Prekratka varnostna razdalja ali po domače "vožnja za ritjo" je eden najpogostejših povodov za prometne nesreče in hkrati tudi eden najpogostejših vzrokov za zastoje na avtocestah. Tej prvini prometne varnosti policisti iz leta v leto namenjajo več pozornosti, kar se odraža tudi v skokovitem porastu števila izdanih kazni. Od letos lahko razdaljo med vozili nadzorujejo tudi ponoči.
Več kot desetina vseh nesreč, v katerih so udeleženi tovornjaki, se zgodi zaradi neupoštevanja primerne varnostne razdalje in posledično premalo časa za ustrezno reakcijo voznika. Prekratka varnostna razdalja med vozili je poleg tega poglavitni vzrok, da se tudi ob odsotnosti prometnih nesreč ali zapor zaradi gradbenih del na avtocesti znajdemo v tako imenovanem fantomskem zastoju.
Leta 2021 so policisti voznikom izrekli nekaj manj kot 4 tisoč kazni zaradi kršitve vožnje na prekratki varnostni razdalji. Lani so jih izrekli nekaj manj kot 5 tisoč. Letos je glede na podatke, ki so nam jih ta teden poslali s policije, število ugotovljenih kršitev že pred koncem leta preseglo 7 tisoč. Junija so denimo v eni sami osemurni akciji poostrenega nadzora ujeli skoraj 300 kršiteljev.
Nadzor iz avtomobilov in z nadvozov
Policisti spoštovanje predpisane varnostne razdalje nadzorujejo na dva načina. Že od leta 1998 jim to omogoča sistem Provida, ki je nameščen tudi v neoznačenih policijskih vozilih (na zgornji fotografiji) za nadzor avtocestnega prometa.
Od leta 2015 pa imajo na voljo tudi laserske merilnike hitrosti TruCam (na spodnji fotografiji), s katerimi je mogoče poleg hitrosti zabeležiti tudi dokaze za druge prometne prekrške, vključno z vožnjo na prekratki razdalji. “Kršitve lahko policist posname v tako imenovanem načinu video sledenja in z zajemom hitrosti v razponu med 0 km/h in 320 km/h, tako za prihajajoči kot odhajajoči promet,” so nam pojasnili na policiji. S pomočjo teh merilnikov policisti promet večinoma nadzorujejo z avtocestnih nadvozov.
Vedno večje število ugotovljenih kršitev je tako v veliki meri posledica vedno boljše tehnične opremljenosti policistov. Tudi letos so dobili pomembno nadgradnjo. “V letošnjem letu smo obstoječe merilnike hitrosti nadgradili s tako imenovanim “night vision,” ki omogoča meritve tudi v nočnem času.”
44. člen zakona o pravilih cestnega prometa določa:
(1) Voznik, ki vozi za drugim vozilom po istem prometnem pasu, mora voziti za njim na razdalji, ki ni manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v dveh sekundah (varnostna razdalja) oziroma na razdalji, določeni s prometnim znakom.
(2) Varnostna razdalja mora ne glede na vozne razmere omogočati, da:
– lahko voznik zmanjša hitrost ali ustavi in s tem prepreči trčenje, če voznik, ki vozi pred njim, zmanjša hitrost ali ustavi,
– se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas.
(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena se ob dobrih prometnih razmerah, kadar se oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo, varnostna razdalja lahko zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi (minimalna varnostna razdalja).
Kazen za voznika motornega vozila, ki se teh določil ne drži, znaša 200 evrov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje