H&M je napovedal kolekcijo oblačil v sodelovanju s francosko modno hišo Mugler. H&M je že večkrat sodeloval z znamkami visoke mode in pogosto s tem povzročil nakupovalno evforijo. Po eni strani je to za modne navdušence priložnost za nakup kosa, ki je bolj poseben, a ena od naših sogovornic opozarja, da to še ne pomeni, da H&M izboljša tehnične rešitve izdelkov ali kakovost materialov.
Potem ko je švedski tekstilni velikan H&M v preteklosti že sodeloval z modnimi hišami Balmain, Comme des Garçons, Karl Lagerfeld, Alexander Wang, Roberto Cavalli, Moschino, Isabel Marant, Stella McCartney, Kenzo, Maison Martin Margiela, Versace … je tokrat združil moči s francosko modno hišo Mugler pod vodstvom njenega kreativnega direktorja Caseyja Cadwalladerja.
Kolekcija, ki bo v izbranih prodajalnah in na spletu na voljo od 11. maja, bo vključevala tako ženska kot moška oblačila ter modne dodatke. Po besedah kreativnega direktorja Muglera Cadwalladerja je kolekcija praznovanje vsega, kar opredeljuje to francosko modno hišo. “Vsak kos je pristen Mugler, od bodijev, ki so postali naš zaščitni znak, do ostrih krojev in obdelanih kavbojk. To je predstavitev naših ikon,” je zapisano v sporočilu za javnost.
Modno hišo Mugler je leta 1973 ustanovil modni oblikovalec Manfred Thierry Mugler. Ameriški oblikovalec Casey Cadwallader se je hiši pridružil leta 2018. Pogovori o sodelovanju s H&M so se začeli še pred smrtjo Thierryja Muglera januarja 2022.
Bo Mugler prinesel dolge vrste pred trgovinami?
Ali je pričakovati, da bo kolekcija Muglera in H&M med slovenskimi modnimi navdušenci tako odmevala, kot je odmevalo sodelovanje z modno hišo Balmain? Spomnimo, da je leta 2015 pred ljubljansko prodajalno H&M na Čopovi ulici še pred uradnim odprtjem trgovine nastala dolga vrsta. Nekateri so na svoj kos oblačila čakali več ur. Zgodba se je ponovila tudi leta 2016, ko so se množice zgrnile v nakupovalno središče City Park zaradi Kenzove kolekcije. Pa tudi leta 2018, ko je na prodajalne policije prišla kolekcija v sodelovanju z modno hišo Moschino.
Modna hiša Mugler, ki je sicer znana po avantgardnih kosih, je zadnja leta znova postala zelo priljubljena predvsem zaradi resničnostne zvezdnice Kim Kardashian. Leta 2019 je močno odmevala njena obleka, ki jo je nosila na prestižni modni prireditvi Met Gala, ki jo je zanjo, kljub upokojitvi, oblikoval Thierry Mugler. Zvezdnico so pozneje še večkrat videli oblečeno v njegove modne kreacije. V obleke modne hiše Mugler sta bili v zadnjih letih ob priložnostih odeti tudi ameriška raperka Cardi B ter zvezdnica Kylie Jenner.
Za priljubljenost Muglera med mlajšimi generacijami je poleg drugih zvezdnic zaslužna tudi manekenka Bella Hadid, ki je večkrat javno izrazila ljubezen do te modne hiše, močno pa je odmeval tudi njen nastop na modni reviji za kolekcijo pomlad/poletje 2020. Oblečena je bila v bodi, ki je pozneje postal eden najprepoznavnejših kosov oblačil te modne hiše. Čeprav je Mugler trenutno ena najbolj trendovskih znamk v tujini, velja dodati, da se po prepoznavnosti in komercialnosti imen, kot so Balmain, Versace in ne nazadnje Roberto Cavalli, s katerimi je H&M, kot omenjeno, v preteklosti že sodeloval, v Sloveniji težko kosa.
“Na prvi pogled kot demokracija mode”
Vprašanje, katera pretekla kolekcija z velikimi modnimi hišami je bila v Sloveniji najbolj prodajana, smo poslali na H&M Slovenija. Kot so pojasnili za N1, so bili odzivi na vsa dosedanja sodelovanja z oblikovalci in umetniki pozitivni, a da ne morejo deliti številk, povezanih s kolekcijami in sodelovanji.
Modna poznavalka in televizijska voditeljica Lorella Flego kljub manjši prepoznavnosti znamke Mugler tudi tokrat pričakuje velik interes med kupci. “Mislim, da vsako takšno sodelovanje sproži vrste že zato, ker kupec domov odnese kos, ki ga pozneje več ne bo. Poznam namreč kar nekaj ljudi, ki niso samo ljubitelji mode, temveč gledajo na to kot na kanček prestiža. Zadeva gre onkraj mode. Torej ni tako zelo nujno, da bodo nosili ta oblačila vsak dan, ampak predvsem za občutek, da si lastnik Muglerevega kosa. To lahko sproži navdušenje pri tistih, ki na modo gledajo s tega vidika,” je poudarila.
Flego je še ocenila, da je vsaka kolekcija modnih hiš s H&M pravzaprav velika pridobitev za tiste, ki obožujejo modo, a si je ne morejo privoščiti po vrtoglavih cenah. “Tukaj gre vseeno za veliko modno hišo in H&M je bil v resnici eden prvih, ki se je lotil kapsulnih sodelovanj. Ljubitelji mode zagotovo poznajo Muglera, ki ima tudi zelo zanimivo zgodovino. Verjamem, da bodo kosi iz kolekcije, če bodo sledili viziji modne hiše, odbiti in malce bolj posebni, kot so bili doslej v primerjavi z drugimi sodelovanji, ki jih je imel H&M v preteklosti,” je pojasnila.
Bolj kritična do takšnih sodelovanj s švedskim tekstilnim gigantom je modna oblikovalka Sanja Grcić. Po njenem mnenju je H&M marketinško izjemno pametno podjetje. “Vsakič po razvpitem in širšim množicam znanim sodelovanjem sledi manj znano sodelovanje, ki je bolj vsebinsko in konceptualno. A H&M ne izboljšuje tehničnih rešitev svojih izdelkov ali kakovosti materialov. Vsa ta sodelovanja z modnimi hišami tako ne pomenijo nič drugega kot to, da blagovne znamke višje cenovnega razreda in boljših tehničnih ter vsebinskih konceptov nižajo na raven nizkocenovnika. Na prvi pogled je to sicer videti kot blazna demokracija mode, ki izdelke višje kvalitete približuje množicam, ampak to so samo prazne floskule,” je opozorila.
Grcić sicer upa, da dolgih vrst pred prodajalnami H&M ne bo nikoli več. “To pomeni, da posamezniki še vedno ne razmišljajo, da kupujejo oblačila, ki so neetična, neekološka, narejena v slabih delovnih pogojih in puščajo ogljični odtis. Oblačila ne smejo biti nizkocenovna. Ne morejo stati manj kot hrana, ker jih potem mečemo v smeti,” je poudarila.
Moda iz druge roke ali hitra moda?
Kljub vsemu pa ne gre spregledati dejstva, da Slovenci radi nakupujemo poceni. Spomnimo se namreč gneče od prihodu in odprtju prvega Primarka v ljubljanskem City Parku. Še pred odprtjem trgovine se je pred njenimi vrati zgrinjala množica, promet do trgovskega središča pa je usmerjalo več kot deset varnostnikov. Številni obiskovalci so bili ob prihodu irske trgovske verige naravnost navdušeni, ker ponuja ”veliko stvari za malo denarja”.
Na drugi strani pa je treba dodati, da v Sloveniji postajajo vse bolj priljubljene tudi trgovine, ki ponujajo rabljena oblačila. Takšen koncept podpira tudi Grcić. “Vsaka taka stvar prispeva k temu, da se čim manj proizvaja in posledično kupuje,” je razložila in hkrati posvarila, da takšne prodajalne danes še lahko obstajajo, a ne prav dolgo. “Oblačila, ki so bila narejena v 90., so bila kakovostna in jih lahko prodajaš 30 let pozneje. Vprašajmo se, kako bodo videti takšne trgovine čez 30 let?”
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje