Da se slovenske avtoceste utapljajo v kolonah pločevine, verjetno občuti vsak, ki "zaide" v jutranjo in popoldansko konico. Ena od možnosti bi bila širitev z dodatnim pasom. "Tudi takrat, ko se bo to delalo, bo gneča na avtocestah, tako da to niso rešitve z danes na jutri," ocenjuje infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek. Medtem so prevozniki opozorili, da jih poleg infrastrukture pestijo tudi številne druge težave.
Vozniki na slovenskih cestah se zaradi (pre)velikega števila vozil vsakodnevno znajdejo v gneči.
Zdi se, da se stanje na avtocestah ne bo izboljšalo, ampak bo vse slabše. Da je širitev nujna, že leta poudarjajo prometni strokovnjaki.
“Po letu 2008, ko smo dokončali gradnjo avtocestnega križa, smo malo zaspali na področju cest. Primorska avtocesta je stara 50 let, imamo dva pasova, torej natančno toliko, kot smo jih imeli leta 1972. A v tem času se je marsikaj zgodilo, konec koncev, če želimo imeti gospodarsko rast, bomo imeli tudi rast prometa,” je pred kratkim za N1 opozoril generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek.
Eden od vzrokov za gnečo je tudi lega Slovenije, saj je na stičišču dveh glavnih evropskih transportnih koridorjev, ki sta generator prometa, tega pa je težko v celoti regulirati. Ker je tovorni promet še vedno izjemno konkurenčen in omogoča veliko prilagodljivost, pa število tovornih vozil (z izjemo pandemije covida-19) neprestano raste, posledično pa zmanjšuje pretočnost na naših cestah.
Danes so na težave opozorili tudi prevozniki. “Potrebujemo tretjo razvojno os, četrti vozni pas. Zahtevamo takojšnjo umestitev logistične infrastrukture ob avtoceste, digitalizacijo Luke Koper,” je na današnjem srečanju prevozniških družin in prevozniških podjetij Slovenije v Rogatcu izpostavil predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) Peter Pišek.
Po besedah Piška bi šla gospodarska rast navzgor, če bi znali bolje izkoristiti geostrateško lego Slovenije.
Prevoznike pestijo tudi druge težave, kot sta pomanjkanje delovne sile in predolgi postopki pri pridobivanju delovnih dovoljenj. Milan Slokan iz Gospodarske zbornice Slovenije za Radio Slovenija dejal, da manjka približno 5.000 poklicnih voznikov, zato bi tujcem delovna dovoljenja morali izdajati na zaupanje, preverjanja in morebitni preklici pa bi bili del naknadnih postopkov. Prevozniki se sicer zavzemajo za poostritev inšpekcijskih in policijskih nadzorov na avtocestah, saj predpise največkrat kršijo tuji vozniki, zato ti predstavljajo nelojalno konkurenco.
A do širitve avtoceste je še daleč. Da bi se gradnje tretjega pasu že lotili, je pred časom v N1 STUDIO povedal predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak, a dodal, da ni vse odvisno le od Darsa. Danes je za Radio Slovenija ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek povedala, da dve soglasji za širitev v tretji pas iz smeri Primorske in Štajerske pred Ljubljano čakata na presojo vplivov na okolje, ampak da bo tudi takrat, ko se bo to delalo, gneča na avtocestah, tako da to niso rešitve z danes na jutri.
Celotno oddajo N1 STUDIO o razlogih, rešitvah in odgovornosti za prometni kolaps si lahko ogledate spodaj.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje