Odkar so zeleni električni skiroji podjetja Bolt preplavili Ljubljano, so v kratkem času zmotili številne Ljubljančane in druge obiskovalce mesta. Skiroji so se večkrat znašli na tleh ali ovirali kolesarske in druge poti. Pred tedni so jih Boltovi dostavljalci postavili na zasebno zemljišče na Celovški cesti. "Parkirna mesta so skrbno izbrana, tako da ni nevarnosti za ljudi," odgovarja direktor mikromobilnosti za Hrvaško in Slovenijo v podjetju Bolt Ivan Begović.
Podjetje Bolt je zelene električne skiroje začelo v Ljubljani posojati sredi julija. Takrat so se pojavili na številnih parkirnih mestih za kolesa, po nekaj dneh jih je veliko ležalo po ulicah, zelenicah in kolesarskih stezah. Problematiko je naslovil tudi ljubljanski župan Zoran Janković, ki je za jesen napovedal pogovor z Boltovimi predstavniki, ob tem pa dejal, da bo občina postavila več mest za parkiranje koles, če bo treba. Na začetku tega tedna se je župan že sestal z Boltovim vodstvom in se dogovoril, da bodo hitrost električnih skirojev na območju za pešce omejili na pet kilometrov na uro. Poleg tega bo Mol na območju za pešce označil mesta, na katerih uporabniki lahko pustijo skiroje.
Poleg nevestnih uporabnikov, ki so na začetku skiroje puščali praktično povsod, so za slabo voljo med meščani poskrbeli tudi zaposleni v Boltu. 11. avgusta so večje število skirojev postavili na zasebno zemljišče pred stavbo ob Celovški cesti. Etažni lastniki poslovne stavbe so na električne skiroje prilepili obvestilo, da so skiroji postavljeni na zasebnem zemljišču in da Bolt pozivajo, naj jih v prihodnje postavlja na javne površine.
“Teh skirojev ni malo in popolnoma blokirajo del pločnika. Poleg tega je očitno ta del pločnika zasebna površina, katere lastniki niso dali soglasja za uporabo podjetju Bolt,” nas je na dogodek opozoril bralec.
Bolt: Lokacije izbiramo na podlagi mestnih predpisov
Direktor mikromobilnosti za Hrvaško in Slovenijo v podjetju Bolt Ivan Begović odgovarja, da vse pritožbe rešuje lokalna ekipa. “Lokacije izbiramo glede na mestne predpise in tako, da postanejo del prometne infrastrukture in dopolnjujejo javni promet v mestih, kjer delujemo. Vedno iščemo partnerstvo in sodelovanje z mesti, kar nam omogoča večjo varnost in odgovornost med uporabniki,” odgovarja, vendar podrobno o primeru na Celovški cesti ni želel govoriti.
Doda, da Bolt ob prihodu na nov trg opazuje trende uporabe in se tako prilagaja na podlagi potreb lokalne skupnosti. “Parkirna mesta so skrbno izbrana, tako da ni nevarnosti za lokalno skupnost in je zagotovljen red v mestu.”
Vračanje na približno stotih lokacijah
Skiroje Bolt si je trenutno mogoče izposojati in jih vračati na približno stotih lokacijah po širšem centru Ljubljane (znotraj obvoznice), večinoma tam, kjer so bila že doslej kolesa, sčasoma bodo njihovo število povečevali. Na predstavitvi so celo omenili možnost, da bi lahko uvedli “prosto” parkiranje kjerkoli, vendar – glede na odzive Ljubljančanov – tega verjetno ne bodo storili.
Pri Boltu pravijo, da je zahvaljujoč GPS-navigaciji in posebnim nastavitvam območij v aplikaciji e-skiroje mogoče parkirati le na mikrolokacijah ob javnih stojalih za kolesa. “Poleg tega v vseh mestih, kjer so na voljo naši e-skiroji, vključno z Ljubljano, za obravnavo prijav nepravilnega parkiranja delujejo posebne Boltove ekipe, ki se po svojih najboljših močeh trudijo zagotavljati red v mestu,” pravijo.
Skiroji zelene barve so na ljubljanske ulice prišli 20. julija, na Boltu pa največ voženj opažajo od ponedeljka do petka. Povprečno vsak uporabnik prevozi 2,6 kilometra, večina voženj pa je krajša od pet kilometrov. “Najpogosteje se vožnje končajo v nakupovalnih središčih, kot sta Aleja in BTC, ter v središču mesta,” izposojevalne navade pojasnjuje Begović.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje