Prometna varnost med enoslednimi vozili, kamor med drugim spadajo kolesa in električni skiroji, se v prestolnici poslabšuje. V prvi polovici leta se je število prometnih nesreč s kolesarji povečalo za tretjino, za trikrat pa je poskočilo število nesreč med vozniki električnih skirojev. Ker spadajo med najranljivejše udeležence prometa, so pri njih poškodbe velikokrat zelo hude.
Število kolesarjev in drugih udeležencev, ki lahko uporabljajo kolesarske steze, se v prestolnici povečuje, s tem pa tudi število prekrškov in prometnih nesreč. V prvi polovici letošnjega leta se je število prekrškov med kolesarji povečalo za desetino v primerjavi z istim obdobjem lani, med uporabniki lahkih motornih vozil, kamor spadajo tudi električni skiroji in električna kolesa, pa je število kršitev poskočilo za polovico.
Prav število lahkih motornih vozil se je na ljubljanskih ulicah v zadnjih letih močno povečalo, sploh po 11. avgustu lani, ko je električne skiroje uradno priznala tudi zakonodaja. Policisti izpostavljajo prav električne skiroje. Vožnja z njimi je lahko nevarna, “saj se pri večji hitrosti težko pravočasno ustavijo, so bolj nestabilni, zaradi majhnih koles pa obstaja večja verjetnost padcev na neravnih površinah”. “Prav tako lahko hitro pomenijo nevarnost za druge udeležence v prometu, ker jih ti zaradi njihove hitrosti, tihe vožnje in ozke silhuete težje zaznajo, dodatno nevarnost pa predstavlja, če vozniki električnih skirojev ne upoštevajo predpisov,” je dejal načelnik postaje Prometne policije Ljubljana Zoran Obrez.
V prvi polovici 175 nesreč kolesarjev
S kršitvami se povečuje tudi število nesreč v prestolnici. Do 21. junija so policisti skupno obravnavali 175 nesreč, v katerih so bili udeleženi kolesarji, kar je za tretjino več kot v istem obdobju lani, za trikrat pa se je povečalo število nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki lahkih motornih vozil.
Obrez je poudaril, da so v nesrečah, v katerih so udeleženci kolesarji, običajno poškodbe hude – predvsem poškodbe glave in drugi zlomi. Ob nesrečah pa policisti obravnavajo številne kršitve, med katerimi izstopajo nepravilna stran in smer vožnje, neprilagojena hitrost, vožnja skozi rdečo luč in uporaba mobilnika med vožnjo. Takšnih kršitev je bilo letos med kolesarji že 223, pri lahkih motornih vozilih pa 17.
“Marsikdo se vozi, da pride čim prej na neko točko in ne upošteva vseh prometnih predpisov. Prizadeva si, da do cilja pride po najkrajši poti, kljub temu da gre kdaj po napačni strani in čez rdečo luč,” je opisal Obrez.
Letos že dve smrtni žrtvi med kolesarji
Letos je bilo huje poškodovanih že 23 kolesarjev in voznikov lahkih motornih vozil, dva voznika kolesa pa sta tudi izgubila življenje. Lažjih poškodb kolesarjev in ostalih voznikov lahkih motornih koles pa je bilo v Ljubljani letos skupno 138.
Število kolesarjev je največje v središču Ljubljane. Še posebej v toplejših mesecih se veliko ljudi odloči za prevoz v službo, šolo oziroma po drugih opravkih v mestu s kolesom. Tako morajo biti še posebno previdni, saj so pogosto udeleženi v prometnih nesrečah, sploh s hujšimi posledicami, opozarjajo policisti.
“Tako za kolesarje kot druge udeležence v prometu velja, naj upoštevajo prometna pravila. Še posebej naj bodo pozorni na pravilno stran in smer vožnje, da ne uživajo alkoholnih pijač, ko vozijo, da se vozijo v pravo smer in po površini, ki je namenjena njihovi vožnji. Vselej naj prilagodijo hitrost, da kar najbolj zmanjšajo možnost za nastanek nesreč. Zelo nevarna je tudi uporaba določenih naprav ali opreme (telefon) med vožnjo,” je izpostavil Obrez.
Policisti so danes v središču mesta na Slovenski cesti izvajali poostren nadzor nad enoslednimi vozili. V štirih urah nadzora v središču mesta so tako zaznali 29 kršitev kolesarjev in sedem kršitev voznikov električnih skirojev. Največkrat je šlo za napačno stran in smer vožnje ter napačne površine.
Posnetki in fotografije kršitev na ljubljanskih ulicah:
Najpomembnejši pogoji za udeležbo lahkih motornih vozil v cestnem prometu:
– Obvezna čelada. Vozniki e-skiroja morajo imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado. Ne glede na to, da je uporaba zaščitne čelade obvezna do 18. leta, priporočamo uporabo vsem voznikom e-skirojev, saj so posledice padcev (poškodbe obraza in glave) brez nje praviloma težje.
– Vozijo naj po kolesarskih površinah. Uporabniki lahkih motornih vozil morajo voziti po kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je največja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h.
– Vožnja v območjih za pešce. Vozniki e-skirojev smejo voziti tudi v območju za pešce, vendar le tako, da ne ogrožajo pešcev, in sicer morajo način in hitrost gibanja prilagoditi razmeram v prometu, njihova hitrost pa ne sme preseči največje hitrosti, s kakršno se lahko gibljejo pešci.
– Ponoči le z lučmi. Lahko motorno vozilo mora biti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti ustrezno označeno z lučmi in odsevniki. Na sprednji strani morajo imeti žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko, ki oddaja rdečo svetlobo, in rdeč odsevnik. Na obeh straneh pa mora imeti rumene ali oranžne bočne odsevnike.
– Prevoz drugih oseb ni dovoljen. Na e-skiroju je prepovedano prevažati druge osebe. Prevoz je izjemoma dovoljen, če je proizvajalec to predvidel (peti odstavek 97/a člena Zakona o pravilih cestnega prometa). Osebe lahko prevaža le polnoletna oseba (osmi odstavek 93. člena Zakona o pravilih cestnega prometa).
– Prepoved vožnje za otroke do 12. leta starosti. Lahka motorna vozila smejo po določilih Zakona o voznikih voziti otroci od dopolnjenega 12. do 14. leta starosti, če imajo pri sebi kolesarsko izkaznico, in osebe, ki so starejše od 14 let.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje