Na Pošti Slovenije v zadnjem času znova zaznavajo povečan obseg lažnih elektronskih sporočil, ki vsebujejo obvestilo o prispelem paketu, za katerega je potrebno plačati manjši znesek poštnine. Ker gre pri tem za poskuse goljufije, uporabnikom svetujejo, naj bodo v času povečanega spletnega nakupovanja ob koncu leta še posebej previdni.
Lažna elektronska sporočila na prvi pogled izgledajo, kot da jih je poslala Pošta Slovenije, saj vsebujejo logotipe in njihovo ime, kot ob tem pojasnjujejo v omenjenem podjetju, pa gre za t. i. “phishing prevaro”, s katero goljufi skušajo pridobiti podatke plačilne kartice in zlorabiti kartico ter oškodovati prejemnika elektronskega sporočila.
Pošta Slovenije zaznava povečan obseg lažnih elektronskih sporočil o prispeli paketni pošiljki, zato svetujemo previdnost. Več: https://t.co/OKcIFpU7kS @varninanetu pic.twitter.com/ylsWCD3Fdt
— Pošta Slovenije (@Posta_Slovenije) November 24, 2022
Tovrstnih prevar ni mogoče preprečiti, najbolj učinkovita metoda je osveščanje, da prejemniki sami prepoznajo lažna sporočila in ne nasedajo tovrstnim prevaram, še dodajajo na pošti.
Ker se nakupovanje v zadnjih letih vedno bolj seli na splet, spletni goljufi to spretno izkoriščajo. Porast tovrstnih lažnih sporočil opažajo predvsem v času povečanega nakupovanja, kakršen je tudi čas predbožičnih nakupov. Spletni goljufi pošiljajo lažna elektronska sporočila o prispelem paketu, ob tem pa zlorabijo ime in podobo Pošte Slovenije ali drugih dostavnih podjetij. Poslana sporočila pri tem vsebujejo obvestilo, da prejemnika čaka paket, za katerega je treba plačati dostavo.
V elektronskem sporočilu je povezava na lažno spletno stran, kjer je plačilo stroškov dostave mogoče samo s plačilno kartico. Spletna stran je ponarejena in opremljena z logotipi Pošte, saj tako goljufi zavedejo prejemnika. Če ta vnese zahtevane podatke iz plačilne kartice, storilci v naslednjem koraku zahtevajo še potrditveno kodo, ki so jo prejemniki prejeli od banke in s katero potrdijo transakcijo. S tem nevede potrdijo transakcijo, ki je praviloma bistveno višja, tudi okoli sto evrov ali celo do limita, ki ga omogoča kartica.
Kot dodajajo na Pošti Slovenije, si prizadevajo, da bi tovrstne prevare, ko gre za zlorabo njihove celostne grafične podobe, omejili, pri tem pa sodelujejo tudi z drugimi inštitucijami, kot sta SI-CERT in policija. Vseh tovrstnih prevar pa ni moč preprečiti, saj spletni kriminalci hitro selijo lažne spletne strani na druge domene, lažna sporočila pa pošiljajo iz množice anonimnih elektronskih naslovov.
Prejšnji teden je na kopico lažnih sporočil v imenu Fursa opozarjala policija. V sporočilih goljufi navajajo, da je prejemnik sporočila upravičen do vračila davka, kar pa ne drži. Več lahko preberete v članku na tej povezavi.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!