Oglaševanje

Podjetje, ki prodaja vzmetnice, oškodovalo potrošnike. Kaj lahko storijo?

author
N. P.
05. jun 2025. 11:06
Vzmetnica
Foto: PROFIMEDIA

Tržni inšpektorat je v inšpekcijskem nadzoru ugotovil, da podjetje, ki oglašuje in prodaja vzmetnice Swiss+Bed, uporablja nepošteno poslovno prakso. Potrošniki, ki so bili oškodovani, lahko od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali vračilo plačanega zneska.

Oglaševanje

Januarja je Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) sporočila, da je opravila analizo dveh vzmetnic znamke Swiss+Bed in ugotovila, da se številne oglaševane lastnosti ne ujemajo z realnimi specifikacijami izdelkov.

Na ZPS so podjetje Kanes prijavili tržnemu inšpektoratu. Takrat so za N1 na inšpektoratu potrdili, da obravnavajo štiri prijave zoper podjetje, povezane z oglaševanjem vzmetnic Swiss+Bed.

Oglaševanje

Danes pa so s tržnega inšpektorata sporočili, da so v opravljenem nadzoru poslovanja podjetja ugotovili, da so pri prodaji vzmetnic potrošnikom uporabili nepošteno poslovno prakso.

Ugotovili so, da podjetje s tem, ko na svojih družbenih omrežjih in na svoji spletni strani oglašuje "švicarske vzmetnice", "z ekipo strokovnjakov v Švici", "smo butični ponudnik vrhunskih švicarskih vzmetnic" in podobno, zavaja povprečnega potrošnika o geografskem ali tržnem poreklu izdelka. Podjetju med inšpekcijskim postopkom namreč ni uspelo dokazati, da bi bile vzmetnice res izdelane ali zasnovane v Švici.

"S takšnim načinom poslovanja podjetja je ali bi lahko prišlo do oškodovanja potrošnikov," so zapisali na tržnem inšpektoratu.

Oglaševanje

Prav tako so na tržnem inšpektoratu ugotovili, da podjetje na svoji spletni strani oglašuje cenovne prednosti tako, da je videti, kot da je bil izdelek znižan (prečrtana stara cena in pripisan odstotek domnevnega znižanja). A podjetju tudi v tem primeru ni uspelo dokazati, da so navedbe glede cenovnih prednosti vzmetnic točne.

Oglaševanje Swiss+Bed
Foto: Posnetek zaslona/Swiss+Bed

Potrošniki, ki so bili zaradi nepoštene poslovne prakse podjetja Kanes oškodovani, lahko na podlagi 55. člena zakona o varstvu potrošnikov od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska. Tisti, ki se odločijo za uveljavljanje enega od omenjenih zahtevkov, morajo vrniti blago podjetju, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka. Podjetje jim je dolžno v 14 dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine.

Če podjetje ne bi vrnilo kupnine ali dela kupnine v 14 dneh od prejema zahtevka, jim lahko tržni inšpektorat izreče globo od 1.500 do 5.000 evrov.

Oglaševanje

Nekaj smernic tržnega inšpektorata za uveljavljanje pravice do znižanja kupnine

1. Ocenite okoliščine: Pred uveljavljanjem pravice preverite vse razpoložljive informacije o poslovnem subjektu – vključno z njegovimi pogoji poslovanja, komunikacijskimi praksami ter odzivnostjo na zahtevke potrošnikov.

2. Komunicirajte pisno: Vse zahtevke je priporočljivo nasloviti v pisni obliki, s priporočeno pošto ali elektronskimi sporočili, ki omogočajo dokazovanje prejema.

3. Postopnost vračila: V določenih primerih se vračilo izdelka in vračilo kupnine ne izvajata sočasno, zato priporočamo, da si potrošniki pred vračilom izdelka zagotovijo ustrezno pisno potrditev, kako bo podjetje postopalo z vračilom plačila.

4. Ohranite dokumentacijo: Shranite si vso korespondenco, račune, potrdila o pošiljanju in druge relevantne dokumente, ki vam bodo v pomoč, če bi bilo treba kasneje uveljavljati pravno varstvo.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih