Kmalu začetek gradbenih del v Ljubljani: čaka nas prometni kolaps

Slovenija 27. Dec 202305:28
Dunajska cesta v Ljubljani. (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

V sklopu prenove potniškega centra v Ljubljani se na železniškem nadvozu nad Dunajsko cesto v Ljubljani prihodnji teden začenja prva od skupno štirih faz obnove. V tem času bo Dunajska cesta popolnoma zaprta, obsežna dela pa bodo promet v centru prestolnice močno ohromila. "Grozno bo. Že zdaj povem," napoveduje ljubljanski župan Zoran Janković. Kje bodo urejeni obvozi? Kaj morajo vedeti pešci in kolesarji? Kako bodo vozili vlaki in kako mestni avtobusi?

Po več desetletij trajajoči sagi se na območju železniške in avtobusne postaje v Ljubljani začenja gradnja novega potniškega centra. Kot je oktobra dejal ljubljanski župan Zoran Janković, že dve desetletji spremlja to postajo, ki je trenutno po njegovi oceni “slabša od tiste v Albaniji, a zdaj bo najgrša postala najlepša postaja”.

V okviru projekta bodo namreč v celoti prenovili železniško infrastrukturo, zgradili nov nadhod, zdajšnji podhod pod železniško progo pa prenovili in razširili. Nova avtobusna postaja bo zrasla ob Vilharjevi cesti, ob Masarykovi bodo vzpostavili dodatni avtobusni terminal, na Šmartinski cesti pri Ortobaru bodo zamenjali železniški nadvoz, enako čaka tudi železniški nadvoz na Dunajski cesti.

Prav zaradi del na tej lokaciji je z novim letom v centru Ljubljane pričakovati prometni kolaps.

Most s štirimi tiri bodo namreč popolnoma podrli, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek pa je že pred časom napovedala: “Bodo zamude in bodo izzivi. Železniška infrastruktura se v takem obsegu v naši države še ni obnavljala.”

Prva faza obnove se bo začela v četrtek, 4. januarja. Takrat bodo Dunajsko cesto pri železniškem nadhodu popolnoma zaprli, obvoz za osebna vozila pa bo mogoč po Drenikovi, Samovi, Celovški in Tivolski cesti. Do 7. januarja bosta zaprta tudi oba pločnika, kar pomeni, da bodo morali pešci in kolesarji, da bi prišli na drugo stran železnice, skozi Trg OF ali pa skozi podhod pod železniškimi tiri na glavni železniški postaji.

V tej fazi bodo dela potekala 24 ur na dan.

Prenova železniškega nadvoza nad Dunajsko
Prenova železniškega nadvoza nad Dunajsko, faza 1 (Foto: MOL)

V ponedeljek, 8. januarja, se bo začela druga faza obnove, trajala pa bo predvidoma do 21. februarja.

V tem času bodo pod železniškim nadvozom odprti štirje vozni pasovi, dva v vsako smer, pešci in kolesarji pa bodo lahko nadvoz prečkali po zahodni strani. Delavci bodo namreč na vozišču zanje uredili poseben koridor, za njihovo varnost pa bo poskrbljeno s panelno ograjo.

Prenova železniškega nadvoza nad Dunajsko
Prenova železniškega nadvoza nad Dunajsko, faza 2 (Foto: MOL)

22. februarja se bo začela tretja faza prenove in bo trajala do konca marca.

V tem času bodo morali pešci in kolesarji še naprej uporabljati koridor, saj bodo pločniki ostali zaprti, medtem ko bodo po načrtih izvajalca Družbe za gradbeništvo, inženiring, proizvodnjo in vzdrževanje cest delavci za promet že odprli vse tri vozne pasove.

Prenova železniškega nadvoza nad Dunajsko
Prenova železniškega nadvoza nad Dunajsko, faza 3 (Foto: MOL)

Z aprilom bodo dela na železniškem nadvozu prešla v četrto fazo, deloma se bodo odprli pločniki, promet se bo sprostil v celoti. Poleti se bo nato zgodba ponovila, saj se bo s 26. junijem začela še prenova železniškega nadvoza na severni strani.

Po besedah predstavnika Družbe za gradbeništvo, inženiring, proizvodnjo in vzdrževanje cest (CGP) Eda Škufce so vse terminske faze dela pripravili tako, da bodo čas zapor izkoristili 100-odstotno.

Kaj morajo vedeti potniki vlakov in mestnih avtobusov?

Med obnovo bodo prilagojeni tudi trase in vozni redi vlakov ter mestnih avtobusov Ljubljanskega potniškega prometa.

V prvi fazi obnove, torej med 4. in 8. januarjem, bodo linije s končnim postajališčem na Železni cesti 3G, 6B, 11B, 12 in 12D vozile le do Kolodvora. Ostali mestni avtobusi bodo preusmerjeni skozi Trg OF, Masarykovo, Šmartinsko, Vilharjevo in Dunajsko cesto.

V ostalih fazah bodo mestni avtobusi vozili po ustaljenem voznem redu.

Prenova nadvoza, najprej južne, nato pa še severne strani, bo omogočala neprekinjeno obratovanje železniškega potniškega prometa, saj bosta dva železniška tira stalno v uporabi. Kljub temu na progah Ljubljana–Jesenice in obratno ter Ljubljana–Kamnik Graben in obratno manjši del vlakov, predvsem izven konic, že ne vozi več do glavne železniške postaje, temveč do novega začasnega postajališča Ljubljana Šiška.

Integrirani mestni prevoz SŽ in LPP
Lokacija dodatnega postajališča in trasa nove avtobusne linije LPP (Foto: MOL)

Potniki, ki bodo tam izstopili iz vlaka, se bodo v središče mesta lahko odpravili z novo avtobusno linijo, pokazati bodo morali zgolj plačano vozovnico za vlak.

Nova linija od začasne avtobusne postaje Šiška vodi po Medvedovi cesti, zavije na Frankopansko ulico in nato na Celovško cesto, nadaljuje mimo postajališč Tivoli, Gosposvetska, Bavarski dvor in Kolodvor.

Novo traso so po besedah ljubljanskega župana Jankovića speljali tako, da se lahko vsak, ki v Šiški izstopi iz vlaka, na enem od postajališč na Celovški cesti odloči, ali bo pot nadaljeval ali pa prestopil na drug avtobus.

Janković: Grozno bo. Že zdaj povem

Janković tako domačine kot dnevne migrante poziva k strpnosti in prosi, naj se v mesto z enim avtomobilom pripelje več ljudi skupaj oziroma naj za pot uporabijo mestne avtobuse LPP, saj na križiščih pri Aškerčevi, Tivolski in na koncu Masarykove ceste že zdaj nastaja velika gneča, promet pa usmerjajo policisti in redarji.

“Računam, da bomo tudi v teh prometno težkih časih sodelovali. Grozno bo. Že zdaj povem. Kdor se želi hitro premikati, naj se centru izogiba,” je opozoril na eni od novinarskih konferenc.

V Ljubljano se namreč vsak dan steče približno 127.000 vozil, v 90 odstotkih pa je po županovih besedah v avtomobilu le en človek. Ob tem je napovedal, da se bodo prometne konice, ki zdaj trajajo med 15. in 17. uro, raztegnile na ves dan.