija pričakuje več prometa na predvidenih obvozih, situacija po njihovih predvidevanjih ne bo tako kritična, saj so številni še vedno na dopustih. “Od 8. januarja, ko bosta po Dunajski cesti odprta po dva pasova v vsako smer, pričakujemo, da bodo udeleženci v prometu večinoma uporabljali utečene poti v mesto. Zato predvidevamo povečanje prometa v času jutranjih in popoldanskih prometnih konic.”
Kje bodo promet usmerjali policisti?
Med obnovo bodo po zagotovilih policije poleg rednih patrulj v križišča napotili še dodatne policiste iz vseh mestnih policijskih enot. Tako kot do sedaj si bodo z različnimi službami, ki delujejo na območju ljubljanske mestne občine, izmenjevali informacije o gneči, promet pa bodo najprej usmerjali tam, kjer bodo zastoji največji.
Predvidoma lahko policiste pričakujete v naslednjih križiščih: Bavarski dvor, Ajdovščina, Topniška–Šmartinska–Vilharjeva, Celovška–Ruska, Dunajska–Samova. “Prav tako bodo posamezne enote dnevno spremljale prometne tokove in po potrebi prerazporejale policiste v druga križišča, če bi se izkazalo, da bi tako dosegli večji učinek za pretočnost prometa,” pojasnjujejo na PU Ljubljana. Promet v križišču Slovenske in Aškerčeve ceste bodo usmerjali tudi redarji.
Na PU Ljubljana pojasnjujejo, da možje v modrem prometa ne morejo pospešiti, “saj so pogosto takšni zastoji ravno posledica tega, da je povečan promet prav v vse smeri, ki vodijo iz določene lokacije”, zato voznike pozivajo k pravilni vožnji.
“Ko križišča ne zmorejo več ‘požirati’, se bolj obremenjena smer prometa zaustavi, pri čemer vozila, ki sicer v križišče zapeljejo pri zeleni luči, nato ob zamenjavi luči na semaforju ne morejo pravočasno izprazniti križišča. Posledično ne morejo skozi križišča niti tisti vozniki, ki prihajajo iz drugih smeri in je pot zanje prosta. Tako vozniki še podaljšajo zastoje.”
Policisti v križišču vozila, ki sicer imajo zeleno luč, zato ustavljajo, vozniki pa morajo biti še posebej pozorni. V naslednjih dneh oziroma tednih spremljajte promet, poziva policija, in nikakor ne vozite na pamet.
“Največ težav imajo udeleženci v prometu pri znakih, ki jih dajejo policisti s telesom ali piščalko. Opažamo pa, da se vozniki pogosto zmedejo, ko promet ureja policist, in to kljub temu da mora znake policista poznati vsak voznik. Zato vsem priporočamo, da se poučijo o znakih in jih tudi upoštevajo.”
Ali bo dodatna obremenitev policistov vplivala na preostalo delo policistov?
“Če bomo več pozornosti namenili urejanju prometa, nas bo drugje manj,” je dejal Primož Kadunc s PU Ljubljana, a pomiril, da bo intervencijsko delo policistov še vedno na prvem mestu, glede na kadrovske zmožnosti pa bodo zaposlene usmerili v križišča. Na pomoč bo priskočila tudi rezervna policija.
Kaj morajo vedeti potniki vlakov in mestnih avtobusov?
Med obnovo bodo prilagojeni tudi trase in vozni redi vlakov ter mestnih avtobusov Ljubljanskega potniškega prometa.
V prvi fazi obnove, torej med 4. in 8. januarjem, bodo linije s končnim postajališčem na Železni cesti 3G, 6B, 11B, 12 in 12D vozile le do Kolodvora. Ostali mestni avtobusi bodo preusmerjeni skozi Trg OF, Masarykovo, Šmartinsko, Vilharjevo in Dunajsko cesto.
V ostalih fazah bodo mestni avtobusi vozili po ustaljenem voznem redu.
Prenova nadvoza, najprej južne, nato pa še severne strani, bo omogočala neprekinjeno obratovanje železniškega potniškega prometa, saj bosta dva železniška tira stalno v uporabi. Kljub temu na progah Ljubljana–Jesenice in obratno ter Ljubljana–Kamnik Graben in obratno manjši del vlakov, predvsem izven konic, že ne vozi več do glavne železniške postaje, temveč do novega začasnega postajališča Ljubljana Šiška.
Potniki, ki bodo tam izstopili iz vlaka, se bodo v središče mesta lahko odpravili z novo avtobusno linijo, pokazati bodo morali zgolj plačano vozovnico za vlak.
Nova linija od začasne avtobusne postaje Šiška vodi po Medvedovi cesti, zavije na Frankopansko ulico in nato na Celovško cesto, nadaljuje mimo postajališč Tivoli, Gosposvetska, Bavarski dvor in Kolodvor.
Novo traso so po besedah ljubljanskega župana Jankovića speljali tako, da se lahko vsak, ki v Šiški izstopi iz vlaka, na enem od postajališč na Celovški cesti odloči, ali bo pot nadaljeval ali pa prestopil na drug avtobus.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje