Danes je zaživel klicni center za obnovo po poplavah na številki 114. Obiskal ga je tudi predsednik vlade Robert Golob, ki pravi, da upa, da bo številka 114 postala sinonim za pomoč ob naravnih nesrečah. Andrej Šter, ki vodi klicni center, pa je zagotovil, da bodo poiskali odgovore na vsa vprašanja ljudi, tudi če jih v trenutku klica ne bodo imeli. V štirih urah od začetka delovanja so prejeli že 100 klicev.
Nacionalni klicni center za obnovo po nedavnih uničujočih poplavah je vlada ustanovila na dopisni seji. Deloval bo na številki 114, kjer bodo lahko državljani, ki so bili prizadeti v najhujši naravni katastrofi pri nas, dobili potrebne informacije.
Klicni center, ki bo deloval od ponedeljka do petka med 8. in 16. uro, ob sobotah pa do 13. ure, je zaživel danes. Vodi ga nekdanji dolgoletni vodja konzularnega sektorja zunanjega ministrstva Andrej Šter, ki je izkušnje pridobil tudi v klicnem centru med epidemijo.
V klicnem centru delujejo uslužbenci državne uprave, v eni izmeni jih dela 20, je povedal Šter. Zagotovil je, da so pripravljeni tudi na vprašanja, ki niso tipska in presegajo znanje enega samega človeka ter enega samega resorja. “Veliko ljudi ta pogovor potrebuje tudi za to, da vedo, da je tam nekdo, ki jim lahko pomaga,” je poudaril.
Med 8. in 12. uro so prejeli že več kot 100 klicev, po potrebi pa bodo delovni čas klicnega centra tudi prilagodili, saj spremljajo fluktuacijo klicev. Prvi dve soboti bosta zagotovo delovni, potem pa bodo presodili, ali je to potrebno še naprej.
Kot je dejal, se zavedajo, da na klice ne odgovarjajo ljudje, ki imajo čarobno paličico in vse odgovore, a tudi če odgovorov v tistem trenutku nimajo, je Šter zagotovil, da jih bodo poiskali. Doslej še niso dobili vprašanj, na katera ne bi mogli odgovoriti najkasneje do konca tedna. Med vprašanji, ki takoj ne dobijo odgovora, so takšna, ki za pripravo odgovora potrebujejo soglasje osebe, da se posredujejo tudi njeni osebni in včasih tudi varovani podatki, kakšna davčna tajnost ali kakšna druga osebna okoliščina. V teh primerih se povežejo tudi z drugimi službami, denimo s finančno upravo, zavodom za šolstvo, ministrstvom za gospodarstvo in podobno. S klicateljem pa se dogovorijo za okvirni rok, v katerem mu bo odgovor posredovan.
“Nihče več ne more reči ‘to pa ni moj problem’. Tu notri ne sedijo študenti, tu notri so moji kolegi. Gre za kombinacijo mladostnega zagona in izkušenj, to pa je zelo dragoceno.” Precej današnjih vprašanj je bilo povezanih s položnicami za elektriko, dostopom do šol in sanacijo objektov po poplavah, je še pojasnil Šter.
“Mnogo lažje je odgovoriti na vprašanje, zakaj sem sprejel vodenje klicnega centra, kot pa bi bilo odgovoriti na vprašanje, zakaj ga nisem. To so okoliščine, v katerih mora vsak razmisliti, kaj zmore, ne pa, kaj je njegova dolžnost in kdaj lahko zaklene pisarno ter gre domov. To se sliši poetično, ampak ni prav nič zlagano, tako je,” pa je o svoji vlogi dejal Šter.
“Številka 114 je namenjena ljudem, namenjena je vprašanjem, ki so lahko zelo različna. Klicni center je unikaten v tem, ker pokriva vsa področja državne uprave. Takšnega poskusa v javni upravi še nismo imeli, a verjamem, da se bo izkazalo, da imata država in javna uprava veliko vrednost za ljudi, ko so jim dostopni,” je dejal premier Robert Golob. Kot pravi, upa, da bo številka 114 postala sinonim za pomoč ob morebitnih drugih naravnih nesrečah.
Klicni center ima prostore na sedežu ministrstva za vzgojo in izobraževanje na Masarykovi cesti, sredstva za njegovo delovanje pa bodo zagotovila ministrstva in vladne službe v svojih finančnih načrtih.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in X.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje