Zaživelo je Združenje Ona ve, čigar cilj je povezati strokovnjakinje z mediji in organizatorji javnih prireditev. Ustanoviteljice projekt opisujejo kot družbenopolitičen – verjamejo namreč, da se bodo družbene spremembe zgodile tudi tako, da bodo v medijih in na javnih dogodkih ženske zastopane pogosteje oziroma vsaj tako pogosto kot moški.
Mediji in organizatorji javnih dogodkov bodo odslej v manjši dilemi, ko bodo iskali ženske sogovornice. Štiri znane in vplivne Slovenke – Marta Kos, Mateja Malnar Štembal, Nataša Pirc Musar in Emilija Stojmenova Duh – so namreč ustanovile Združenje Ona ve, ki na spletni strani predstavlja strokovnjakinje različnih strok, ki so svoje znanje pripravljene deliti z javnostjo.
Na spletni strani združenja se predstavljajo strokovnjakinje družboslovja in naravoslovja, pa tudi umetnice. Izkušnje so nabirale v javnem in zasebnem sektorju ter, med drugim, v akademiji. Spletna stran ni namenjena le doktoricam znanosti, temveč vsem strokovnjakinjam na določenih področjih, ne glede na njihovo izobrazbo. Strokovnjakinje, ki živijo v Sloveniji, oziroma slovenske strokovnjakinje, ki bivajo na tujem, se na spletno stran vpisujejo prostovoljno in brezplačno. Do danes se jih je vpisalo več kot sto, vsem pa je skupno to, da si želijo okrepiti glas žensk v javni sferi.
Ustanoviteljice Združenja Ona ve si želijo enakosti spolov na vseh področjih življenja, je na današnji novinarski konferenci povedala Kos, a so sprejele odločitev, da se – po vzoru švicarske povezave She Knows – osredotočijo na enakost spolov v medijih in na javnih dogodkih. Povsem konkretno si pri Ona ve želijo povečati delež žensk v medijih in na javnih dogodkih na 50 odstotkov, njihov srednjeročni cilj pa je doseči 40 odstotkov. Želijo si, tako Kos, “povezati moč znanja in moč žensk.”
Po ugotovitvah projekta Global Media Monitoring Project, ki od leta 1995 spremlja tudi zastopanost žensk v svetovnih medijih, bo trajalo 70 let, preden bomo dosegli enakost spolov v medijih. Kot kažejo ugotovitve Zavoda Metina lista in podjetja Kliping d.o.o., ki jih je na današnji novinarski konferenci predstavila soustanoviteljica Metine liste in novinarka Nataša Briški, ženske od leta 2014 v povprečju predstavljajo med 20 in 30 odstotkov sogovornikov v slovenskih tiskanih medijih in televiziji.
Veliko strokovnjakinj, a dogajanje nam razlagajo moški
“Slovenija ima doma in v tujini veliko strokovnjakinj, a dogajanje doma in po svetu nam razlagajo večinoma moški,” je pojasnila Kos. “Z mrežo strokovnjakinj Ona ve želimo doseči, da bodo strokovnjakinje bolj vidne, kajti mediji in ljudje, ki nastopajo v njih, imajo ključno vlogo pri oblikovanju mnenj, vedenjskih vzorcev in tudi predsodkov v naši družbi. In manj kot so ženske zastopane v medijih, bolj dobivamo razlago dogajanja skozi moške oči,” je pojasnila in opozorila, da se ženske redkeje odločijo za nastop v javnosti, saj menijo, da o temi ne vedo dovolj.
Podprojekt projekta Ona ve je Ona pravi, kjer bodo zbirali citate, ki so jih izrekle ženske.
V Združenju Ona ve o udejstvovanju v politiki ne razmišljajo. “Veliko ljudi je spraševalo, ali je naš projekt politično gibanje, iz katerega bo nastala politična stranka,” je za N1 povedala Kos in nadaljevala. “To se ne bo zgodilo. Gre pa po našem mnenju za izjemno pomemben družbenopolitični projekt, s katerim želimo vplivati na dogajanje v družbi na način, da bo v medijih in na javnih dogodkih več žensk.”
V združenju si prav tako želijo opogumiti ženske in dekleta, da se bodo bolj upale izpostavljati oziroma da se bodo oglasile prej.
Ustanoviteljice Združenja Ona ve:
Mag. Marta Kos, nekdanja novinarka, poznavalka odnosov z javnostjo in diplomatka.
Mateja Malnar Štembal, strokovnjakinja za donose z javnostjo in komuniciranje.
Dr. Emilija Stojmenova Duh, docentka na Fakulteti za elektrotehniko in vodja digitalno inovacijskega stičišča 4PDIH.
Dr. Nataša Pirc Musar, odvetnica in strokovnjakinja s področja varstva osebnih podatkov in informacij javnega značaja.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje