Se v kratkem odpravljate na izlet na naš najvišji prelaz? V ponedeljek se začenja večmesečna prenova ceste čez Vršič, zato pričakujte delne pa tudi popolne zapore. V okviru prenove bo direkcija prenovila tudi parkirišča na vrhu prelaza, ki jih bo zdaj občutno manj — zgolj 92 — ob tem pa bo v dolinah na obeh straneh prelaza postavila zapornice. Kako bo torej videti nov prometni režim in kdaj bo zaživel?
Na najvišjem slovenskem prelazu Vršič, ki povezuje Kranjsko Goro in Trento, se že dolgo spoprijemajo s prometnim kaosom. Prelaz namreč iz leta v leto postaja vedno bolj priljubljena izletniška točka tako domačih kot tujih gostov, obenem pa je odlično izhodišče za planince in alpiniste. Posledično so bila v preteklosti vozila parkirana vsepovsod, tudi na obeh straneh že tako ozke ceste.
Na eno od predlanskih nedelj je bilo stanje tako kaotično, da so policisti potrebovali več ur, da so razmere na prelazu in pod njim za silo normalizirali. “Vozniki so povsem zanemarili dejstvo, da se na določenih mestih proti Vršiču že na prazni cesti težko srečata dva avtomobila, če so vozila parkirana ob strani, pa so razmere nemogoče,” so opozorili takrat.
Na cesti ni bilo dovolj prostora niti za interventna vozila, pa čeprav reševalne akcije v slovenskih gorah niso redkost.
Lani so promet urejali tudi redarji, letos so to prakso ponovili. “Poleg tega je občina prek centra za obveščanje obveščala o zasedenosti parkirišča na vrhu Vršiča,” je pojasnila županja Kranjske Gore Henrika Zupan.
A tega bo zdaj konec. V ponedeljek, 2. septembra, se namreč začne več kot dva milijona evrov vredna rekonstrukcija regionalne ceste in ureditve parkirišč na vrhu prelaza. Investitor — direkcija za infrastrukturo — bo postavil tudi zapornice, zato bo že leta 2026 na našem najvišjem prelazu veljal popolnoma drugačen prometni režim.
Polovične in popolne zapore
Direkcija za infrastrukturo bo v prvi vrsti prenovila cesto, saj je vozišče močno dotrajano, s številnimi zmrzlinskimi poškodbami, ki se kažejo v razpokanosti in luščenju asfaltnih površin.
Dela bodo potekala, dokler bodo to dopuščale vremenske razmere, predvidoma pa do 24. decembra. Gradbeni stroji bodo nato v omejenem obsegu brneli tudi aprila in maja prihodnje leto, saj med turistično sezono gradbena dela na tej cesti niso dovoljena. Glavnina del bo znova stekla še jeseni 2025, konec leta pa naj bi bila investicija končana, so za N1 pojasnili na direkciji.
V tem času bodo veljale polovične zapore. Kje točno bodo postavljene, preverite na strani prometnoinformacijskega centra. Promet bo potekal izmenično enosmerno s semaforskim usmerjanjem.
Med 16. septembrom in 24. decembrom so predvidene tudi občasne popolne zapore, a le med tednom, in sicer med 7.30 in 17. uro. Na termine zapor bodo vplivale vremenske razmere, izvajalec del pa bo o popolnih zaporah javnost sproti obveščal. Datumi bodo objavljeni tudi na www.promet.si.
Dostop do Erjavčeve koče bo iz smeri Kranjske Gore mogoč ves čas. Iz smeri Trente pa bo, če bodo to dopuščale razmere na gradbišču, omogočen dostop do Tičarjevega doma. “Ker so na območju, kjer bodo potekala gradbena dela, velike površine, ki se uporabljajo za neurejeno parkiranje, bodo v času gradnje te deloma oziroma v celoti ustrezno zaprte,” pravijo na direkciji.
Kako bo deloval sistem zapornic?
Ko bodo dela zaključena, bo direkcija na vstopne in izstopne točke širšega območja Vršiča postavila tudi zapornice. “Razlog za to odločitev je v prvi vrsti zagotovitev prevoznosti vršiške ceste v času intenzivnega turističnega obiska,” so pojasnili na direkciji. Cesta tako velikega navala turistov, kot smo ga videli v preteklosti, enostavno ne prenese, ob tem pa težavo predstavlja mirujoč promet, ki ovira promet na regionalni cesti.
Prometni režim naj bi bil tak, da bo vožnja čez prelaz mogoča in brezplačna v vsakem primeru, vendar bo čas prehoda med zapornicama omejen, ustavljanje na vrhu prelaza pa bo dovoljeno le, če bodo na voljo prosta parkirna mesta.
Sistem zapornic bosta upravljali občini Kranjska Gora in Bovec, kako naj deluje, pa bo določil javni zavod Triglavski narodni park (TNP).
Ne 350, na Vršiču bo lahko parkiralo le še 92 vozil
Danes lahko na vrhu prelaza hkrati parkira tudi do 350 vozil, a ne gre za uradna parkirišča. Lastniki svoje jeklene konjičke puščajo vsepovsod, tako pa uničujejo infrastrukturo in naravo.
V resnici je na Vršiču ta trenutek zgolj 70 deloma urejenih parkirnih mest, “torej bo po ureditvi območja število parkirnih mest povečano”, pravijo na direkciji, kjer napovedujejo približno 92 parkirišč. Koliko bo stala parkirnina, občini Kranjska Gora in Bovec v sodelovanju s TNP še nista določili.
Za preostale obiskovalce, ki bodo morali parkirati v dolini, bo najverjetneje urejen avtobusni prevoz. Občini Kranjska Gora in Bovec namreč že zdaj subvencionirata prevoz, ki je plačljiv (gre za relacijo Kranjska Gora–Bovec), najmanj tako pa bo ostalo tudi v prihodnjem letu, je pojasnila županja Henrika Zupan.
“Veliko občin se srečuje s problematiko izvajanja javnih prevozov in upamo, da ne bomo imeli naslednje leto težav tudi mi,” je dejala. Natančno strategijo za prihodnje leto bodo še pripravili, ko bo zapornica postavljena, parkirišča na vrhu prelaza pa urejena.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje