Po smrtni nesreči policija opozarja: e-rolke v prometu niso dovoljene

Slovenija 21. Avg 202218:17 > 18:49 6 komentarjev
Električna rolka
Profimedia

Po petkovi smrti voznika električne rolke so na policiji potrdili, da uporaba teh vozil v javnem prometu ni dovoljena. Poudarili so tudi, naj vozniki lahkih motornih vozil, kot so tudi vse bolj priljubljeni električni skiroji, nosijo čelade.

V petek zvečer se je na lokalni cesti v naselju Škalce v občini Slovenske Konjice smrtno ponesrečil voznik električne rolke. 35-letnik, ki ni nosil čelade, je med vožnjo po klancu navzdol z glavo močno udaril ob tla in umrl na kraju nesreče.

Električne rolke se v javnem prometu ne smejo uporabljati, so potrdili na policiji. Zakon določa, da v cestnem prometu ni dovoljeno uporabljati lahkih motornih vozil brez krmil. To velja za vse površine, namenjene javnemu prometu, torej tudi pločnike. Rolke krmil nimajo, voznik jih vodi s premiki nog oziroma celega telesa. Zato jih je dovoljeno uporabljati samo na površinah, kjer ni javnega prometa.

S policije nam sicer še niso odgovorili na vprašanje, ali je šlo tudi v petkovem tragičnem primeru za nedovoljeno rabo električne rolke.

Nosite čelado!

Celjska policijska uprava, ki pokriva tudi Slovenske Konjice, je v soboto posebej opozorila na koristi uporabe varnostne čelade. “Dosedanje izkušnje kažejo, da je imelo kar štirideset odstotkov poškodovanih uporabnikov lahkih motornih vozil poškodbe glave,” so zapisali v sporočilu za javnost, “primerna čelada, ki zaščiti glavo pod vsemi možnimi koti, nas lahko obvaruje hude telesne poškodbe, ki zahteva dolgotrajno zdravljenje in celostno rehabilitacijo.”

Čelada je sicer obvezna samo za tiste voznike koles in lahkih motornih vozil, ki so mlajši od 18 let. “Policisti pa uporabo primerne zaščitne čelade priporočamo vsem uporabnikom lahkih motornih vozil razen uporabnikom invalidskih vozičkov, ki tudi sodijo v to skupino,” pravijo na policijski upravi Celje.

električna rolka
Profimedia

Marca smrt voznika električnega skiroja

Petkova smrtna žrtev je bila že trinajsta smrtna žrtev prometnih nesreč in druga smrtna žrtev pri uporabi lahkih motornih vozil na območju celjske policijske uprave. Marca je namreč na območju Ljubnega ob Savinji umrl voznik električnega skiroja.

Tudi zdravniki in strokovnjaki za prometno varnost menijo, da veliko premalo voznikov lahkih motornih vozil uporablja čelado.

Električni skiro
BOBO

“Ljudje prevečkrat pozabijo, da so električni skiroji hitrejši in zato nevarnejši od navadnih. So tihi in hitri, zato jih drugi udeleženci v prometu težje opazijo. Imajo majhna kolesa, zato jih luknje, v katere zapeljejo, hitro vržejo iz ravnotežja. Brez čelade in pri hitrosti čez 20 kilometrov na uro se lahko ob padcu nepričakovano težko poškodujejo,” je aprila za N1 pojasnil Luka Hodnik, travmatolog v kliničnem centru Ljubljana.

V primerjavi z letom 2018 se je lani število padcev voznikov električnih skirojev več kot podvojilo. Leta 2018 so obravnavali 258 padcev, lani 565. Med njimi naraščajo poškodbe glave. Vsak drugi padec s skirojem se je končal s poškodbo glave.

“Dejstvo je, da uporaba električnih motornih sredstev za mikromobilnost, kamor sodijo kolesa, skiroji in rolke, narašča. Predvsem električni skiroji so se razširili zelo hitro,” pravi Erik Logar iz avto moto zveze Slovenije (AMZS). Po njegovem prepričanju zavedanje uporabnikov o tem, kako zagotoviti varno uporabo, ne sledi trendu rasti uporabe. “Sicer bi imelo več ljudi čelade,” poudarja.

Ker gre za relativno nova vozila, še ni povsem jasno, kakšna bi morala biti regulacija. Pred kratkim je na primer čelada postala obvezna za vse voznike električnih skirojev na Hrvaškem. Kazen za tiste, ki je ne bodo nosili, je 300 kun (40 evrov).

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje