Računalniški program še vedno briše napotnice. NIJZ: V sistemu ni napake

Slovenija 26. Nov 202219:26 5 komentarjev
Čakalnica
Srdjan Živulović/BOBO

Vsak dan se še vedno izbriše nekaj deset zdravstvenih napotnic z datumi v prihodnosti. V ljubljanskem kliničnem centru pozivajo NIJZ, da odpravi napako v sistemu eNaročanje, na NIJZ pa trdijo, da napake v eNaročanju ni. Opozorili pa so, da imajo klinični center in drugi izvajalci obveznost sporočati pravilne podatke.

Računalniški program eNaročanje, ki ga upravlja Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) še vedno briše napotnice z datumi v prihodnosti, je poročal Radio Slovenija. Na ljubljanskem UKC se tako po njihovih navedbah dnevno neupravičeno izbriše v povprečju pet napotnic. Kljub temu so zagotovili, da so poskrbeli za vseh 325 neupravičenih izbrisanih napotnic. Bolnike so večinoma naročili na isti termin, kot so ga imeli prvotno.

Kje je vzrok za brisanje napotnic?

UKC Ljubljana je – po pisanju portala nacionalne radiotelevizije MMC  – NIJZ pozval, naj čim prej odpravi napako, saj imajo zaradi nje veliko dodatnega dela. Ob tem pa se bojijo, da bo ostal določen nabor pacientov, za katere nihče ne bo vedel, da je napotnica izbrisana.

“NIJZ smo prosili, če nam lahko dajo izpis tistih, ki jih bodo brisali v prihodnje in da so kandidati za izbris napotnice, kljub temu da je v čakalni vrsti še vedno njegov termin; teh imamo zdaj odprtih okoli 1000 za pregledati,” je za RTV Slovenija povedala Tatjana Pavlin iz UKC.

NIJZ: Servis deluje tehnično pravilno

Po objavi prispevka na spletnem portalu MMC so z NIJZ sporočili, da v centralnem sistemu eNaročanja ni prišlo do nobene napake. “Servis deluje v skladu z zakonodajo in tehnično pravilno,” so zapisali.

Pojasnilo NIJZ je skladno s tistim, ki so ga dali predstavniki ministrstva za zdravje pred dobrima dvema tednoma. Neupravičeni izbrisi so posledica tega, da bolnišnice in drugi izvajalci zdravstvenih storitev v program niso ustrezno vpisovali podatkov, je bilo razumeti njihov odziv na afero, ki je izbruhnila v začetku meseca.

Zaradi napačnih podatkov o tem, ali so oziroma zakaj niso pacienti prišli na dogovorjen termin, je namreč sistem avtomatično, a neupravičeno izbrisal termine, ki so jih imeli ti pacienti dogovorjene v prihodnosti.

Oseb, ki jim je bila narejena škoda, naj bi bilo v vsej državi 5.977, je 9. novembra povedala Alenka Kolar, vršilka dolžnosti generalne direktorice direktorata za digitalizacijo v zdravstvu na ministrstvu za zdravje. Gre za število napotnic, na podlagi katerih so imeli pacienti dogovorjen en ali več terminov, v zadnjem mesecu pa so bile te napotnice in termini izbrisani.

Nekaj od teh 5.977 napotnic je bilo najverjetneje izbrisanih v skladu s 15 b. členom zakona o pacientovih pravicah. Ta določa, da se napotnica (in nanjo vezani termin) izbriše, če pacient na enega od dogovorjenih terminov ne pride in izvajalcu ne pošlje pisnega sporočila o opravičljivih razlogih za odsotnost. Pacient ima 30 dni časa, da pošlje sporočilo.

Nekaj od teh 5.977 pa je bilo očitno izbrisanih neupravičeno. Znano je na primer, da je sistem v zdravstvenem domu Idrija izbrisal 11 oseb, pri katerih je bil termin odpovedan in prestavljen zaradi bolezni zdravnice.

Tako je NIJZ danes spomnil, da imajo izvajalci zdravstvenih storitev dolžnost v sistem eNaročanje vpisovati pravilne podatke o tem, ali je bila storitev izvedena. Ustrezno morajo zabeležiti tudi, če storitev ni bila opravljena in se je pacient opravičil.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje