Ultimat iz Poljanske doline: obnova ceste takoj ali pa bodo zapore še hujše

Slovenija 27. Mar 202419:20 4 komentarji

Krajani Gorenje vasi so s podporo župana in poslanca SDS Žana Mahniča, ki v Poljanski dolini živi, dopoldne za nekaj minut zaprli državno cesto Gorenja vas-Hotavlje. Z zaporo so želeli opozoriti na prepočasno obnovo nekaterih odsekov cest, ki je poškodovana in po njihovi oceni tudi nevarna. Kot so izpostavili pobudniki protesta, je vlada že zagotovljena sredstva za obnovo ceste prerazporedila. Če obnove ne bo kmalu, bodo proteste stopnjevali, skrajna možnost pa je celo zaprtje ceste v času maratona Franja. Mahničeva blokada ceste pa je povzročila tudi nekaj hude krvi.

Krajani Gorenje vasi so ob 10. uri za nekaj minut zaprli cesto proti Hotavljam. S tem so želeli opozoriti na prepočasno obnovo več odsekov državnih cest v slabem stanju, pravijo pobudniki protesta: župan Gorenje vasi – Poljane Milan Čadež, poslanec SDS Žan Mahnič, ki je prvi blokiral cesto, in predstavnik krajanov Peter Rihtaršič.

Po njihovih navedbah bi letos morali začeti z rekonstrukcijo nevarnih cestnih odsekov, a je vlada že zagotovljena sredstva prerazporedila. Gre za obnovo 1,6-kilometrskega odseka med Gorenjo vasjo in Todražem, 1,5-kilometrskim odsekom med Gorenjo vasjo in Hotavljami ter polkilometrskim odsekom med Trebijo in Sovodnjem. “A tam se zdaj ne dogaja nič,” je dejal župan Čadež. Opozoril je, da so ti cestni odseki obremenjeni, preozki, poškodovani in nevarni.

Po besedah predstavnika krajanov na odseku med Gorenjo vasjo in Hotavljami dnevno prevozi 4.500 vozil. “Nevarna je hoja po cesti in kolesarjenje, prav tako srečevanje tovornjakov in avtobusov,” je izpostavil predstavnik krajanov Rihtaršič. Opozoril je še, da sta v zadnjih desetih letih na tem odseku umrli dve osebi. 

Pobudnik zapore je tudi poslanec SDS Mahnič, ki je povedal, da je bil projekt v času vlade Janeža Janše pripravljen na izvedbo, takrat naj bi zagotovili tudi sredstva. “Lani bi morali odkupiti zemljišča in izbrati izvajalca, v teh mesecih pa bi se morala začeti gradnja, ki bi bila do leta 2026 končana,” je pojasnil poslanec.

A ker je vlada sredstva prerazporedila, vsaj do “leta 2027 zagotovljenega denarja za ta projekt ni,” je dejal Mahnič in dodal, da bi letos potrebovali le 100.000 evrov za začetek odkupa zemljišč. Celotna vrednost projekta, ki bi ga sofinancirala Občina Gorenja vas – Poljane, je ocenjena na 6,8 milijona evrov, Janševa vlada zanj v času od leta 2023 do 2026 predvidela štiri milijone evrov. Projekt obsega širitev cestišča, ureditev pločnika v celotni dolžini od Gorenje vasi do Hotavelj ter izgradnjo novega mostu čez Kopačnico in krožišča na Hotavljah.

“Če se v naslednjih tednih ne bo nič premaknilo, bomo s takšnimi protesti nadaljevali, vendar bodo ti še večji, zapore pa daljše,” je še napovedal Mahnič in kot skrajno možnost omenil tudi zaporo ceste v času kolesarskega maratona Franja. Direkcija za infrastrukturo in ministrica Alenka Bratušek imata posluh za te težave, je dodal Mahnič, “z županom pa sva na voljo za vso pomoč in sodelovanje. Verjamem, da lahko s takšnim pristopom težave rešimo.”

Zapora ceste je sicer povzročila tudi nekaj hude krvi, saj je en izmed voznikov, ki je obstal v koloni vozil ob zaprtju ceste, zahteval umik blokade, ki jo je s svojim vozilom povzročil Mahnič. Sledila je ostra izmenjava besed s podporniki protesta, tudi glede politične pripadnosti. Po nekaj minutah so nato protestniki, kot je bilo tudi prvotno načrtovano, blokado ceste umaknili in promet je znova stekel.

Kaj pravijo na direkciji za infrastrukturo?

A na direkciji za infrastrukturo pojasnjujejo, da je projektna dokumentacija za odsek med Gorenjo vasjo in Todražem vključno s sanacijo mostu izdelana, odkupi potrebnih zemljišč pa da že potekajo.

Na direkciji o projektu Gorenja vas – Trebija (Hotavlje) zagotavljajo, da je v zaključni fazi projektiranje krožišča in mostu čez Kopačnico. Občina pa pripravlja aktivnosti za nadomestno gradnjo mostu čez Soro na priključni lokalni cesti, ki je višji od državne ceste, kar povzroča težavo pri priključevanju na državno cesto, zato bo nujno zvišanje nivoja ceste, za kar pa je treba dopolniti in prilagoditi že izdelano projektno dokumentacijo.

Oba odseka sta bila po pojasnilih direkcije evidentirana v predhodnem sanacijskem programu v delu, kjer je bilo načrtovano financiranje odprave posledic škode oziroma zagotavljanja prevoznosti v okviru intervencijskih del. Vendar po presoji in odločitvi sektorja za investicije v ceste na koncu nista bila evidentirana, niti zanju ni bilo načrtovanega financiranja v okviru programa širše popoplavne sanacije oziroma zagotavljanja ustreznih protipoplavnih ukrepov.

Direkcija bo sedaj v okviru aktivnosti, ki jih trenutno izvaja za pripravo širšega popoplavnega programa, oba odseka predlagala za vključitev v program širše popoplavne sanacije. Nato bo pristopila k nadaljnjim aktivnostim, odkupu še potrebnih zemljišč, dokončanju projektne dokumentacije ter razpisu za izbor izvajalca gradbenih del.

Glede sanacija zidov in brežin na cesti Trebija-Sovodenj je medtem objava javnega naročila za izbor izvajalca gradbenih del predvidena maja. Dela bodo stekla še letos in bodo končana prihodnje leto, so napovedali na direkciji.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje