Na ljubljanski občini so pred časom ustanovili posebno skupino, ki se ukvarja z reorganizacijo javnih vrtcev. Z novo ureditvijo bi nad vrtci bedel direktor, na isti lokaciji pa bi združili različne podporne službe – finančni, kadrovski, pravni in informacijski oddelek. Na občini obljubljajo, da tudi po reorganizaciji, ki naj bi v veljavo stopila v začetku leta 2025, odpuščanj ne bo.
Ljubljanskim javnim vrtcem se v prihodnje obeta sprememba v organiziranosti.
Na Mestni občini Ljubljana (Mol) o spremembah v vodenju razmišljajo od leta 2015, njihov cilj pa je izboljšanje kakovosti na vseh področjih za vse deležnike, tako za zaposlene, ravnatelje, starše, otroke kot tudi za občino.
Na občini so ustanovili posebno ekipo, v katero so vključeni ravnatelji ljubljanskih vrtcev, podžupan Boštjan Koritnik, ki je na občini zadolžen za področje šolstva, in glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj.
Novi predlog, ki ga skupina še usklajuje in za katero iščejo najboljšo rešitev, bi največjo spremembo prinesel povsem na vrhu vodenja vrtcev. Nad vsemi bi bedel direktor oziroma ena pravna oseba, centralizirali pa bi tudi računovodstvo, finančni del, pravno službo in ostale podporne sisteme.
Podporne službe na isti lokaciji
Vse te enote imajo vrtci zdaj pri sebi, za računovodski del pa nekateri najemajo zunanja podjetja. Po novem predlogu bi celotno vodstvo (direktorja, finančno službo, pravno službo, kadrovsko službo in informatiko) združili na eni lokaciji. Neuradno bosta nov direktor in njegova ekipa svoje prostore dobila na Galjevici. To v praksi pomeni, da se bodo razpršeni posamezni oddelki računovodstva in ostalih sektorjev posameznih vrtcev združili in preselili na eno lokacijo.
“Sprememba organizacije dela ne bo vplivala na število zaposlenih in ne bo odpuščanj,” odgovarjajo z oddelka za predšolsko vzgojo in izobraževanje na Molu, kjer zadnjih nekaj let opažajo manjše število vpisov v vrtce.
Dodajajo, da je vsak ravnatelj primarno pedagoški delavec, ki se ukvarja s financami, bilanco, ob tem pa imajo vrtci med seboj tudi različne informacijske sisteme.
“Za vse to so odgovorni ravnatelji, ki se bodo v prihodnje lahko bolj posvetili strokovnemu delu s sodelavci, starši in z otroki. V vseh vrtcih bomo še naprej spodbujali in krepili avtonomijo vrtca in kakovostni program za otroke, kot to poteka že sedaj,” dodajajo na občinskem oddelku za predšolsko vzgojo in izobraževanje.
Reorganizacija naj bi zaživela do leta 2025
Razprava o prenovi organizacijske strukture občinskih vrtcev še poteka, občina pa želi nov model v prakso vpeljati najkasneje do začetka leta 2025. Neuradno je tudi že izbran direktor ljubljanskih vrtcev.
V Ljubljani deluje 23 javnih vrtcev, vsak od njih pa ima svojega ravnatelja. Ti imajo lahko pod seboj več enot.
Za 105 enot vrtcev skrbi 23 ravnateljev. Občina bo v letošnjem letu za varstvo in vzgojo otrok namenila 55,7 milijona evrov, od tega 52,3 milijona evra za javne vrtce. To predstavlja skoraj tretjino proračuna, zaradi višjih plač in stroškov energentov pa se obeta še skoraj 11 milijonov evrov dodatnih stroškov. Tudi zato želijo na občini z novim konceptom centralizirati podporne službe in tako optimizirati delovanje.
“Zaradi povišanih plač in drugih stroškov dela ter stroškov ogrevanja, elektrike in plina bo po oceni letos za skoraj 11 milijonov dodatnih stroškov,” so pred časom sporočili z občine.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje